• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-03 15:17:24 följande:

    Ja det kändes tungt för nu har vi liksom bara ett kvar. Går denna gång åt helvete finns ju stor risk att det kvarvarande inte heller fixar upptining och då måste vi göra om behandlingen igen :( har räknat lite och om detta och nästa inte funkar så hinner vi iallafall nog med att börja ivf nr 3 innan sommaruppehållet. Sjukt negativ denna gång så förbereder mig redan för nästa.. suck. Förra gången hade jag en helt magisk känsla och var sååå lycklig över det lilla fröet i magen. Denna gång känns det redan som det är över.

    Åh vad jobbigt :( det är ju så tufft det där när man bara VET att det inte gått men dom ändå hoppas och tror. Kommer du berätta att du smygtestat?


    Jag hade lite samma känsla som du har nu första gången, att redan ha gett upp, medan jag tyckte det var magiskt andra gången tills jag insåg att det inte gått nu heller :( Men hoppas verkligen det går bra för dig!

    Nej jag kommer nog inte berätta. Vet att han tycker det är dumt och jag vill inte tjafsa om varför jag vill testa. Försöker hålla modet uppe tills på fredag bara.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-04-03 15:17:24 följande:

    Ja det kändes tungt för nu har vi liksom bara ett kvar. Går denna gång åt helvete finns ju stor risk att det kvarvarande inte heller fixar upptining och då måste vi göra om behandlingen igen :( har räknat lite och om detta och nästa inte funkar så hinner vi iallafall nog med att börja ivf nr 3 innan sommaruppehållet. Sjukt negativ denna gång så förbereder mig redan för nästa.. suck. Förra gången hade jag en helt magisk känsla och var sååå lycklig över det lilla fröet i magen. Denna gång känns det redan som det är över.

    Åh vad jobbigt :( det är ju så tufft det där när man bara VET att det inte gått men dom ändå hoppas och tror. Kommer du berätta att du smygtestat?


    Det första dom tinade för oss klarade sig inte heller. Hade bara ett kvar då som dom satte in. Håller med. Andra ggn jag ruvade hade jag redan innan ställt in mig på skit. Man får någon slags magkänsla direkt. Men den behöver ju verkligen inte stämma!! Jag HOPPAS dom satt in en riktig krigare åt er nu!!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-03 17:17:51 följande:

    Det första dom tinade för oss klarade sig inte heller. Hade bara ett kvar då som dom satte in. Håller med. Andra ggn jag ruvade hade jag redan innan ställt in mig på skit. Man får någon slags magkänsla direkt. Men den behöver ju verkligen inte stämma!! Jag HOPPAS dom satt in en riktig krigare åt er nu!!!


    Man tvivlar ju starkt på kvaliten på det man ruvar på när ett inte klarade upptiningen :/ hur stor är chansen att dom skiljer sig liksom? Det som är skönt nu är iallafall att ruvartiden inte blir lika lång som sist, då tog jag lutinus som sköt upp mensen över en vecka så sammanlagt två veckor fick jag ruva. Nu är det bara 6 dagar tills mensen kommer eller inte kommer. Alltid nått!

    Hur mår du? Ses ni något du och killen?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-03 13:33:11 följande:

    Pratade med min läkare som var lika förvirrad och konfunderad som jag. Så fick en tid imorgon kl 8.20 för ett ultraljud och blodprov....

    Så himla konstigt! Vågar inte tänka något alls just nu


    Hur har det gått??! Tänker på dig!
  • LillaLuna
    LLW skrev 2019-04-04 10:12:31 följande:

    Hur har det gått??! Tänker på dig!


    Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

    Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?
  • LillaLuna
    LLW skrev 2019-04-04 10:11:29 följande:

    Man tvivlar ju starkt på kvaliten på det man ruvar på när ett inte klarade upptiningen :/ hur stor är chansen att dom skiljer sig liksom? Det som är skönt nu är iallafall att ruvartiden inte blir lika lång som sist, då tog jag lutinus som sköt upp mensen över en vecka så sammanlagt två veckor fick jag ruva. Nu är det bara 6 dagar tills mensen kommer eller inte kommer. Alltid nått!

    Hur mår du? Ses ni något du och killen?


    Hoppas, hoppas verkligen på denna lilla blasocyten!! Har du testdag redan om 6 dagar då? Ändå skönt!
  • Jooosen
    LillaLuna skrev 2019-04-04 18:33:02 följande:

    Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

    Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?


    Oj grattis!! Har inte helt hängt med. Men satte du in med fryst eller? Och när ör testdagen? Vilken vecka är du i då med 229? Grattis igen!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-04-04 10:11:29 följande:

    Man tvivlar ju starkt på kvaliten på det man ruvar på när ett inte klarade upptiningen :/ hur stor är chansen att dom skiljer sig liksom? Det som är skönt nu är iallafall att ruvartiden inte blir lika lång som sist, då tog jag lutinus som sköt upp mensen över en vecka så sammanlagt två veckor fick jag ruva. Nu är det bara 6 dagar tills mensen kommer eller inte kommer. Alltid nått!

    Hur mår du? Ses ni något du och killen?


    Jag vet jag tänkte oxå så. Sen ser man många som tillslut plussar efter många frysta försök från samma äggplock! Skönt att inte behöva vänta så länge till plus/mens. Hur mår du idag? Vi ses litegran, han flyttade till en annan lägenhet i måndags. Har liksom blivit lite avtrubbad känslomässigt med hela den här barnkarusellen. Sen har jag dejtat en annan lite faktiskt. Skäms nästan. Så just nu vet jag varken ut eller in :(
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen

    W


    LillaLuna skrev 2019-04-04 18:33:02 följande:

    Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

    Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?


    Gick tillbaka i tråden nu. Du satte alltså inte tillbaka något eller hur? Nu minns jag! Fan va sjukt ;D
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-04 18:33:02 följande:

    Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

    Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?


    Haha och jag har gått in 20 gånger idag och hoppats på att du har skrivit! SÅ GLAD FÖR DIN SKULL! Här inne unnar man verkligen varandra detta, vi vet ju alla hur mycket man kämpat! Helt jävla sjukt dock, HUUUUR kan det ha hänt?? Har du eller läkaren någon teori iallafall?

    Stort, stort STORT grattis!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år