• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Snowflingan

    Så kom mensen igen då. Har typ inte använt nc alls denna månad, är bara så uppgiven och orkar inte tänka på det mer. Orkar knappt va inne här längre heller.

    Har iallafall ställt in fokusen på att börja plugga och släppa alla bebistankar, vi väntar på min journal från en annan stad som jag ska ge till läkaren. Inget mer i utredningen tills dess, fästmannens nya spermaprov var jättefint så problemet verkar ligga hos mig.

    Sen måste vi nog ändå vänta tills jag fyllt 25 för att få finansierad inseminering/ivf så oktober nästa år då...

  • Corneliass
    Snowflingan skrev 2018-07-21 12:06:37 följande:

    Så kom mensen igen då. Har typ inte använt nc alls denna månad, är bara så uppgiven och orkar inte tänka på det mer. Orkar knappt va inne här längre heller.

    Har iallafall ställt in fokusen på att börja plugga och släppa alla bebistankar, vi väntar på min journal från en annan stad som jag ska ge till läkaren. Inget mer i utredningen tills dess, fästmannens nya spermaprov var jättefint så problemet verkar ligga hos mig.

    Sen måste vi nog ändå vänta tills jag fyllt 25 för att få finansierad inseminering/ivf så oktober nästa år då...


    Jag beklagar.. Usch, vet inte vad jag ska säga. Skickar över lite styrkekramar till dig <3 
    Gravid med första barnet
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-07-21 10:36:42 följande:

    Ja man vill verkligen göra något konkret!! Ja köpte e vitamin för att stärka min slemhinna (säkert bara skitsnack) men ändå...


    Jag köpte d vitamin för mitt amh värde haha... Helt poänglöst antagligen.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Snowflingan
    Corneliass skrev 2018-07-21 12:15:42 följande:

    Jag beklagar.. Usch, vet inte vad jag ska säga. Skickar över lite styrkekramar till dig <3 


    Tack så mycket! Hoppas allt går bra för dig! <3
  • Corneliass
    Snowflingan skrev 2018-07-21 15:17:31 följande:
    Tack så mycket! Hoppas allt går bra för dig! <3
    <3<3
    Gravid med första barnet
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-07-21 15:11:55 följande:

    Jag köpte d vitamin för mitt amh värde haha... Helt poänglöst antagligen.


    Ja vet. Men när googlandet tar över får man för sig att man ska testa... vad är det du ska ta upp efter v 33? Blandar ihop er alla litegrann sorry!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-07-21 22:58:27 följande:

    Ja vet. Men när googlandet tar över får man för sig att man ska testa... vad är det du ska ta upp efter v 33? Blandar ihop er alla litegrann sorry!


    Jag vet inte själv ens... Men när vi gjorde utredning under våren kom läkaren fram till att de inte kan hjälpa oss och för att få ivf i mitt län måste vi försöka ännu ett år, men vi skulle iaf höra av oss efter sommaren sa hon om vi "mot förmodan inte blivit gravida". Hon sa att hon kanske kunde skicka en remiss men jag vet inte till vad riktigt. Sååå jag tänkte höra av mig och se vad planen är haha.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-07-21 22:58:27 följande:

    Ja vet. Men när googlandet tar över får man för sig att man ska testa... vad är det du ska ta upp efter v 33? Blandar ihop er alla litegrann sorry!


    Jag vet inte själv ens... Men när vi gjorde utredning under våren kom läkaren fram till att de inte kan hjälpa oss och för att få ivf i mitt län måste vi försöka ännu ett år, men vi skulle iaf höra av oss efter sommaren sa hon om vi "mot förmodan inte blivit gravida". Hon sa att hon kanske kunde skicka en remiss men jag vet inte till vad riktigt. Sååå jag tänkte höra av mig och se vad planen är haha.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • bebis2018

    Hur tolkar ni detta?
    Jag trodde testet var positivt igår. Och nu imorse såg det ut såhär:

    Har ont i magen idag så antar att testet inte varit positivt än och att ägget inte hunnit släppa. Har inte hunnit ligga så har lite panik nu. :D Vad säger ni experter? Ligga som gäller nu i två dagar? ;) 

  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2018-07-22 08:55:04 följande:

    Hur tolkar ni detta?

    Jag trodde testet var positivt igår. Och nu imorse såg det ut såhär:

    Har ont i magen idag så antar att testet inte varit positivt än och att ägget inte hunnit släppa. Har inte hunnit ligga så har lite panik nu. :D Vad säger ni experter? Ligga som gäller nu i två dagar? ;) 


    Ja ligg på skulle ja säga kanske 3 dar fram för o va säker
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år