• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-10-18 08:50:36 följande:

    Här väntas det på ägglossning som vanligt... Läkarbesök i december men tror inte de godkänner ivf förrän efter två år efter utomkveds så jag får se om jag hänger kvar i tråden eller inte! Känns som många ligger så långt före, även om det väl fortfarande finns några kvar som fortfarande försöker naturligt <3

    Håller verkligen alla tummar för er alla oavsett var ni är i processen!


    Jag håller tummarna att ni får ivf snart! Hur var det nu, funderade ni nått på att gå privat ? Kan verkligen rekommendera <3

    Finns inte så mycket man kan säga för att peppa, vet hur jäkla jobbigt det är... Bara håll ut <3
  • Hedblomster
    Myran1979 skrev 2018-10-18 10:08:04 följande:

    Hang in there! Även om andra "kommit längre" betyder det inte att vi lyckas tyvärr. Ta det i er takt och jämför inte med andra. Processen är så olika och jobbig ändå. Själva har vi testat i flera år utan resultat. Önskar er all lycka till!


    Det är ju helt sant! Man tänker ofta kortsiktigt, "bara vi får börja" osv... Vad jobbigt att det inte gått för er än :( beundransvärt att kämpa på!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-18 10:49:21 följande:

    Jag håller tummarna att ni får ivf snart! Hur var det nu, funderade ni nått på att gå privat ? Kan verkligen rekommendera <3

    Finns inte så mycket man kan säga för att peppa, vet hur jäkla jobbigt det är... Bara håll ut <3


    Tack! Jag funderar på det men sambon säger nej haha... Skulle vara så skönt att bara "nu bokar vi en tid" och göra det. Vi har egentligen råd men då skulle vi få dra ner på roliga saker i livet... Tex min sambos 30 års resa som han vill göra i vår. Och jag förstår att det är nåt han vill göra, man kan ju inte pausa hela livet... Men mitt liv står redan på paus.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-10-17 10:05:30 följande:

    Rd7. Känner inget! Mina bröst är inte ens svullna längre. Tjuvtestade idag o totalblankt såklart. Är ju 2 dagars de satt in. Men känner mig sjukt ogravid. Hade du symptom? När testade du plus?


    Suger med negativt test :( hoppas det inte är kört än! Men fick ni några till frysen annars? Håller tummarna för er.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Myran1979
    Hedblomster skrev 2018-10-18 11:48:54 följande:

    Tack! Jag funderar på det men sambon säger nej haha... Skulle vara så skönt att bara "nu bokar vi en tid" och göra det. Vi har egentligen råd men då skulle vi få dra ner på roliga saker i livet... Tex min sambos 30 års resa som han vill göra i vår. Och jag förstår att det är nåt han vill göra, man kan ju inte pausa hela livet... Men mitt liv står redan på paus.


    Du ska veta att det inte bara är det ekonomiska som gör att man pausar sitt liv. Man hittar alltid sätt för att optimera chanserna. Vi har det väldigt bra ställt ekonomiskt men trots det har vi inte rest på 3 år fastän min man äkskar det. Min tanke har varit, tänk om jag då är gravid, då vill jag inte flyga. Ja man hittar alltid ursäkter, så himla dumt! Det är 3 år av vårt liv som vi aldrig får tillbaks. Dessutom har vi avstått roliga saker... Pausa inte livet, lev det väl och se till att ha sex på vägen, mirakel kan hända jag väntar fortfarande.
  • Hedblomster
    Myran1979 skrev 2018-10-18 11:57:13 följande:

    Du ska veta att det inte bara är det ekonomiska som gör att man pausar sitt liv. Man hittar alltid sätt för att optimera chanserna. Vi har det väldigt bra ställt ekonomiskt men trots det har vi inte rest på 3 år fastän min man äkskar det. Min tanke har varit, tänk om jag då är gravid, då vill jag inte flyga. Ja man hittar alltid ursäkter, så himla dumt! Det är 3 år av vårt liv som vi aldrig får tillbaks. Dessutom har vi avstått roliga saker... Pausa inte livet, lev det väl och se till att ha sex på vägen, mirakel kan hända jag väntar fortfarande.


    Haha ja... Jag har till och med undvikit att köpa nya byxor för att det är slöseri om jag blir gravid och inte kan ha dom, så dumt.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-10-18 11:48:54 följande:

    Tack! Jag funderar på det men sambon säger nej haha... Skulle vara så skönt att bara "nu bokar vi en tid" och göra det. Vi har egentligen råd men då skulle vi få dra ner på roliga saker i livet... Tex min sambos 30 års resa som han vill göra i vår. Och jag förstår att det är nåt han vill göra, man kan ju inte pausa hela livet... Men mitt liv står redan på paus.


    Det är det jag menar.. din psykiska ohälsa gör ju att du förmodligen ändå inte njuter av "de roliga" sakerna ändå.... prata med honom , på riktigt om hur detta påverkar dig. Be om professionell samtalshjälp <3

    Det påverkar förhållandet så himla negativt när det är det enda man tänker på varje dag.... jag hade personligen inte klarat av att bara vänta. Min sambo var också emot att göra det privat först. Men sen kom han på andra tankar efter att vi pratat <3
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-10-18 11:49:58 följande:

    Suger med negativt test :( hoppas det inte är kört än! Men fick ni några till frysen annars? Håller tummarna för er.


    Ja två till frysen! Men just nu känner jag mig rånegativ. Känns som min kropp föralltid kommer vägra att bli gravid. Dumma tankar. Bokade tom en resa till Thailand i januari. När får ni reda på när ni kan börja?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • LillaLuna

    Insåg idag att nästa försök skulle sammanfalla med mitt bröllop nästa sommar om det lyckas. Ni vet, bröllopet där jag i mina tankar från början skulle ha haft en 1,5 års till 6 månaders bebis? Jepp...

    Så den drömmen är officiellt i kras; idag är en riktigt riktigt tung dag.

    Hur går det för er andra som har kommit (vad som känns som) så mkt längre? Kunnat hålla er från att smygtesta de senaste dagarna?

  • Myran1979
    Hedblomster skrev 2018-10-18 12:30:34 följande:

    Haha ja... Jag har till och med undvikit att köpa nya byxor för att det är slöseri om jag blir gravid och inte kan ha dom, så dumt.


    Ja jag med! Har även gått och tänkt på vinterjacka för "tjocka" magar. Visst är det knäppt. Hela livet kretsar kring en enda sak...

    Läste att någon i tråden bokat resa till Thailand, BRA!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år