• Anonym (Svartsjuk)

    Svartsjuk, min man vill ha sex med andra,

    Hej
    Svartsjuk, min man vill ha sex med andra, är jag dum som inte låter honom ha det?
    Skall försöka fatta mig kort. Vi har varit tillsammans i över 10 år och gifta i några år. Jag vet att min man älskar mig mer än allt annat och jag älskar honom mins lika mycket(enligt mig själv ialla fall). 
    Han vill ha sex med andra tjejer och säger att det bara är sex. Han har en tjejkompis som han pratar mycket med som han vill ha sex med och som vill ha honom. Han har inga kännslor för henne säger han.

    För mig är det jättejobbigt och jag känner mig otroligt svartsjuk. Han kan inte förstå varför, eftersom han älskar mig och kommer inte göra något med henne om jag inte vill. 
    Jag kan tillägga att jag har alltid mått dåligt till och från och alltid varit svartsjuk även om jag inte haft anledning till det. Han har alltid ställt upp för mig när jag mått dåligt, men han känner att han inte får något för det. Och han är less på min svartsjuka som håller på att förstöra förhållandet. 
    Han undrar varför det skulle vara så farligt om han hade sex med henne? Är det mig det är fel på? Eller hur kan jag få honom och förstå hur ont det skulle göra och att jag inte skulle klara av att han var med henne?
    Han tycker att om jag älskar honom så mycket, varför kan jag inte låta honom få ha det om han skulle må bra av det?
    Han skulle ju älska om jag hade sex med andra. 
    Kommer jag kunna bli av med min svartsjuka eller har jag anledning till den?
  • Svar på tråden Svartsjuk, min man vill ha sex med andra,
  • Anonym (M)
    Anonym (Fia) skrev 2018-04-16 15:37:51 följande:
    Det är väldigt troligt att han "råkat" gå över gränsen med henne och mår lite dåligt över att ha gått bakom ryggen på dig, därför försöker han få "tillåtelse" att göra det och kan därmed rationalisera det hela. 
    Tyvärr att han blir "ledsen och stött" av "att du inte litar på honom" är snarare tecken på att han redan gjort det. Vore det faktiskt en helt rationell och oskyldig fråga skulle han inte bli ett dugg upprörd om du inte ville. 

    Möjligen undantag om han ofta visar tecken på att vara extrem narcissist och/eller har en autistisk problematik där han har väldigt stora svårigheter att föreställa sig hur andra känner (även de allra flesta med en problematik på det spektrat klarar av att förstå att det skulle göra partnern svartsjuk).
    Tänker detsamma faktiskt...
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 15:13:00 följande:

    Förbannat!!
    Jag skulle kanske inte startat denna tråd. Jag vill INTE att han ska vara med någon annan och om de skulle ha gjort det, varför blir han så ledsen och stött av att jag inte litar på honom? 

    Han säger han inte varit med henne och inte kommer vara det om jag inte vill det.


    Men varför fortsätter han då tjata om det? Varför fortsätter han påtala att han vill ligga med henne? Då försöker han ju pressa dig till att säga ja. Det är igen bra partner.
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 15:14:10 följande:

    Mår ännu sämre nu men skulle må ännu sämre om vi inte var tillsammans så det är inte ett allternativ. =(


    Jag fattar att det känns så nu, men alla alternativ kommer få dig att må dåligt. Finns bara ett alternativ som möjligen kan sluta i någon slags lycka, och det är att få honom att inse att han behandlar dig riktigt illa just nu och förmodligen krävs någon slags parterapi för att kunna ens reda ut allt. 
  • viseversa

    Han vill vara otrogen och tycker det är konstigt när du säger nej? Eh tycker itne dina känslor är konstiga alls. Jag hade absolut inte velat att sambon hade sex med andra kvinnor. Då hade han fått leva som singel.

  • SektenAndersson
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 11:32:01 följande:
    Hej
    Svartsjuk, min man vill ha sex med andra, är jag dum som inte låter honom ha det?
    Skall försöka fatta mig kort. Vi har varit tillsammans i över 10 år och gifta i några år. Jag vet att min man älskar mig mer än allt annat och jag älskar honom mins lika mycket(enligt mig själv ialla fall). 
    Han vill ha sex med andra tjejer och säger att det bara är sex. Han har en tjejkompis som han pratar mycket med som han vill ha sex med och som vill ha honom. Han har inga kännslor för henne säger han.

    För mig är det jättejobbigt och jag känner mig otroligt svartsjuk. Han kan inte förstå varför, eftersom han älskar mig och kommer inte göra något med henne om jag inte vill. 
    Jag kan tillägga att jag har alltid mått dåligt till och från och alltid varit svartsjuk även om jag inte haft anledning till det. Han har alltid ställt upp för mig när jag mått dåligt, men han känner att han inte får något för det. Och han är less på min svartsjuka som håller på att förstöra förhållandet. 
    Han undrar varför det skulle vara så farligt om han hade sex med henne? Är det mig det är fel på? Eller hur kan jag få honom och förstå hur ont det skulle göra och att jag inte skulle klara av att han var med henne?

    Han tycker att om jag älskar honom så mycket, varför kan jag inte låta honom få ha det om han skulle må bra av det?
    Han skulle ju älska om jag hade sex med andra. 
    Kommer jag kunna bli av med min svartsjuka eller har jag anledning till den?
    Nej du är inte dum som inte vill att han skall ha det eftersom det är otrohet. Ge honom ett ultimatum och berätta att du inte tolerar otrohet
  • Anonym (AL- Kvinna 35)

    Jag skulle ha varit tydlig och sagt att; ?om du skulle ha sex med någon annan så skulle det såra mig väldigt mycket och jag vet inte om vårt förhållande skulle kunna fortsätta på samma sätt som idag?

    Han måste förstå att hans agerande kommer/kan få konsekvenser, även om ni kommer fortsätter tillsammans.

  • Hakarna

    TRÅDKAPARE!

    Min man har nyligen uppkommit med samma fråga fast ingen speciell. Han har aldrig varit med någon annan och jag massor andra innan jag träffade honom. Han vill väl bara ha lite kul. Vet dock inte om vi kommer fortsätta vara tillsammans om han får som han vill, vilket jag sagt. Vill bara ha stöd och era kloka ord ????

  • Kråkungen
    Hakarna skrev 2019-02-14 23:45:31 följande:

    TRÅDKAPARE!

    Min man har nyligen uppkommit med samma fråga fast ingen speciell. Han har aldrig varit med någon annan och jag massor andra innan jag träffade honom. Han vill väl bara ha lite kul. Vet dock inte om vi kommer fortsätta vara tillsammans om han får som han vill, vilket jag sagt. Vill bara ha stöd och era kloka ord ????


    Jag tänker att det är bättre att du startar din egen tråd, så slipper ts för denna tråden få en massa alerts på nåt som inte gäller henne? Och omvänt - du får (förhoppningsvis) bara svar som gäller dig. Försöker gärna svara om du skriver ett nytt inlägg :)

    Och: ts (Svartsjuk) - HUR HAR DET GÅTT??
  • Anonym (:))

    Nu har jag inte läst alla svar här, så su kanske redan fått ett liknande svar.

    Det är ju jättebra att han lyfter fram att han vill ligga med andra istället för att vara otrogen, dock ska han ju respektera att du inte känner dig bekväm med det.

    Respekterar han inte det , och inte slutar tjata om det så får han nog överväga att lämna dig kanske?

    Eller så svarar du något i stil med -visst, ligg med henne du. Men då vill jag ligga med en snubbe jag har spanat in ett tag.

    Antingen så går han med på det eller inte. Oavsett så vet du ju vart du har honom efteråt.

  • annabellelee

    Var han öppen med att han förväntade sig sex med andra när nu dejtade? För det här är en sådan sak som man inte kan komma med efter nåt år. Antingen är man ok med det eller så är man det inte. Jag skulle säga att de allra flesta tycker att det är ett oerhört svek att vara med andra, så när han talar om att din svartsjuka förstör försöker han bara skjuta undan skulden på dig. För mig hade det varit en klar dealbreaker.

  • Anonym (LM)

    Hej, Undrar hur det gick för er, för dig, nu efter 2 år.

    Ha hamnat i din situation  :(

  • Anonym (Tjejen)

    Herregud! NEJ! Det är inte fel på dig!

    Du är fullkomlig normal.

    Det är han som är helt dum i huvudet som vill vara otrogen mot dig! Du ska absolut inte gå med på att han få ligga runt.

    Och om han säger du är svartsjuk pga detta så är han ju helt blåst!

    Han är ett svin och du ska inte finna dig i detta!

    Om han älskar han dig som han påstår så skulle han inte vilja ligga med andra och vara otrogen mot dig. Det är inte kärlek.

    Det är den riktiga sanningen.

    Vilket asle som försöker vände detta som om du vore den dumme. Usch vilket jädra svin!

  • Anonym (Svartsjuk)

    Den här tråden förstörde mitt liv. Nu är det ytterligare en fredag som jag sitter själv.


    Dottern hatar mig för att jag förstörde hennes liv,  hon vill inte umgås själv med mig. Enda sätter är att mitt ex är med då kan hon umgås, och nej det är inte han som förstört hennes syn, han gör allt för att hon ska umgås med mig, men det känns i hjärtat att jag har förlorat min dotters kärlek.


    Vilket jag har förståelse för. Och det jäkligaste är att nu i efterhand så vet jag att han inte var otrogen som det skrevs om i tråden. Hon ?kompisen? ville ha mitt ex som sin och gjorde som hon gjorde, och det var fel av mitt ex att säga som han sa men det var mer fel av mig att kasta bort allt på mina mörka tankar.


    Han försökte med att vi skulle gå på familjerådgivning men i mina ögon just då hade han varit otrogen och det fanns inget annat än hat från min sida, och jag var hemsk sa till alla vilket svin till man han var, allt skulle säljas allt skulle delas rakt av, speciellt om han ville ha något.


    Och jag ser på han nu när han är med vid mina träffar med dottern hur snygg han är, han har tränat bort dom få extra kilona han hade lite mer grått vid tinningarna, så lycklig är den kvinna som vinner hans hjärta igen.


    Men det är så lätt att bara lyssna på det i tråden som passar ens sinnesstämning just då och bortse från allt annat.


    Och jo visst har jag försökt träffa andra men vill dom inte ha stryp o kiss sex så ligger dom på soffan och ska bli uppassade helt värdelösa.


    Så det blir jag och en eller två flaskor vin ikväll.


    Vet inte varför jag skriver nu efter ca fyra år kanske för att göra någon sorts avslut. Varna andra att kanske inte låta känslorna ta över av svaren man får här.

  • Hotelliggaren

    Lider med dig TS!
    Jag har bara snabbt kollat igenom trråden lite, och ser inte alls att alla menade att han var otrogen eller så. Tycker i grunden att ett vanligt förhållande är i tvåsamhet och att man kan blanda in andra om alla vill. Men om den ena inte vill så tjatar man inte, Sånt GER dåligt självförtroende och svartsjuka. Så jag anser att din man har stor del i detta. Han borde kollat med dig, och när du inte var intresserad skulle det varit locket på. Så detta är inte alls bara ditt fel. sen förstod jag att han ville söka hjälp för er och det rådde oxo flera i tråden. Där har jag svårt att förstå att du sa nej. Ni kanske inte var kompatibla ändå? Men hur som helst så kan jag bara se att det var han som startade snurran, och sen hade du svårt att släppa den, hur länge sen var det nu gjorde slut? Och du, som u beskriver det behöver ni terapi nu. Din familj.... Exmannen kan komma med. Det är inte för sent!!!

  • Anonym (?)
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2021-02-26 10:49:43 följande:

     


    Vet inte varför jag skriver nu efter ca fyra år kanske för att göra någon sorts avslut. Varna andra att kanske inte låta känslorna ta över av svaren man får här.


    Fyra år?
Svar på tråden Svartsjuk, min man vill ha sex med andra,