• InaLo

    50dagar kvar! Någon som vill följas nu sista biten.

    Hej alla stora magar i sommar värmen!

    Nu är det 50 dagar kvar till bf och jag undrar om det är fler som har ungefär lika kvar till bf och vil följas sista biten in i mål.

    Själv har jag bf 24/7

  • Svar på tråden 50dagar kvar! Någon som vill följas nu sista biten.
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-06-23 12:20:19 följande:

    Märker ni andra av en lugnare bebis och jobbigare tarmar när hen fixerat sig? Har 34 dagar kvar och känner en skillnad efter typ onsdag. Ska bli spännande nästa vecka och höra om bm bekräftar att hon fixerat sig.


    Det skulle jag verkligen inte påstå. Jag känner ingen skillnad i tarmarna och bebisens rörelsemönster är detsamma. Skillnaden är väl att magen är tyngre och rörelserna gör mer ont.
  • Längtar17
    InaLo skrev 2018-06-23 12:59:14 följande:

    Skillnaden är väl mest att det är mer bök i stället för sparkar. Anars tycker jag inte det är mindre aktiviteter. Det skal väl inte bli mindre aktivitet. Snarare mer eller längre perioder. Upplever man att rörelserna är betydligt mindre så ska man kontakta bm eller förlossningen.


    Ok, hmm, kanske bara är midsommartrött då. Var inne på förlossningen igår pga minskade fosterrörelser. Fick sitta med ctg i 30 min och hjärtrytmen såg ut som den skulle. Hon rör sig absolut men inte lika mycket. Gissar att hon ligger i en position som inte känns lika mycket.
  • Sissij79

    32 dagar kvar nu!

    Hade mitt sista arbetspass i Torsdags och nu är jag ledig så skönt!

    Tycker med det är tungt nu, jobbigt med förvärkar som kommer och går och dryg molvärk.

    Fasar redan för att gå över tiden som med de två förra barnen!! Vill inte längta bort hela sommaren heller så jag ska försöka att njuta av vädret nu, min stackars man får väl jaga barnen på stranden när jag sitter i en solstol och njuter :)

  • InaLo
    Sissij79 skrev 2018-06-23 14:03:24 följande:

    32 dagar kvar nu!

    Hade mitt sista arbetspass i Torsdags och nu är jag ledig så skönt!

    Tycker med det är tungt nu, jobbigt med förvärkar som kommer och går och dryg molvärk.

    Fasar redan för att gå över tiden som med de två förra barnen!! Vill inte längta bort hela sommaren heller så jag ska försöka att njuta av vädret nu, min stackars man får väl jaga barnen på stranden när jag sitter i en solstol och njuter :)


    Det är väl det man gör lite för mycket. Längtar bort sommaren. Jag har varit sjukskriven sedan vecka 23 och nu har jag graviditetspenning. Så man är lite less på att gå hemma och vänta.
  • InaLo
    Sissij79 skrev 2018-06-23 14:03:24 följande:

    32 dagar kvar nu!

    Hade mitt sista arbetspass i Torsdags och nu är jag ledig så skönt!

    Tycker med det är tungt nu, jobbigt med förvärkar som kommer och går och dryg molvärk.

    Fasar redan för att gå över tiden som med de två förra barnen!! Vill inte längta bort hela sommaren heller så jag ska försöka att njuta av vädret nu, min stackars man får väl jaga barnen på stranden när jag sitter i en solstol och njuter :)


    Det är väl det man gör lite för mycket. Längtar bort sommaren. Jag har varit sjukskriven sedan vecka 23 och nu har jag graviditetspenning. Så man är lite less på att gå hemma och vänta.
  • InaLo
    Sissij79 skrev 2018-06-23 14:03:24 följande:

    32 dagar kvar nu!

    Hade mitt sista arbetspass i Torsdags och nu är jag ledig så skönt!

    Tycker med det är tungt nu, jobbigt med förvärkar som kommer och går och dryg molvärk.

    Fasar redan för att gå över tiden som med de två förra barnen!! Vill inte längta bort hela sommaren heller så jag ska försöka att njuta av vädret nu, min stackars man får väl jaga barnen på stranden när jag sitter i en solstol och njuter :)


    Det är väl det man gör lite för mycket. Längtar bort sommaren. Jag har varit sjukskriven sedan vecka 23 och nu har jag graviditetspenning. Så man är lite less på att gå hemma och vänta.
  • Iowhannah
    InaLo skrev 2018-06-23 14:13:04 följande:

    Det är väl det man gör lite för mycket. Längtar bort sommaren. Jag har varit sjukskriven sedan vecka 23 och nu har jag graviditetspenning. Så man är lite less på att gå hemma och vänta.


    Oj. Jag har varit sjukskriven sedan mitten på januari och är inte ett dugg less på att gå hemma! Jag gillar mitt jobb men jag ÄLSKAR att vara ledig! :D

    NU kan jag däremot hålla med om att det är en enda lång väntan. 14 dagar kvar, förvärkar dagligen, huset ser ut som ett bombnedslag och sambon har FORTFARANDE inte packat sin bb-väska...
  • Emmylainen

    Hej hopp!

    Här ligger jag sömnlös och tänkte hoppa in i tråden :) Har bf den 25/7 (som är min egen födelsedag ???? ) med första barnet!

    Läser om alla er som hoppas på tidig bebis, och själv känner jag bara att min lilla gärna får vänta några dagar efter bf ???? Kanske är min intuition som meddelar att hon faktiskt kommer då, eller så är jag bara enveten... Men självklart är jag oerhört exalterad (och livrädd som jag tänker att man ofta är första gången)

    Har haft en dröm-graviditet, nästan så man knappt vågar säga hur bra det varit. Visste 2 dagar efter ÄL att jag var gravid, och sen dess har det rullat på heeelt problemfritt. Inget illamående, inga smärtor, inga speciella cravings eller egenheter (ok, jag kan äta MYCKET och sambon tycker väl jag är lite mer svajig i humöret, men det förstår jag inte aaalls ???? )

    Gråter extremt lätt, och nu sen värmeböljan kom har mina fötter svullnat upp enormt.

    Dags nu att köpa dom sista sakerna som faktiskt behöver finns hemma när bebis kommer, samt packa förlossningsväskan.

    Vad är det absolut bästa ni köpt hem / packat ner som ni kan tipsa om? ????

    Oj, långt inlägg, kanske behövde skriva av mig lite... Men lyckönskningar och styrkekramar till alla er fantastiska mammas-to-be härinne ????

  • InaLo
    Emmylainen skrev 2018-06-27 03:52:09 följande:

    Hej hopp!

    Här ligger jag sömnlös och tänkte hoppa in i tråden :) Har bf den 25/7 (som är min egen födelsedag ???? ) med första barnet!

    Läser om alla er som hoppas på tidig bebis, och själv känner jag bara att min lilla gärna får vänta några dagar efter bf ???? Kanske är min intuition som meddelar att hon faktiskt kommer då, eller så är jag bara enveten... Men självklart är jag oerhört exalterad (och livrädd som jag tänker att man ofta är första gången)

    Har haft en dröm-graviditet, nästan så man knappt vågar säga hur bra det varit. Visste 2 dagar efter ÄL att jag var gravid, och sen dess har det rullat på heeelt problemfritt. Inget illamående, inga smärtor, inga speciella cravings eller egenheter (ok, jag kan äta MYCKET och sambon tycker väl jag är lite mer svajig i humöret, men det förstår jag inte aaalls ???? )

    Gråter extremt lätt, och nu sen värmeböljan kom har mina fötter svullnat upp enormt.

    Dags nu att köpa dom sista sakerna som faktiskt behöver finns hemma när bebis kommer, samt packa förlossningsväskan.

    Vad är det absolut bästa ni köpt hem / packat ner som ni kan tipsa om? ????

    Oj, långt inlägg, kanske behövde skriva av mig lite... Men lyckönskningar och styrkekramar till alla er fantastiska mammas-to-be härinne ????


    Hej och välkommen! Det bästa som jag tycker om att ha i BB väskan är tofflor sen har jag ju en hel lista på saker som finns i väskorna. Jag brukar packa 1 BB väska och 1 Förlossningsväska. Det är inte så mycket man behöver ha med till förlossningen så BB väskan får vänta i bilen ihop med babyskyddet tills vi kommer till BB.

    Det här med sömnen är väl inte alltid på top den här sista tiden. Jag sover bra men vaknar alltid mellan 4-5 plus att man går mint 2gånger per natt på toa nu med. Jag kan kopiera in hit min lista på BB/Förlossningsväska om ni vill.

    Nu är det 27 dagar kvar till bf. Nästan halvvägs sedan jag startade tråden. Har väldigt mycket sammandragningar och ilningar mot livmodertappen när hon trycker neråt. Känner mig ganska bra i graviditeten annars förutom att jag känner mig väldigt orolig i kroppen på kvällarna. Det pirrar i bena och jag har en känsla av att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Känner i gäng detta från senare delen från mina tidigare graviditeter.
  • Iowhannah
    InaLo skrev 2018-06-27 06:03:41 följande:

    Hej och välkommen! Det bästa som jag tycker om att ha i BB väskan är tofflor sen har jag ju en hel lista på saker som finns i väskorna. Jag brukar packa 1 BB väska och 1 Förlossningsväska. Det är inte så mycket man behöver ha med till förlossningen så BB väskan får vänta i bilen ihop med babyskyddet tills vi kommer till BB.

    Det här med sömnen är väl inte alltid på top den här sista tiden. Jag sover bra men vaknar alltid mellan 4-5 plus att man går mint 2gånger per natt på toa nu med. Jag kan kopiera in hit min lista på BB/Förlossningsväska om ni vill.

    Nu är det 27 dagar kvar till bf. Nästan halvvägs sedan jag startade tråden. Har väldigt mycket sammandragningar och ilningar mot livmodertappen när hon trycker neråt. Känner mig ganska bra i graviditeten annars förutom att jag känner mig väldigt orolig i kroppen på kvällarna. Det pirrar i bena och jag har en känsla av att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Känner i gäng detta från senare delen från mina tidigare graviditeter.


    Men alltså! Så himla smart att packa en separat förlossningsväska! När sonen skulle födas så släpade vi med allt till förlossningsrummet, när vi bara behövde vissa tekniska prylar och godis och dricka. Det var dessutom höst så vi hade jackor och skit också.

    Kopiera gärna in din lista!
Svar på tråden 50dagar kvar! Någon som vill följas nu sista biten.