• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaLuna
    LillaLuna skrev 2018-08-20 16:37:17 följande:

    Finns det olika skalor för AMH? Jag är så förvirrad....!


    Olika skalor! Omg... ignore me hahah

    Så 3,6
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2018-08-20 16:39:54 följande:

    Olika skalor! Omg... ignore me hahah

    Så 3,6


    Haha ja finns olika skalor av nån anledning... Minns aldrig vad mitt amh är i den andra skalan, minns bara 2,2 för det stod på papperet. Har kollat i nån tabell nån gång dock, antar det är i en sån du fått fram 3,6 :) det var ju ett bra värde iaf!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Snowflingan

    Jag har plussat! Vill tacka er för allt stöd ni har gett mig, både fina kommentarer och det jag fått bara genom att följa denna tråd. Lite ironiskt nog blev det plus när jag hade lite annat på tankarna(studier, tomtköp och husbygge)

    Kämpa på alla ni starka tjejer och glöm inte bort att leva i denna hemska väntan efter ett plus <3

  • jaktenpaflow
    Snowflingan skrev 2018-08-20 18:14:11 följande:

    Jag har plussat! Vill tacka er för allt stöd ni har gett mig, både fina kommentarer och det jag fått bara genom att följa denna tråd. Lite ironiskt nog blev det plus när jag hade lite annat på tankarna(studier, tomtköp och husbygge)

    Kämpa på alla ni starka tjejer och glöm inte bort att leva i denna hemska väntan efter ett plus <3


    Nämen åh så kul!! Stort grattis till dig!! Lyckades ni naturligt? För visst hade ni påbörjat utredning på IVF klinik? Jag plussade också förra veckan:)
  • LillaLuna
    Snowflingan skrev 2018-08-20 18:14:11 följande:

    Jag har plussat! Vill tacka er för allt stöd ni har gett mig, både fina kommentarer och det jag fått bara genom att följa denna tråd. Lite ironiskt nog blev det plus när jag hade lite annat på tankarna(studier, tomtköp och husbygge)

    Kämpa på alla ni starka tjejer och glöm inte bort att leva i denna hemska väntan efter ett plus <3


    jaktenpaflow skrev 2018-08-20 19:03:56 följande:

    Nämen åh så kul!! Stort grattis till dig!! Lyckades ni naturligt? För visst hade ni påbörjat utredning på IVF klinik? Jag plussade också förra veckan:)


    Grattis till er båda! Jag önskar er all lycka i framtiden och (no offence) att ni inte behöver komma tillbaka till den här berg- och dalbanan <3 hoppas vi, som ni, kan lägga det här kapitlet bakom oss snart!
  • jaktenpaflow
    LillaLuna skrev 2018-08-20 20:46:09 följande:

    Grattis till er båda! Jag önskar er all lycka i framtiden och (no offence) att ni inte behöver komma tillbaka till den här berg- och dalbanan <3 hoppas vi, som ni, kan lägga det här kapitlet bakom oss snart!


    Tack snälla!! Hoppas också att vi ses i en roligare tråd om graviditet och bebisar i framtiden! Önskar er all lycka <3
  • Jooosen

    Härligt grattis till plus!! Jag fick positivt på äl test och massa äl flytningar i lördags. Dock ingen smärta som jag alltid får... tror ni den uteblev trots allt?? Omöjligt för er att svara på, men känner mig desperat :( tappen var även öppen några dagar. Fattar noll


    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-08-20 21:40:27 följande:

    Härligt grattis till plus!! Jag fick positivt på äl test och massa äl flytningar i lördags. Dock ingen smärta som jag alltid får... tror ni den uteblev trots allt?? Omöjligt för er att svara på, men känner mig desperat :( tappen var även öppen några dagar. Fattar noll


    Så förvirrande det kan vara! Denna gång hade jag inga ÄL flytningar men däremot värk när jag tror att ÄL skulle varit. Samma förra månaden men då var vi på kliniken och gjorde vul i samband med besöket, och då kunde han se att jag haft ÄL trots allt. Men så irriterande när det inte bara kan vara likadant varje månad så man slipper nojja! Min borde ha varit i söndags eller måndags, körde test från RFSU denna gång och dom var skitdåliga så jag är lite osäker.

    Tror säkert du haft ÄL, kanske bara smärtan uteblev denna gång! Tog du tester?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-21 07:11:40 följande:

    Så förvirrande det kan vara! Denna gång hade jag inga ÄL flytningar men däremot värk när jag tror att ÄL skulle varit. Samma förra månaden men då var vi på kliniken och gjorde vul i samband med besöket, och då kunde han se att jag haft ÄL trots allt. Men så irriterande när det inte bara kan vara likadant varje månad så man slipper nojja! Min borde ha varit i söndags eller måndags, körde test från RFSU denna gång och dom var skitdåliga så jag är lite osäker.

    Tror säkert du haft ÄL, kanske bara smärtan uteblev denna gång! Tog du tester?


    Ja så irriterande! Man vill ju ha sina vanliga symptom haha! Fick du stegring då på testen? Min borde varit i fredags men fick utslag lördagmorgon så äl (om den nu kom) var säkert i söndags. Glad gubbe och väldigt starkt streck... hade ni sex i närheten? Vi körde bara samma dag som glad gubbe..
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år