• Anonym (Nyfiken)

    Vad tänker ni om denna familjekonstellation?

    Folk har så mycket åsikter och fördomar.

    När ni ser min familj enligt följande, vad tänker o tycker ni om oss?

    - Jag Mamma till 4 barn, 16-13-11-5 månader

    -Mannen Pappa till 2 barn 14 - 5 månader

    - familjehemsplacerat barn hos oss 7 år

    mannen och hans äldsta son från Sydafrika så de är svarta, vår gemensamma son är alltså mulatt.

    6 barn och 2 vuxna i samma hus, ja alla har egna rum och vi har bra jobb osv.

    Vi är alltså en salig blandning i all världens färger, jag bara älskar varje sekund! Men vi möter oerhört mycket fördomar som tar kål på mig ibland.

  • Svar på tråden Vad tänker ni om denna familjekonstellation?
  • Anonym (Ett barn för mig tack)

    Det jag tänker är väl "oj vad många barn" och "hur orkar dom?". Kanske även "stackars föräldrar, de kan inte hinna med mycket mer än barnen". Men det är för att jag själv bara har ett barn och tycker det räcker bra, jag skulle aldrig orka ha mer än MAX två! Dock vet jag ju att alla är olika också!

  • Anonym (Sativa)

    Jag tänker att du verkar lite dum. Kallar ditt barn för mulatt.. kolla upp ordet innan du använder det är väl det andra jag tänker.

    Ordet mulatt kommer från mulåsna, en mulåsna är en blandning av häst och åsna och kan inte reproducera sig. Jag skulle säga du är ignorant. Ordet är används för att nedvärdera en människa som har en annan färg en den europiskt vita på sin hud. Oavsett vad DU värderar i det ordet är det otroligt dumt att fortsätta använda ett ord som i grunden kom till för att kränka ditt barn.

  • Anonym (Usch)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-04-20 15:27:38 följande:

    Inte ett dugg synd om barnet. Extrajobb behöver vi definitivt inte


    Detta svar tyder på att det är RIKTIGT synd om det stackars barnet!

    Hoppas denne får komma hem snart och att ni skaffar annan inkomst för att klara ERA ungar!
  • Anonym (A)
    Anonym (Ett barn för mig tack) skrev 2018-04-20 16:12:12 följande:
    Det jag tänker är väl "oj vad många barn" och "hur orkar dom?". Kanske även "stackars föräldrar, de kan inte hinna med mycket mer än barnen". Men det är för att jag själv bara har ett barn och tycker det räcker bra, jag skulle aldrig orka ha mer än MAX två! Dock vet jag ju att alla är olika också!
    Håller med
  • Anonym (Om)

    Om ni trivs med det livet, så ska ni strunta i vad folk tycker! Folk tycker så mycket om andra jämnt. Så sluta att kolla upp vad människor tycker. Sköter ni hem o barn ordentligt, då finns ingen anledning till att se vad andra tycker? Dom lever inte ert liv. Och har ingen aning om hur ni lever. Så strunta i att bry dig vad andra säger.

  • gbgumman

    Låter som ni har ett härligt livat liv och att ni är otroligt godhjärtade som tar hand om någon som behöver det. Lycka till med allt.

  • LillaTjockaBertil

    Vad är det för fördomar ni möter?

    Det jag själv funderar över när jag läser om er familjekonstellation är hur ni orkar med 6 barn i hushållet. Klarar ni av att ge alla barn den uppmärksamhet de behöver?

  • Panduro
    Anonym (kvinna) skrev 2018-04-20 16:06:16 följande:

    Jag tycker det är konstigt, eftersom TS säger att de inte behöver extrajobb (=mer pengar).


    Hon menade kanske att NU behövs inget extrajobb eftersom de har fosterbarnet, jag vet inte

    Konstigt dock att räkna ett barn som ett jobb.
  • Anonym (Nyfiken)

    Det är självklart en stor merkostnad att ha ytterligare ett barn i hemmet, denna med en hel del omsorgsbehov samt extra kostnader utöver det ?vanliga?

    Och detta får man ersättning för, helt rimligt då man inte får barnbidrag, underhåll osv.

Svar på tråden Vad tänker ni om denna familjekonstellation?