• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-06-05 21:53:11 följande:

    Vet inte hur det funkar i sthlm men förstår hur det känns med oseriös utredning:( känns som man bara trampar på samma ställe... kram!


    Ja ! Suck! hur går d för er nu?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-06-05 22:36:24 följande:
    Ja ! Suck! hur går d för er nu?
    Det går ingenting... är väl på äl+7 eller nåt nu. Men läkaren sa ju iaf att vi skulle höra av oss efter sommaren så vi får se då vad som händer. Ingen blir gladare än jag om vi blir gravida och inte behöver höra av oss men tror inte det! Så vi bara fortsätter försöka, men känns lite halvhjärtat. Känns verkligen som att jag aldrig kommer bli gravid, kan inte ens föreställa mig det.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • LLW

    Mannen fick kallelse för att göra en röntgen av testiklarna idag. Aldrig hört att man gör det?

    Sjukt tacksam ändå, trots att vår läkare är rätt opersonlig och barsk så har hon varit väldigt noggran med allt. Från dubbla spermaprover, blodprover med uppföljning och medicinering (fick levaxin), äggledarspolning och sen hysteroskopi när hon inte var riktigt nöjd med spolningen. Känns som att hon tar oss på allvar och vill göra allt "rätt", trots att allt tagit väldigt lång tid.

    Snart dags för mens. Första gången på över ett år som jag inte haft mellanblödningar. Undrar om det kan hänga ihop med polypen de tog bort?

  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-06-05 23:02:32 följande:

    Det går ingenting... är väl på äl+7 eller nåt nu. Men läkaren sa ju iaf att vi skulle höra av oss efter sommaren så vi får se då vad som händer. Ingen blir gladare än jag om vi blir gravida och inte behöver höra av oss men tror inte det! Så vi bara fortsätter försöka, men känns lite halvhjärtat. Känns verkligen som att jag aldrig kommer bli gravid, kan inte ens föreställa mig det.


    Åh ja vet. Jag kan inte heller se mig själv med gravidmage. Helt omöjligt... o försöken är som du säger inte helhjärtade längre. Vi har tex inte haft sex sen senaste äl vilket är snart 2 veckor sen. Detta förstör så sjukt mycket. Hoppas ni blir gravida innan sommaren! Denna väntan är värst alltså
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-05 23:35:55 följande:

    Mannen fick kallelse för att göra en röntgen av testiklarna idag. Aldrig hört att man gör det?

    Sjukt tacksam ändå, trots att vår läkare är rätt opersonlig och barsk så har hon varit väldigt noggran med allt. Från dubbla spermaprover, blodprover med uppföljning och medicinering (fick levaxin), äggledarspolning och sen hysteroskopi när hon inte var riktigt nöjd med spolningen. Känns som att hon tar oss på allvar och vill göra allt "rätt", trots att allt tagit väldigt lång tid.

    Snart dags för mens. Första gången på över ett år som jag inte haft mellanblödningar. Undrar om det kan hänga ihop med polypen de tog bort?


    Ja låter som en riktigt ordentlig utredning (jämfört med vår). Ja polypen kanske kan vara sambandet till mellanblödning förr. När e din nästa ägglossning? O därmed första försöket efter hysteroskopi va?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Hoppasnu123
    LLW skrev 2018-06-05 23:35:55 följande:

    Mannen fick kallelse för att göra en röntgen av testiklarna idag. Aldrig hört att man gör det?

    Sjukt tacksam ändå, trots att vår läkare är rätt opersonlig och barsk så har hon varit väldigt noggran med allt. Från dubbla spermaprover, blodprover med uppföljning och medicinering (fick levaxin), äggledarspolning och sen hysteroskopi när hon inte var riktigt nöjd med spolningen. Känns som att hon tar oss på allvar och vill göra allt "rätt", trots att allt tagit väldigt lång tid.

    Snart dags för mens. Första gången på över ett år som jag inte haft mellanblödningar. Undrar om det kan hänga ihop med polypen de tog bort?


    Hur upptäcks polyper? Ser man dom på vul?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-06-06 00:14:36 följande:

    Ja låter som en riktigt ordentlig utredning (jämfört med vår). Ja polypen kanske kan vara sambandet till mellanblödning förr. När e din nästa ägglossning? O därmed första försöket efter hysteroskopi va?


    Så himla tråkigt att ni inte får en ordentlig utredning! Efter all skatt man betalat hela livet tycker man ju att man ska få rätt vård när man väl behöver den..

    Nästa ÄL är runt midsommar tror jag, lite oklart när jag får mens denna månad då jag inte tog ÄL-tester för att vi ändå inte skulle försöka. Men borde vara då! Vi låg rätt lika förut ju, har du också BIM nu i dagarna?

    Det blir första försöket efter hysteroskopin ja, man kan ju inte låta bli att bli lite förväntansfull..
  • LLW
    Hoppasnu123 skrev 2018-06-06 14:56:19 följande:

    Hur upptäcks polyper? Ser man dom på vul?


    Dom såg det inte på vul, där såg hon bara att livmodern var missformad, vilket gjorde att hon ville göra hysteroskopin så vi är bättre förberedda vid ivf:en! Det var bara efter den som dom kunde se polypen och även ta bort den :) känns jättebra nu i efterhand, en grej mindre som är "fel" på oss!
  • Långväntanefterdig

    Känner mig SÅÅ nere idag..... :(

    Sprutdag 3 med gonal f... läkarbesök fredag & måndag.... googlar sönder.... kollar statistik å sånt.... inser att jag troligtvis kommer bryta ihop så hårt om det inte tar sig och jag står på 41.000 i lån....... vi kommer veta veckan innan semestern om det blivit nått....

    Vi kommer få tillbaka ett 2 dagars sa dom redan från början... finns tydligen inte tid att odla fler dagar då de stänger. Det stör jag mig på nu..... vet egentligen inte vad som är bäst men vill inte ga några dörrar stängda....

    Blir det inget nu så kommer vi prova våra gratis försök på sahlgrenska i vinter/vår..... en ständig väntan i denna jävla ivf värld. Jag hatar hela denna skiten. Vill bara knulla å bli på smällen , SKA DET VA SÅ JÄVLA SVÅRT??????????????????


  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-06 18:35:27 följande:

    Så himla tråkigt att ni inte får en ordentlig utredning! Efter all skatt man betalat hela livet tycker man ju att man ska få rätt vård när man väl behöver den..

    Nästa ÄL är runt midsommar tror jag, lite oklart när jag får mens denna månad då jag inte tog ÄL-tester för att vi ändå inte skulle försöka. Men borde vara då! Vi låg rätt lika förut ju, har du också BIM nu i dagarna?

    Det blir första försöket efter hysteroskopin ja, man kan ju inte låta bli att bli lite förväntansfull..


    Ja okej! Ja man pallar knappt försöka på egen hand löngre. Jag ska få mens på fredag. Känner mig helt som vanligt :(
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år