• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-04-01 08:51:20 följande:

    Vad tråkigt. Har inte skrivit här på ett tag men läser era inlägg. Man undrar vad det är som gör att det inte fäster. Hann ju oxå med två försök. Är det kassa ägg eller vafan är det. Förstår att du har hundra tankar i huvudet nu. Hur många har ni kvar i frysen? Massa kramar


    Ja det undrar man verkligen?! Vi fick ju så bra resultat med många befruktade (10 av 13) varav hälften var tillräckligt bra för att återföras eller frysas... Så trodde det skulle gå samtidigt som jag fattade att det borde komma ett bakslag och att vi inte skulle ha sån tur... Känns som om jag aldrig kommer bli gravid. Vi har 3 kvar i frysen... Sen i januari har vi betalat 50.000 till ivf och nu blir det 15.000 till :'( det är självklart värt pengarna men känns som att vi tömmer våra sparkonton och vi kan inte göra nånting annat och det var ju MIN idé att gå privat... Så känns som mitt fel.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-01 08:29:36 följande:

    Lycka till, klart de kommer klara upptiningen <3 Vi hade också sex innan fet haha, de sa ju inte att man inte fick så... Tyvärr är testen fortfarande negativa och mensen kommer idag eller imorgon. Har inte sagt det till sambon utan tar det när mensen kommer. Vet inte om vi kör fet igen i april eller om vi väntar... Sen har jag inte råd mer på ett tag i alla fall.


    Fy vad jobbigt att ekonomin sätter stopp när man bara vill köra på! Speciellt när ni har i frysen som bara väntar på er :(

    Jag nojar en del nu för jag har haft småblödningar sen igår. ÄL var i lördags. Känns som att kroppen redan stöter ut allt så det kommer vara helt kört på onsdag när vi ska göra fet. Usch för allt. Dålig dag idag. Har mensen kommit för dig än?
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-04-01 09:36:21 följande:

    Ja det undrar man verkligen?! Vi fick ju så bra resultat med många befruktade (10 av 13) varav hälften var tillräckligt bra för att återföras eller frysas... Så trodde det skulle gå samtidigt som jag fattade att det borde komma ett bakslag och att vi inte skulle ha sån tur... Känns som om jag aldrig kommer bli gravid. Vi har 3 kvar i frysen... Sen i januari har vi betalat 50.000 till ivf och nu blir det 15.000 till :'( det är självklart värt pengarna men känns som att vi tömmer våra sparkonton och vi kan inte göra nånting annat och det var ju MIN idé att gå privat... Så känns som mitt fel.


    Det är INTE ditt fel! Man kan aldrig veta hur det ska sluta. Det känns som det är ett jävla lotto även med ivf. Samma som er (dock inte lika bra resultat) så fick vi 7 av 10 befruktade. Två frös dom men bara ett var bra. Men det var ändå bra resultat sa dom. Tro fan att vi ändå misslyckades. Tänkte samma som du. Det är fööör bra... urs. Lider med dig. O man känner sig bara äldre o äldre fast man inte ens är särskilt gammal. Har du några menskänningar än? Ta inte på dig någon skuld bara..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-01 21:41:40 följande:

    Fy vad jobbigt att ekonomin sätter stopp när man bara vill köra på! Speciellt när ni har i frysen som bara väntar på er :(

    Jag nojar en del nu för jag har haft småblödningar sen igår. ÄL var i lördags. Känns som att kroppen redan stöter ut allt så det kommer vara helt kört på onsdag när vi ska göra fet. Usch för allt. Dålig dag idag. Har mensen kommit för dig än?


    Ok, brukar du ha blödningar efter äl? Man undrar vad det beror på :( Hoppas det inte ska hindra det!! Mensen har inte precis kommit men har kommit lite rosa... Brukar komma igång rejält samtidigt som mensvärk, får se...
    Jooosen skrev 2019-04-01 22:39:22 följande:

    Det är INTE ditt fel! Man kan aldrig veta hur det ska sluta. Det känns som det är ett jävla lotto även med ivf. Samma som er (dock inte lika bra resultat) så fick vi 7 av 10 befruktade. Två frös dom men bara ett var bra. Men det var ändå bra resultat sa dom. Tro fan att vi ändå misslyckades. Tänkte samma som du. Det är fööör bra... urs. Lider med dig. O man känner sig bara äldre o äldre fast man inte ens är särskilt gammal. Har du några menskänningar än? Ta inte på dig någon skuld bara..


    Det har kommit lite rosa idag men inte ordentlig mens än... Brukar komma väldigt plötsligt med värk osv så kommer nog snart... Tog ett predictor early imorse och tyckte jag fick ett litet litet litet streck alltså på spökstrecksnivå som man om man är van att titta på test ser i vissa ljus bara lol. Men skulle ju vara alldeles för sent att börja få svaga streck, hade starkare till och med vid utomkvedshavandeskapet. Brösten har slutat ömma. Suuuck. Tack för stödet man får i den här tråden iaf <3
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LillaLuna
    Hedblomster skrev 2019-04-01 09:36:21 följande:

    Ja det undrar man verkligen?! Vi fick ju så bra resultat med många befruktade (10 av 13) varav hälften var tillräckligt bra för att återföras eller frysas... Så trodde det skulle gå samtidigt som jag fattade att det borde komma ett bakslag och att vi inte skulle ha sån tur... Känns som om jag aldrig kommer bli gravid. Vi har 3 kvar i frysen... Sen i januari har vi betalat 50.000 till ivf och nu blir det 15.000 till :'( det är självklart värt pengarna men känns som att vi tömmer våra sparkonton och vi kan inte göra nånting annat och det var ju MIN idé att gå privat... Så känns som mitt fel.


    Förstår att det känns askämpigt. Ekonomi är verkligen det sista man vill det ska hänga på, så....! Om något är det landstingets ?fel? som inte erbjuder kostnadsfri för er?! Helt galet att ni måste vänta 2 år efter utomkvedes! För mig har det i juni bara gått 1 år sedan mitt missfall (men nu snart exakt två år sedan vi började försöka), och jag har ju fått landstingsfinansierat (typ, betalade 5000kr). Att det är så olika i olika landsting?? Lika vård för alla - jo tjena....
  • LillaLuna

    I am freaking out...!

    Jag gjorde ju äggplocket för 14 dagar sedan nu, så tog ovitrelle för 16 dagar sedan. Kan testerna vara falskt positiva så här långt efter??

    Jag testade alltså positivt för två sekunder sedan. SUPERpositivt. Men jag gjorde ju ett äggplock?? Och vi hade sex 4-5 dagar innan dess, men mer än en vecka efter? Alltså inget sex på 10 dagar där jag skulle vara som mest fertil? Jag är så förvirrad. Vet inte ens varför jag tog ett test, förutom att jag är så jävla ochill som sagt: inte ens en månad utan ägglossning kan jag ta det lungt...

  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-04-03 06:49:30 följande:

    I am freaking out...!

    Jag gjorde ju äggplocket för 14 dagar sedan nu, så tog ovitrelle för 16 dagar sedan. Kan testerna vara falskt positiva så här långt efter??

    Jag testade alltså positivt för två sekunder sedan. SUPERpositivt. Men jag gjorde ju ett äggplock?? Och vi hade sex 4-5 dagar innan dess, men mer än en vecka efter? Alltså inget sex på 10 dagar där jag skulle vara som mest fertil? Jag är så förvirrad. Vet inte ens varför jag tog ett test, förutom att jag är så jävla ochill som sagt: inte ens en månad utan ägglossning kan jag ta det lungt...


    Oj!!! Du gjorde ju ingen återföring så det skulle varit naturligt då?! Men du borde ju å andra sidan inte haft ägglossning innan äggplocket?! Det ska ju hindras av fyremadel eller liknande spruta? Nej detta är för sjukt haha, kan inte vara ovitrelle så långt efter. Ring läkaren!! Aldrig hört nåt liknande men jättestort grattis!!!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-04-02 20:54:45 följande:

    Förstår att det känns askämpigt. Ekonomi är verkligen det sista man vill det ska hänga på, så....! Om något är det landstingets ?fel? som inte erbjuder kostnadsfri för er?! Helt galet att ni måste vänta 2 år efter utomkvedes! För mig har det i juni bara gått 1 år sedan mitt missfall (men nu snart exakt två år sedan vi började försöka), och jag har ju fått landstingsfinansierat (typ, betalade 5000kr). Att det är så olika i olika landsting?? Lika vård för alla - jo tjena....


    Ja det är verkligen sjukt snålt...
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Jooosen
    LillaLuna skrev 2019-04-03 06:49:30 följande:

    I am freaking out...!

    Jag gjorde ju äggplocket för 14 dagar sedan nu, så tog ovitrelle för 16 dagar sedan. Kan testerna vara falskt positiva så här långt efter??

    Jag testade alltså positivt för två sekunder sedan. SUPERpositivt. Men jag gjorde ju ett äggplock?? Och vi hade sex 4-5 dagar innan dess, men mer än en vecka efter? Alltså inget sex på 10 dagar där jag skulle vara som mest fertil? Jag är så förvirrad. Vet inte ens varför jag tog ett test, förutom att jag är så jävla ochill som sagt: inte ens en månad utan ägglossning kan jag ta det lungt...


    Herregud vad lustigt!! Ring o kolla. Uppdatera oss!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-03 06:49:30 följande:

    I am freaking out...!

    Jag gjorde ju äggplocket för 14 dagar sedan nu, så tog ovitrelle för 16 dagar sedan. Kan testerna vara falskt positiva så här långt efter??

    Jag testade alltså positivt för två sekunder sedan. SUPERpositivt. Men jag gjorde ju ett äggplock?? Och vi hade sex 4-5 dagar innan dess, men mer än en vecka efter? Alltså inget sex på 10 dagar där jag skulle vara som mest fertil? Jag är så förvirrad. Vet inte ens varför jag tog ett test, förutom att jag är så jävla ochill som sagt: inte ens en månad utan ägglossning kan jag ta det lungt...


    Men va??! Låter helt sjukt att det fortfarande skulle vara positivt, och speciellt ett riktigt starkt positivt! Du måste ringa och fråga och sen berätta för oss!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år