• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-02 10:33:23 följande:

    Ok, brukar du ha blödningar efter äl? Man undrar vad det beror på :( Hoppas det inte ska hindra det!! Mensen har inte precis kommit men har kommit lite rosa... Brukar komma igång rejält samtidigt som mensvärk, får se...Det har kommit lite rosa idag men inte ordentlig mens än... Brukar komma väldigt plötsligt med värk osv så kommer nog snart... Tog ett predictor early imorse och tyckte jag fick ett litet litet litet streck alltså på spökstrecksnivå som man om man är van att titta på test ser i vissa ljus bara lol. Men skulle ju vara alldeles för sent att börja få svaga streck, hade starkare till och med vid utomkvedshavandeskapet. Brösten har slutat ömma. Suuuck. Tack för stödet man får i den här tråden iaf <3


    Brukar alltid få mellanblödningar men dom börjar ca 5-6 dagar efter ÄL. Nu har dom liksom hållt på sen dagen efter. Så skumt. Det är inte mycket men det är ?något? liksom. Usch. Kan inte kroppen bara bete sig, haha.

    Om 5 timmar är det dags för återföring. Så jävla nervös att dom ska ringa innan. Fy fan vilken tortyr detta är.

    Hur är det nu, har mensen kommit än?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-04-03 08:19:16 följande:

    Brukar alltid få mellanblödningar men dom börjar ca 5-6 dagar efter ÄL. Nu har dom liksom hållt på sen dagen efter. Så skumt. Det är inte mycket men det är ?något? liksom. Usch. Kan inte kroppen bara bete sig, haha.

    Om 5 timmar är det dags för återföring. Så jävla nervös att dom ska ringa innan. Fy fan vilken tortyr detta är.

    Hur är det nu, har mensen kommit än?


    Lycka till LLW! Jag fick ju ta 3 st ovitrelle dagarna innan (olika dagar) innan fet. Har fan inte hört någon som gjort det :/. Har du fått ta något nu innan? Det kommer gå jättebra :D
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-03 08:19:16 följande:

    Brukar alltid få mellanblödningar men dom börjar ca 5-6 dagar efter ÄL. Nu har dom liksom hållt på sen dagen efter. Så skumt. Det är inte mycket men det är ?något? liksom. Usch. Kan inte kroppen bara bete sig, haha.

    Om 5 timmar är det dags för återföring. Så jävla nervös att dom ska ringa innan. Fy fan vilken tortyr detta är.

    Hur är det nu, har mensen kommit än?


    Håller tummarna för att allt går bra, tror inte de ringer innan! Ni kommer få ett embryo!!!

    Nej ingen mens än... Bara lite ljusrosa lutinus ibland. Men tror lutinus är problemet denna gång. Tog ännu ett negativt test imorse. Testdag på fredag så vad ska hinna hända innan dess liksom...
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LillaLuna

    Pratade med min läkare som var lika förvirrad och konfunderad som jag. Så fick en tid imorgon kl 8.20 för ett ultraljud och blodprov....

    Så himla konstigt! Vågar inte tänka något alls just nu

  • LillaLuna
    LLW skrev 2019-04-03 08:19:16 följande:

    Brukar alltid få mellanblödningar men dom börjar ca 5-6 dagar efter ÄL. Nu har dom liksom hållt på sen dagen efter. Så skumt. Det är inte mycket men det är ?något? liksom. Usch. Kan inte kroppen bara bete sig, haha.

    Om 5 timmar är det dags för återföring. Så jävla nervös att dom ska ringa innan. Fy fan vilken tortyr detta är.

    Hur är det nu, har mensen kommit än?


    Lycka till!! Gick det bra?
  • LLW

    Klar hos rmc nu. Tyvärr klarade sig inte det första dom tinade.. blev helt matt och ledsen när dom berättade så var bortkopplad under återföringen. Men ruvare igen nu då. Testdag om två veckor men min mens kommer ju om en vecka om det inte tagit sig så..

    Hedblomster jag förstår din känsla. Lutinus sköt upp min mens i över en vecka så hann börja hoppas en hel del. Fy fan :(

    LillaLuna åh det vore ju ett mirakel om du blivit gravid! Herregud vilken grej! Du måste berätta efter!!

  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-03 08:45:22 följande:

    Lycka till LLW! Jag fick ju ta 3 st ovitrelle dagarna innan (olika dagar) innan fet. Har fan inte hört någon som gjort det :/. Har du fått ta något nu innan? Det kommer gå jättebra :D


    Jag fick inte ta/göra något innan, och ska inte ta lutinus efter heller. Hade fan viljat göra NÅGOT för jag vet ju redan att min naturliga cykel inte direkt är graviditetsvänlig. Mensen kommer om en vecka om det inte går vägen. Har så jävla dålig magkänsla.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-03 14:14:08 följande:

    Klar hos rmc nu. Tyvärr klarade sig inte det första dom tinade.. blev helt matt och ledsen när dom berättade så var bortkopplad under återföringen. Men ruvare igen nu då. Testdag om två veckor men min mens kommer ju om en vecka om det inte tagit sig så..

    Hedblomster jag förstår din känsla. Lutinus sköt upp min mens i över en vecka så hann börja hoppas en hel del. Fy fan :(

    LillaLuna åh det vore ju ett mirakel om du blivit gravid! Herregud vilken grej! Du måste berätta efter!!


    Vad tråkigt att ett inte klarade sig! :( men nu har du ett starkt embryo på plats iaf!!

    Mm det värsta är att min sambo hoppas så nu, jag har ju smygtestat och vet att det inte blev nåt men han tror ända fram till testdag på fredag...
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-04-03 13:33:11 följande:

    Pratade med min läkare som var lika förvirrad och konfunderad som jag. Så fick en tid imorgon kl 8.20 för ett ultraljud och blodprov....

    Så himla konstigt! Vågar inte tänka något alls just nu


    Vad bra att du fick tid så snabbt! Läkaren är nog också nyfiken på detta! Hoppas hoppas det vore ju ett mirakel om nåt
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-03 14:57:05 följande:

    Vad tråkigt att ett inte klarade sig! :( men nu har du ett starkt embryo på plats iaf!!

    Mm det värsta är att min sambo hoppas så nu, jag har ju smygtestat och vet att det inte blev nåt men han tror ända fram till testdag på fredag...


    Ja det kändes tungt för nu har vi liksom bara ett kvar. Går denna gång åt helvete finns ju stor risk att det kvarvarande inte heller fixar upptining och då måste vi göra om behandlingen igen :( har räknat lite och om detta och nästa inte funkar så hinner vi iallafall nog med att börja ivf nr 3 innan sommaruppehållet. Sjukt negativ denna gång så förbereder mig redan för nästa.. suck. Förra gången hade jag en helt magisk känsla och var sååå lycklig över det lilla fröet i magen. Denna gång känns det redan som det är över.

    Åh vad jobbigt :( det är ju så tufft det där när man bara VET att det inte gått men dom ändå hoppas och tror. Kommer du berätta att du smygtestat?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år