• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaLuna
    LLW skrev 2019-03-28 09:41:03 följande:

    Fick precis samtal från rmc, det blir återföring på onsdag! Lite förvirrad då det bara är 4 dagar efter ägglossning och jag ska få tillbaka en 5 eller 6dagars.. trodde det skulle bli torsdag eller fredag. Men dom vet väl bäst så det blir säkert rätt :) Ååh gå få fort nu tiden!!


    Hedblomster skrev 2019-03-28 15:24:45 följande:

    Jag har testdag 6 april men kommer få mens innan så på tisdag kommer jag veta säkert skulle jag tro... Kanske testar i helgen också.


    Åh, det är ju snart, men ändå så långt borta båda datumen haha

    Förstår att ni är otåliga!

    Räknar också bara ner, men väntar på mens fortfarande - trodde ändå på läkaren när hon sa den borde komma inom bara någon dag efter lutinusstopp, vilket var i måndags..... den eviga väntan....!
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-03-29 07:45:10 följande:

    Åh, det är ju snart, men ändå så långt borta båda datumen haha

    Förstår att ni är otåliga!

    Räknar också bara ner, men väntar på mens fortfarande - trodde ändå på läkaren när hon sa den borde komma inom bara någon dag efter lutinusstopp, vilket var i måndags..... den eviga väntan....!


    Så tråkigt att vänta på mens!!! När den för en gångs skull bara SKA komma. Förra gången fick jag mens tidigare än vanligt trots lutinus så tror inte min mens bryr sig om något progesteron haha...
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster

    Så nyfiken på hur det går i magen... Lever embryot eller inte? Tyvärr är det väl stor chans att det inte gör det men man vet ju aldrig. Om jag hade varit ledig i helgen hade jag velat ta ett test men jag ska jobba och orkar inte om det blir negativt... Lockande att bara vänta till tisdag och se om mensen kommer också. Men vill veta! Tyvärr hann inte testen jag beställde komma så har bara klinikens test hemma och sambon tycker vi ska spara det till testdag haha. Tycker det är obekvämt att köpa på apoteket, bor i en liten stad...

    Jag har inte haft minsta lilla kramp eller stickning i magen. Förra omgången hade jag kramper som gjorde ont från dag 3 och blod från dag 4 men det var ju färskförsök så går inte att jämföra eftersom jag hade så mycket hormoner i mig då. Jag har ömma bröst sen typ rd2/3 men brukar ju ha det varje månad innan mens, fast det brukar komma dagen efter ägglossning och nu var det en vecka efter. Men betyder ju inget det heller, tar ju lutinus dessutom. Åååh vad jag hoppas! Vi har ju tre kvar i frysen men känns ju som att man tar de bästa embryona först? Dessutom kostar varje FET 15.000 kr!!!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LillaLuna
    Hedblomster skrev 2019-03-29 08:04:11 följande:

    Så tråkigt att vänta på mens!!! När den för en gångs skull bara SKA komma. Förra gången fick jag mens tidigare än vanligt trots lutinus så tror inte min mens bryr sig om något progesteron haha...


    Men ja!! Enda gången i mitt liv jag har önskat att få mens haha

    Att det är så olika...! Och ändå ska vi alla typ följa precis samma protokoll i denna resa; galet...
  • LillaLuna
    Hedblomster skrev 2019-03-29 14:29:12 följande:

    Så nyfiken på hur det går i magen... Lever embryot eller inte? Tyvärr är det väl stor chans att det inte gör det men man vet ju aldrig. Om jag hade varit ledig i helgen hade jag velat ta ett test men jag ska jobba och orkar inte om det blir negativt... Lockande att bara vänta till tisdag och se om mensen kommer också. Men vill veta! Tyvärr hann inte testen jag beställde komma så har bara klinikens test hemma och sambon tycker vi ska spara det till testdag haha. Tycker det är obekvämt att köpa på apoteket, bor i en liten stad...

    Jag har inte haft minsta lilla kramp eller stickning i magen. Förra omgången hade jag kramper som gjorde ont från dag 3 och blod från dag 4 men det var ju färskförsök så går inte att jämföra eftersom jag hade så mycket hormoner i mig då. Jag har ömma bröst sen typ rd2/3 men brukar ju ha det varje månad innan mens, fast det brukar komma dagen efter ägglossning och nu var det en vecka efter. Men betyder ju inget det heller, tar ju lutinus dessutom. Åååh vad jag hoppas! Vi har ju tre kvar i frysen men känns ju som att man tar de bästa embryona först? Dessutom kostar varje FET 15.000 kr!!!


    Kanske bra att du jobbar också då i helgen? För att tiden ska gå om inte annat. Tankarna snurrar ju jämt i skallen oavsett, men för mig är det bättre när jag är sysselsatt... men tiden då man letar symptom är verkligen värsta, värsta! Jag är så himla ochill med så jag räknar varenda gång ut när BF för mig kommer bli, för att i nästa sekund hitta symptom för mens... så jäkla destruktiv cirkel

    Hehe, jag antar att det är för långt att åka till en grannstad? Jag skulle kanske ha kunnat göra det... Men jag är testare nr 1. Vill inte veta hur mkt pengar jag lagt på de där testerna! Och kommer nog aldrig berätta det för min sambo heller................
  • LillaLuna
    Hedblomster skrev 2019-03-29 14:29:12 följande:

    Dessutom kostar varje FET 15.000 kr!!!


    What?? Oj, jag har aldrig förstått att återföringarna inte har ingått i den första klumpsumman?! Fy fan...!
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-03-29 23:39:09 följande:

    Kanske bra att du jobbar också då i helgen? För att tiden ska gå om inte annat. Tankarna snurrar ju jämt i skallen oavsett, men för mig är det bättre när jag är sysselsatt... men tiden då man letar symptom är verkligen värsta, värsta! Jag är så himla ochill med så jag räknar varenda gång ut när BF för mig kommer bli, för att i nästa sekund hitta symptom för mens... så jäkla destruktiv cirkel

    Hehe, jag antar att det är för långt att åka till en grannstad? Jag skulle kanske ha kunnat göra det... Men jag är testare nr 1. Vill inte veta hur mkt pengar jag lagt på de där testerna! Och kommer nog aldrig berätta det för min sambo heller................


    Jag köpte ett test och tog nu efter jobbet, inte med morgonurin då men hade hållt mig hela jobbdagen och det var negativt... Det KAN ju ske ett mirakel och jag får positivt framöver men känns inte bra :( Berättar nog inte för sambon, säger till när jag får mens sen bara... Jag är också super ochill, har laddat ner typ 5 gravidappar som jag kommer radera om mensen kommer haha. Men fattar inte varför det inte går... Trodde ju bara det var äggledarfel och skulle gå snabbt. Fick så många befruktade ägg och fyra i frysen till slut. Är det min livmoder eller liksom vad är problemet. Vi har tre kvar i frysen men vill inte bara slösa bort dom, man kanske borde testa någon extra medicin eller något?! :(

    Om man köper ett trepack kanske det ingår någon fet men vi köpte en behandling för 32.000 och då fick vi en färsk återföring och så har vi betalar 15 till nu då... Vet inte hur många månader jag har råd att göra av med 15.000 bara sådär...
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW

    2 dagar kvar till återföring nu. Längtar och oroar mig omvartannat. Tänk om dom ringer innan och säger att ingen av våra tre blastisar klarat sig? Försöker förbereda mig på det värsta.

    Vi prickade faktiskt in ägglossning denna gång. Fick inga instruktioner om att man inte skulle ha sex innan FET så vi körde på för att vi kände för det. Känns ju sjukt otroligt att vi för en gångs skull skulle lyckats. Men då har vi ju iallafall dubblat upp med både naturligt och ivf-försök haha.

    Tiden får gärna gå fort tills onsdag nu.

    Hur går det för er som ruvar? <3

  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-01 07:24:17 följande:

    2 dagar kvar till återföring nu. Längtar och oroar mig omvartannat. Tänk om dom ringer innan och säger att ingen av våra tre blastisar klarat sig? Försöker förbereda mig på det värsta.

    Vi prickade faktiskt in ägglossning denna gång. Fick inga instruktioner om att man inte skulle ha sex innan FET så vi körde på för att vi kände för det. Känns ju sjukt otroligt att vi för en gångs skull skulle lyckats. Men då har vi ju iallafall dubblat upp med både naturligt och ivf-försök haha.

    Tiden får gärna gå fort tills onsdag nu.

    Hur går det för er som ruvar? <3


    Lycka till, klart de kommer klara upptiningen <3 Vi hade också sex innan fet haha, de sa ju inte att man inte fick så... Tyvärr är testen fortfarande negativa och mensen kommer idag eller imorgon. Har inte sagt det till sambon utan tar det när mensen kommer. Vet inte om vi kör fet igen i april eller om vi väntar... Sen har jag inte råd mer på ett tag i alla fall.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-04-01 08:29:36 följande:

    Lycka till, klart de kommer klara upptiningen <3 Vi hade också sex innan fet haha, de sa ju inte att man inte fick så... Tyvärr är testen fortfarande negativa och mensen kommer idag eller imorgon. Har inte sagt det till sambon utan tar det när mensen kommer. Vet inte om vi kör fet igen i april eller om vi väntar... Sen har jag inte råd mer på ett tag i alla fall.


    Vad tråkigt. Har inte skrivit här på ett tag men läser era inlägg. Man undrar vad det är som gör att det inte fäster. Hann ju oxå med två försök. Är det kassa ägg eller vafan är det. Förstår att du har hundra tankar i huvudet nu. Hur många har ni kvar i frysen? Massa kramar
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år