• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-04-04 18:33:02 följande:

    Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

    Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?


    Det är helt sjukt!!! Jättegrattis! Man undrar verkligen hur det gått till haha!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-04 18:49:38 följande:

    Jag vet jag tänkte oxå så. Sen ser man många som tillslut plussar efter många frysta försök från samma äggplock! Skönt att inte behöva vänta så länge till plus/mens. Hur mår du idag? Vi ses litegran, han flyttade till en annan lägenhet i måndags. Har liksom blivit lite avtrubbad känslomässigt med hela den här barnkarusellen. Sen har jag dejtat en annan lite faktiskt. Skäms nästan. Så just nu vet jag varken ut eller in :(


    Ja, det kan ju hända men magkänslan är rätt kass. Mår helt okej ändå, tänker inte så mycket på det än så länge. Mest irriterad för att jag inte kan/borde träna som jag brukar. Vill bara att dagarna ska gå fort så vi får veta.

    Förstår att du känner dig förvirrad :/ är det killen från ditt jobb du börjat dejta? Det finns ju inga rätta svar på hur man borde känna eller göra i den här skitjobbiga situationen, man får helt enkelt försöka göra vad som helst för att må bra om man kan!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-04-04 20:07:29 följande:

    Ja, det kan ju hända men magkänslan är rätt kass. Mår helt okej ändå, tänker inte så mycket på det än så länge. Mest irriterad för att jag inte kan/borde träna som jag brukar. Vill bara att dagarna ska gå fort så vi får veta.

    Förstår att du känner dig förvirrad :/ är det killen från ditt jobb du börjat dejta? Det finns ju inga rätta svar på hur man borde känna eller göra i den här skitjobbiga situationen, man får helt enkelt försöka göra vad som helst för att må bra om man kan!


    Ja jag var likadan! Vågade typ inte träna fast det inte ska spela någon roll egentligen? Ja precis. Är så sjukt förvirrad just nu. Träffar typ båda, känner mig som värsta boven...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • XaHHa
    LillaLuna skrev 2019-04-04 18:33:02 följande:

    Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

    Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?


    Sååååå underbart!! Stort grattis! <3
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-04 20:13:17 följande:

    Ja jag var likadan! Vågade typ inte träna fast det inte ska spela någon roll egentligen? Ja precis. Är så sjukt förvirrad just nu. Träffar typ båda, känner mig som värsta boven...


    Nej egentligen gör det kanske inte det, men jag kör styrketräning och löpning, vilket är typ det sämsta man kan göra haha. Så får pausa helt enkelt. Igen..

    Vet någon av dom om den andra? Har du några nära vänner du kan prata med om det?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-04-04 21:41:42 följande:

    Nej egentligen gör det kanske inte det, men jag kör styrketräning och löpning, vilket är typ det sämsta man kan göra haha. Så får pausa helt enkelt. Igen..

    Vet någon av dom om den andra? Har du några nära vänner du kan prata med om det?


    Aha kanske bra att lugna sig. Känns iallafall bäst psykiskt minns jag :). Ja den nya vet om den gamla men inte tvärt om. Ja jag pratar med många. Kanske för många. Så är rädd att någon ska säga något innan jag bestämt så att säga. Urs detta kunde jag aldrig föreställa mig för ett halvår sen... får du bra stöd av din man, har för mig att ni är gifta visst?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-04 21:46:25 följande:

    Aha kanske bra att lugna sig. Känns iallafall bäst psykiskt minns jag :). Ja den nya vet om den gamla men inte tvärt om. Ja jag pratar med många. Kanske för många. Så är rädd att någon ska säga något innan jag bestämt så att säga. Urs detta kunde jag aldrig föreställa mig för ett halvår sen... får du bra stöd av din man, har för mig att ni är gifta visst?


    Livet kan verkligen ta oanade vändningar :( tänk om man vetat för 3 år sen att man skulle sitta i denna sits en dag. Fy fan. Skönt ändå att du kan prata om det, men förstår oron att det ska komma fram från ett annat håll. Tänker du att du kommer berätta för ditt ex att du dejtat/dejtar en annan?

    Ja vi är gifta, snart ett år nu. Har varit så rädd att vi skulle gå isär efter att ha läst hur många det är som inte klarar av att hålla ihop, men vi har verkligen bara blivit starkare. Vet så innerligt att jag alltid kommer vilja ha honom mer än jag vill ha barn, så blir det aldrig några barn för oss så kommer vi fixa det ändå. Sen kan jag såklart bli irriterad på när han klagar på något när det är jag som går igenom det tuffaste rent fysiskt. Som innan återföringen när han satt och beklagade sig för att han var trött. Då kände jag bara HÅLL TYST. Jag ska snart ligga i en stol med underlivet uppfläkt inför tre pers och få metallredskap uppkörda där nere. Inte läge att klaga!

    Men i övrigt är han ett bra stöd. Tror det blivit tuffare för honom nu när hans bästa vän/arbetskamrat ska ha barn om några månader.
  • LillaLuna

    Åh, tack alla ni fina <3 jag är fortfarande i chock, även om det har lagt sig lite...! Läkaren sa att förmodligen så var det ett (eller fler..............) av de omogna äggen hon inte kunde plocka som lossade av sig självt; men som sagt väldigt mycket torka på sexfronten efter ÄP eftersom jag hade så ont, så... Allt är bara så osannolikt?! Utplock, ingen ET, sparsamt med sex = gravid typ? Hade jag ändå vetat det för 2 år sedan...

    Men som sagt, tillbaka på måndag för ett blodprov som då bör ligga på åtminstone över 600 för att vara ?normalt?. Jag uppdaterar självklart oavsett hur det ser ut då! Så nervös

  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-05 17:56:28 följande:

    Åh, tack alla ni fina <3 jag är fortfarande i chock, även om det har lagt sig lite...! Läkaren sa att förmodligen så var det ett (eller fler..............) av de omogna äggen hon inte kunde plocka som lossade av sig självt; men som sagt väldigt mycket torka på sexfronten efter ÄP eftersom jag hade så ont, så... Allt är bara så osannolikt?! Utplock, ingen ET, sparsamt med sex = gravid typ? Hade jag ändå vetat det för 2 år sedan...

    Men som sagt, tillbaka på måndag för ett blodprov som då bör ligga på åtminstone över 600 för att vara ?normalt?. Jag uppdaterar självklart oavsett hur det ser ut då! Så nervös


    Alltså det är så sjuuuuukt!! Haha, alla jävla gånger man försökt och gjort allting rätt, och så NU när ni inte ens försökte så gick det?? Galet ju! Så himla glad för er skull! Ska bli jättespännande att höra på måndag hur det går! Hur mår du annars? Vilken vecka bör du vara i?
  • Jooosen
    LillaLuna skrev 2019-04-05 17:56:28 följande:

    Åh, tack alla ni fina <3 jag är fortfarande i chock, även om det har lagt sig lite...! Läkaren sa att förmodligen så var det ett (eller fler..............) av de omogna äggen hon inte kunde plocka som lossade av sig självt; men som sagt väldigt mycket torka på sexfronten efter ÄP eftersom jag hade så ont, så... Allt är bara så osannolikt?! Utplock, ingen ET, sparsamt med sex = gravid typ? Hade jag ändå vetat det för 2 år sedan...

    Men som sagt, tillbaka på måndag för ett blodprov som då bör ligga på åtminstone över 600 för att vara ?normalt?. Jag uppdaterar självklart oavsett hur det ser ut då! Så nervös


    Är verkligen glad för er skull! Är din kille i likadan chock eller haha? När man minst anar det verkligen... hoppas hcg ökar o att allt ser fint ut!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år