• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaLuna
    LillaAw skrev 2018-09-11 17:26:16 följande:

    Vi fick idag reda på att vi fick två fina blastocyster i frysen. Är så glad. Trodde aldrig vi kunde få det med våra dåliga tidigare resultat. Gråter glädjetårar idag. Hoppet att vi kanske kan få ett barn ökade.


    Åh! Vad glad jag blir för din skull!!! Vilken lycka. Hoppas, hoppas innerligt med er att det ska gå hela vägen!
  • Hedblomster
    LillaAw skrev 2018-09-11 17:26:16 följande:

    Vi fick idag reda på att vi fick två fina blastocyster i frysen. Är så glad. Trodde aldrig vi kunde få det med våra dåliga tidigare resultat. Gråter glädjetårar idag. Hoppet att vi kanske kan få ett barn ökade.


    Grattis!! Följer dig på Instagram också och har hoppats på detta beskedet!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • XaHHa

    Nu har jag gått in i vecka 13 (12+0)! Det är en sten som lättat från bröstet!

    Jag tänker på er alla här <3 Snart kommer lyckan även till er & ge aldrig upp!!


    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-09-10 20:18:49 följande:

    Okej! Ja försök stå på dig om det går! Verkligen. Vi skulle ansökt om hjälp tidigare könner jag. Men lätt o veta det nu ju.. hänger nog egentligen inte på något. Det är om det vill vänta av nån anledning för att inte alla prover är gjorda eller så. Vår utredning var ju otroligt kass nämligen.. men hoppas inte!! Skulle vara ?roligt? o börja samtidigt :)


    Just det, fan om det sätter käppar i hjulet nu när ni är så nära! Hoppas inte!! När får ni veta tror du? Jaa jag har inte så mycket hopp att vi skulle hinna få provsvaren från kolposkopin nu inom två veckor, men tills nästa gång (slutet på oktober) borde det ha hunnit komma! Ska ringa och tjata lite tänkte jag.

    Vi försöker den här månaden igen, trots att jag vid sista mensen svor på att jag inte skulle göra det denna gång. Men det är ju så - hopp och förtvivlan om vartannat! Nu är jag ?hoppfull? igen så vi kör väl så mycket vi orkar! Tror jag får fullt utslag på ÄL idag. Hur gör ni? Försöker ni?
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-09-11 16:59:56 följande:

    Men åååååå. Hoppad innerligt att du får göra det i höst/vinter detta år. Så jävla mycket väntan. Försöker ni ens på egen hand längre? Vi har typ gett upp det ..


    Hoppas också :( så tråkig väntan... I november kommer ju hela detta år ha gått... Vi försöker fortfarande fast det är typ min sambo som får tjata. Jag säger att det spelar ingen roll och han säger att det kan man inte veta osv.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-09-13 13:38:28 följande:

    Nu har jag gått in i vecka 13 (12+0)! Det är en sten som lättat från bröstet!

    Jag tänker på er alla här <3 Snart kommer lyckan även till er & ge aldrig upp!!


    Åh va härligt tjejen! Glad för din skull! Vi plussade ju nästan i samma veva, jag går in i v 16 imorgon.vilken resa vi gjort ! Å jag hejjar precis som du på resten av tjejerna här inne !
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-09-13 18:02:41 följande:

    Hoppas också :( så tråkig väntan... I november kommer ju hela detta år ha gått... Vi försöker fortfarande fast det är typ min sambo som får tjata. Jag säger att det spelar ingen roll och han säger att det kan man inte veta osv.


    Ja fan vad drygt. Man vill inte missa en ägglossning men samtidigt pallar man inte bry sig... jag fattar inte varför allt måste gå efter regler. Kan man inte bara förstå att ett par som har problem behöver hjälp NU och inte sen.
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-13 14:25:58 följande:

    Just det, fan om det sätter käppar i hjulet nu när ni är så nära! Hoppas inte!! När får ni veta tror du? Jaa jag har inte så mycket hopp att vi skulle hinna få provsvaren från kolposkopin nu inom två veckor, men tills nästa gång (slutet på oktober) borde det ha hunnit komma! Ska ringa och tjata lite tänkte jag.

    Vi försöker den här månaden igen, trots att jag vid sista mensen svor på att jag inte skulle göra det denna gång. Men det är ju så - hopp och förtvivlan om vartannat! Nu är jag ?hoppfull? igen så vi kör väl så mycket vi orkar! Tror jag får fullt utslag på ÄL idag. Hur gör ni? Försöker ni?


    Vi får nog reda på allt på tisdag!! Fredag nästa vecka ska jag göra cellprov. Ber att det ser bra ut... samma här! Ja tänkte skita i hela grejen denna månad men tro fan att man inte Vill missa äl trots allt. Förmodligen äl imorn och sex i måndags och idag. Förhoppningsvis sista egna försöket... pallar inte ligga mer bara för att man måste!! Fick du utslag på testet? Jag hade tom ring idag men stickan i var rätt stark. Har haft äl flytningar i flera dagar....
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Roran1

    Hej har skrivit här ett par gånger. Vi är inne på vårt 17 försök men har lång cykel så inte ägglossning 12 ggr om året. Har en fråga till er ang era män/pojkvänner. Hur har de tagit det att de tog så lång tid? Eller tar så lång tid?

    Tyvärr känner min sambo just nu att han vill försöka mer innan vi söker hjälp. Alltså har vi inte gjort utredning eller något sådant. I juni/juli fick vi missfall så på sätt och vis vet vi att det går men av någon anledning går det inte så lätt eller vad man ska säga? Ja så hur har detta gått i er relation? Har ni några tips?

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år