• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

    Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Phines92

    BIM idag och testades negativt. Däremot kände jag en välbekant känsla i magen och mensen hade kommit. Skönt då det är första mensen efter uttagen p-stav. Kom på beräknat datum så kroppen är ju good to go. Aldrig varit så glad för mens haha!! :D

  • lillinejja

    Så va äl här såå blandade känslor! Har myst på med mannen ett par dagar haha men så fort ägglossningen kommer blir jag som förbytt (svår pmds) :( han knappt vakna innan jag hade skrikit på mannen och hunnit känna att jag ger fan i alltihopa, påbörjade medicinering och förhoppningsvis ska det kännas bättre om ett par timmar :( vet ju att detta är mitt ?normala? jags högsta dröm!! :) blir så trött på min kropp... hoppas tabletterna verkar snabbt och att mannen inte e alltför långsint så det blir lite mys även idag haha ;) förlåt för mitt långa negativa inlägg, behövde bara få kräkas lite :/ <3

  • johannastroberg

    Haft såna "attacker", dvs att det kommit en stunf sen gått, av molvärk samtidigt som min temp gått ner. Är så rädd att mensen ska komma... Men har inte bim förrän nästa onsdag. Håller tummarna att det är min tur... brukar aldrig få mensvärk så långt ifrån mensen.

  • eman303
    johannastroberg skrev 2018-05-28 22:21:12 följande:

    Det låter verkligen lovande, känner igen det sen föregående graviditeter :) hade ordentlig mensvärk innan så känns inte lika lovande här tyvärr. När har du bim sa du?


    Har bim 8/6 :)

    Usch hoppas inte för mens! Har aldrig känt såna här känningar innan :D HOPPAS
  • Go o gla

    Tant röd på intågande med buller och bong så kan inte mer än gratta alla som plussat och som plussa skall och hoppas på bättre lycka till alla oss andra som får fortsätta träna lite till. ;)

    Byter tråden mot bim juni-tråd.

    Lycka till alla!!

  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-05-29 14:24:06 följande:

    Har bim 8/6 :)

    Usch hoppas inte för mens! Har aldrig känt såna här känningar innan :D HOPPAS


    Nej, jag vill verkligen inte heller se mensen dyka upp. Blöder dock alltid ett par droppar på bim-dagen när jag är gravid, men då är det minimalt och inte alls som mens så det är väl det enda som är välkomnat här ;) hoppas verkligen... Sett en del här som plussat äl+8 och 9 men vet inte om jag vågar testa då, det blir isåfall på torsdag. Med min första plussade jag 4 dagar innan bim så det känns lite säkrare. Kan inte dagarna gå lite snabbare :'D
  • EmmalinneaS

    Usch, idag är en jobbig dag när allt bara känns tungt :( Har läst igenom alla trådar om barn här på FL.. Det ger mig en sån ångest. Har sett ganska många som har plussat, jätte grattis till er alla, men det får mig bara att tro att jag aldrig kommer göra det själv.

    Försöker intala mig att det kommer ta tid och att kroppen inte är i fas ännu, men idag är det svårt att lyssna. Nej får nog gå och lägga mig snart så jag kan ta nya tag imorgon.

    Är tacksam för att dessa trådar finns här, det brukar hjälpa att läsa om er alla fina människor <3

  • elenoresara
    johannastroberg skrev 2018-05-27 21:21:13 följande:

    Någon som har bim runt 6/6? Hade varit kul att följas åt lite :)


    Jag har bim 7/6 och följs gärna åt. Har du några symptom? Jag känner värk i magen, flytningar och lite illamående på kvällar. Man vill bara ha svar!
  • Frökenglad

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här.. dock har jag inte riktigt någon koll på när jag har bim då

    Mensen strulade förra månaden :/ tror jag hade ÄL i slutet av förra veckan.. så frustrerande att inte ha koll alls.. men det kanske är lika bra? Har haft kraftiga hugg i tjejmagen idag.. som efter några timmar gick över till ilningar enda ner i ljumskarna och tryck neråt.. trodde något skulle komma ut.. typ ett MF eller något :/ men nu har jag bara svagt molvärk.. funderar på om det kanske är ÄL jag känt av idag?? Har dock aldrig känt så vid ÄL förr, jätte konstigt

  • johannastroberg
    elenoresara skrev 2018-05-29 20:53:27 följande:

    Jag har bim 7/6 och följs gärna åt. Har du några symptom? Jag känner värk i magen, flytningar och lite illamående på kvällar. Man vill bara ha svar!


    Jag har alla symtomen om jag känner efter ordentligt ;) skämt å sifo.. Lite värk emellanåt och vita flytningar. Men eller hur, så drygt med väntan... första barnet?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!