• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • maria1992

    Ny här!  
    Försökt få barn i drygt 1 år utan att lyckas. Dock 2 missfall. Tidiga. 

    Vill ha lite hjälp med ägglossningstest. 

    Är detta nästsista positivt? 
    Första: måndag morgon
    Andra: måndag kväll 
    Tredje: tisdag morgon 
    Fjärde: Tisdagkväll
    Femte: Idag (morgon) 

    Positivt

    fjärde?

  • Myran1979
    maria1992 skrev 2018-10-17 14:19:09 följande:

    Ny här!  

    Försökt få barn i drygt 1 år utan att lyckas. Dock 2 missfall. Tidiga. 

    Vill ha lite hjälp med ägglossningstest. 

    Är detta nästsista positivt? 

    Första: måndag morgon

    Andra: måndag kväll 

    Tredje: tisdag morgon 

    Fjärde: Tisdagkväll

    Femte: Idag (morgon) 

    Positivt

    fjärde?


    Ser ut som du hade din peak igår. Se till att mysa nu, lycka till!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-17 10:05:30 följande:

    Rd7. Känner inget! Mina bröst är inte ens svullna längre. Tjuvtestade idag o totalblankt såklart. Är ju 2 dagars de satt in. Men känner mig sjukt ogravid. Hade du symptom? När testade du plus?


    Jag fick tillbaka ett 5 dagars, testade positivt på ruvardag 6. Väääääldigt svagt dock.

    Att du inte känner nått behöver inte betyda att det inte lyckats:) vänta några dagar å testa igen, helst till testdag men vet att det är svårt!
  • LillaLuna
    maria1992 skrev 2018-10-17 14:19:09 följande:

    Ny här!  

    Försökt få barn i drygt 1 år utan att lyckas. Dock 2 missfall. Tidiga.

    Vill ha lite hjälp med ägglossningstest.

    fjärde?


    Ledsen att höra om dina missfall (samma båt...!). Vet hur jobbigt det är.

    Tycker ÄL-test är så svåra att tolka, men skulle säga att det är positivt det fjärde! Så bara till att rulla lite i sänghalmen nu då så mkt det går...! Alltid lika sexigt detta schemalagda....
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-17 15:46:30 följande:

    Jag fick tillbaka ett 5 dagars, testade positivt på ruvardag 6. Väääääldigt svagt dock.

    Att du inte känner nått behöver inte betyda att det inte lyckats:) vänta några dagar å testa igen, helst till testdag men vet att det är svårt!


    Tack! Kände du något såhär tidigt? Innan plusset
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-17 17:25:31 följande:

    Tack! Kände du något såhär tidigt? Innan plusset


    Nej jag hade inga symtom alls direkt. Var efter jag plussade som det kom symtom :)
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-17 18:49:27 följande:

    Nej jag hade inga symtom alls direkt. Var efter jag plussade som det kom symtom :)


    Okej!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • LillaLuna

    CD1, som vanligt, trots starka ÄL-test, symptom, sex kring ÄL osv osv. Som vanligt.

    Hoppas det går bättre för er andra!

  • Hedblomster

    Här väntas det på ägglossning som vanligt... Läkarbesök i december men tror inte de godkänner ivf förrän efter två år efter utomkveds så jag får se om jag hänger kvar i tråden eller inte! Känns som många ligger så långt före, även om det väl fortfarande finns några kvar som fortfarande försöker naturligt <3

    Håller verkligen alla tummar för er alla oavsett var ni är i processen!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Myran1979
    Hedblomster skrev 2018-10-18 08:50:36 följande:

    Här väntas det på ägglossning som vanligt... Läkarbesök i december men tror inte de godkänner ivf förrän efter två år efter utomkveds så jag får se om jag hänger kvar i tråden eller inte! Känns som många ligger så långt före, även om det väl fortfarande finns några kvar som fortfarande försöker naturligt <3

    Håller verkligen alla tummar för er alla oavsett var ni är i processen!


    Hang in there! Även om andra "kommit längre" betyder det inte att vi lyckas tyvärr. Ta det i er takt och jämför inte med andra. Processen är så olika och jobbig ändå. Själva har vi testat i flera år utan resultat. Önskar er all lycka till!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år