• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    LillaAw skrev 2018-08-31 13:18:03 följande:

    Ah okej jag såg bilden. Vad bra. Men tror man får göra klart sina tre försök om man redan har påbörjat dem när de hade avtal. Och de hade ju avtal när vi påbörjade våra tre försök där :) de kommer ringa mig snart då de ska ge besked på fortsatt sprutdos. Var där på ultraljud idag och då sa de inget.


    Ja precis de skulle ju ha sagt något i så fall så! Hoppas ni lyckas på detta försök oavsett!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LillaLuna
    Snowflingan skrev 2018-08-31 12:04:04 följande:

    Då var jag tillbaka då, missfall i vecka 5. Började blöda pyttelite i söndags och sedan lite mer i tisdags. Sen kom störtblödningen med stora klumpar i onsdags. Blöder bara lite smått nu. Hcg låg på 188 idag.

    Tänk att något så "simpelt" som en graviditet ska kännas så omöjligt. Känner mig helt tom, vill gräva ner mig i ett djupt mörkt hål och drunkna i mina tårar.

    Vi hade försökt i 1 år och 9 månader för ett plus och det höll inte länge. Ska man behöva försöka lika länge nu igen?


    Jag är så, så ledsen. Vet att det inte finns någonting som tröstar just nu och allt bara känns skit. Samma sak hände mig för 6 veckor sedan nu, och helt ärligt så har jag fortfarande stunder när sorgen bara sköljer över mig. Det är obeskrivligt och gör så fruktansvärt ont. Första mensen efter MF var också sjukligt jobbig; det känns som man håller på att gå sönder.

    All styrka till dig <3 så ledsen du måste gå igenom detta
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-08-30 20:25:01 följande:

    Urs stackars!!!! Jävla skit mens. Hatar den så mycket. Ja känner samma. Shit vad man lagt livet på hyllan. Man kan inte vara riktigt helt glad för någonting. Alltid gnager den här skiten i bakgrunden. Ingen mens. Känner inte ett piss. Tror äl uteblivit och mensen är sen bara. Pallar inte ens testa för vet att d inte skulle visa något. Ja du har rätt borde ta upp det snarast. Så dålig på sånt bara. Hoppas du inte har alltför ont :( <3


    Hur går det? Har den dykt upp än? :/

    Jag bröt ihop på jobbet idag. Smärtan och alla jävla känslor bara knockade mig. Har varit väldigt ledsen på sistone men nu brast det helt. Fick ordentligt med kramar från kollegor som vet läget och sen gick jag hem tidigare.

    Känner att jag börjar tappa greppet lite. Är så sällan glad nu för tiden. Alltid på gränsen till att brista. Behöver prata med någon innan jag går ner mig totalt, det är inte långt kvar dit.. har lidit av depression i flera år tidigare och känner igen den här känslan, tomheten som bara greppar en och tar bort allt framtidshopp och all tillstymmelse till glädje. Orkar inte en gång till..

    usch nu blev det mörkt känner jag. Men det går inte göra mycket annat... jävla skit. Sen när ÄL närmar sig så kommer det där förrädiska hoppet krypandes igen. Fram och tillbaka, hela tiden..
  • Jooosen
    Snowflingan skrev 2018-08-31 12:04:04 följande:

    Då var jag tillbaka då, missfall i vecka 5. Började blöda pyttelite i söndags och sedan lite mer i tisdags. Sen kom störtblödningen med stora klumpar i onsdags. Blöder bara lite smått nu. Hcg låg på 188 idag.

    Tänk att något så "simpelt" som en graviditet ska kännas så omöjligt. Känner mig helt tom, vill gräva ner mig i ett djupt mörkt hål och drunkna i mina tårar.

    Vi hade försökt i 1 år och 9 månader för ett plus och det höll inte länge. Ska man behöva försöka lika länge nu igen?


    Fan :( <3 styrkekram. Vad ska man säga! Så orättvist
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-31 17:06:40 följande:

    Hur går det? Har den dykt upp än? :/

    Jag bröt ihop på jobbet idag. Smärtan och alla jävla känslor bara knockade mig. Har varit väldigt ledsen på sistone men nu brast det helt. Fick ordentligt med kramar från kollegor som vet läget och sen gick jag hem tidigare.

    Känner att jag börjar tappa greppet lite. Är så sällan glad nu för tiden. Alltid på gränsen till att brista. Behöver prata med någon innan jag går ner mig totalt, det är inte långt kvar dit.. har lidit av depression i flera år tidigare och känner igen den här känslan, tomheten som bara greppar en och tar bort allt framtidshopp och all tillstymmelse till glädje. Orkar inte en gång till..

    usch nu blev det mörkt känner jag. Men det går inte göra mycket annat... jävla skit. Sen när ÄL närmar sig så kommer det där förrädiska hoppet krypandes igen. Fram och tillbaka, hela tiden..


    Urs ja vet. Man försöker hålla minen uppe jämt. Men man vill bara krypa ihop hemma. Ska du prata med någon? Alla i denna sits borde nog det. Bara skönt o kunna vräka ur sig alla tankar. Även fast personen inte är i samma sits så är det säkert skönt att bara kunna ventilera. Ibland önskar jag att vi i gruppen kunde ses irl och bara prata ihjäl oss haha... Ingen mens här. Vägrar göra ett test dock. Vill inte att ännu ett negativt test ska flina mig upp i ansiktet.... hoppas du mår lite bättre!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • LillaAw
    LLW skrev 2018-08-31 17:06:40 följande:

    Hur går det? Har den dykt upp än? :/

    Jag bröt ihop på jobbet idag. Smärtan och alla jävla känslor bara knockade mig. Har varit väldigt ledsen på sistone men nu brast det helt. Fick ordentligt med kramar från kollegor som vet läget och sen gick jag hem tidigare.

    Känner att jag börjar tappa greppet lite. Är så sällan glad nu för tiden. Alltid på gränsen till att brista. Behöver prata med någon innan jag går ner mig totalt, det är inte långt kvar dit.. har lidit av depression i flera år tidigare och känner igen den här känslan, tomheten som bara greppar en och tar bort allt framtidshopp och all tillstymmelse till glädje. Orkar inte en gång till..

    usch nu blev det mörkt känner jag. Men det går inte göra mycket annat... jävla skit. Sen när ÄL närmar sig så kommer det där förrädiska hoppet krypandes igen. Fram och tillbaka, hela tiden..


    Jag vet hur det känns. Jag är nu sjukskriven efter att vårt andra ivf-försök totalt misslyckades. Fick ingen återföring då alla våra 7 embryon dog innan dess. Bröt ihop totalt och har varit väldigt nere i två veckors tid (mer än vanligt). Jag mådde dåligt redan innan dess men det var droppen som fick bägaren att rinna över :/ tyvärr. Det är en lång kamp som man kämpat med i snart två år. Och det känns som det aldrig tar slut. Egentligen inte konstigt att bryta ihop. Jag jobbar på bvc med så kan verkligen inte vara ett stöd till nyblivna föräldrar just nu. Hoppas du får pratar med någon som får dig att må bättre! <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • TÅV

    Jag vet par som misslyckats med ivf men sen blivit gravida på naturlig väg mha zonterapeut. Fick själv hjälp av zonterapeut efter två missfall. Efter att fått klartecken att försöka igen blev jag gravid på första försöket och är nu 35 fullgångna veckor med tvillingar. Googla gärna och våga titta utanför boxen när sjukvården misslyckas. Min zonterapeut påstod att min sköldkörtel spökade och ställde till det gör mig. Hade två barn sen innan.

  • LLW
    LillaAw skrev 2018-08-31 18:35:58 följande:

    Jag vet hur det känns. Jag är nu sjukskriven efter att vårt andra ivf-försök totalt misslyckades. Fick ingen återföring då alla våra 7 embryon dog innan dess. Bröt ihop totalt och har varit väldigt nere i två veckors tid (mer än vanligt). Jag mådde dåligt redan innan dess men det var droppen som fick bägaren att rinna över :/ tyvärr. Det är en lång kamp som man kämpat med i snart två år. Och det känns som det aldrig tar slut. Egentligen inte konstigt att bryta ihop. Jag jobbar på bvc med så kan verkligen inte vara ett stöd till nyblivna föräldrar just nu. Hoppas du får pratar med någon som får dig att må bättre! <3


    Tack fina du för stödet <3 kan inte tänka mig hur det måste kännas att jobba på bvc i din sits! Så jävla jobbigt att det inte alls gick vägen sist :( känner du att du orkar försöka igen eller vill ni ta en paus?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år