• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-27 14:11:24 följande:

    Ja vi IVFare är kanske inte jättekända för att vara helt avslappnade under tidig graviditet - man vet ju liksom vilket otroligt under det ändå är att det äntligen fastnat en räka där inne!

    jag har tidigt vul på måndag morgon.. vet inte hur jag ska stå ut tills dess riktigt.. men helgerna brukar ju gå fort japp tar fortfarande progesteron och ska göra det fram till v 12 vad jag vet. själv då?


    Nä precis. Ständig oro men hoppas det kan släppa sen. Om det nånsin gör det? :p

    Åh va spännande! Hoppas det går bra :) ja helgen brukar flyga förbi men alltid när man väntar på nåt å längtar så går tiden så otroligt långsamt..

    Dom sa att jag skulle sluta på min testdag vilket var igår.. men jag har inte riktigt vågat än. Tror jag trappar ner lagom till mitt ul. Har lutinus så det räcker några veckor till :P undra varför det är så olika på klinikerna?
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-27 13:58:24 följande:

    Tack :) och grattis till dig! :)

    Jag är ju lycklig innerst inne men känber mig rätt tom just nu. Tror jag skyddar mig själv.. blev gravid i våras å trodde allt var bra men så fanns det inget foster vid ul :( blev så knäckt så är väl lite försiktig efter det.

    Däremot känns det lite annorlunda den här graviditeten. Lite mer symptom så hoppas det ska gå vägen!

    Ja det hoppas jag innerligt att vi får prata om våra magar å känna fosterrörelser osv! Tänk vad fantastiskt!! :)

    Hoppas ditt ul går bra!! :) hur mår du?


    Jag är försiktigt glad jag med. Har inte vågat mig på att va glad på riktigt än, och lever fortfarande i "OM" när man pratar med mannen om de.. Men innerst inne såklart så är man glad, men precis som du säger så skyddar man nog sig själv.

    Jag fick ju ma i v 9 sist, så har precis som du dåliga erfarenheter vid tidiga ul:et.. så man längtar så himla mycket dit, men ändå känns de läskigt. Min puls kommer va i 200 när man ligger där och dom ska börja undersöka:p

    Vilken vecka va du i mer exakt sa du? :)
  • Saner
    Mjbo skrev 2018-09-26 20:00:12 följande:

    Ååh stort grattis!! Underbart att få se. Fick ni med er någon bild? Nu längtar ja ännu mer :D stort grattis igen!!

    Du va i 8+6? Jag kommer vara vara i 7+1 vid ul. Så ja hoppas att man kan se nått ändå :)


    Ja går in i vecka 10....9+0 idag. Så sjuk upplevelse få se på skärmen. Synd ja kissade innan annars hade det säkert vart mer tydligt. Så försök inte kissa innan haha. Men inte så lätt när man är så nervös. Förstår du längtar. Kommer gå så bra. Hoppas du kan se den lilla bönan bra.
  • Mjbo
    Saner skrev 2018-09-27 15:10:11 följande:

    Ja går in i vecka 10....9+0 idag. Så sjuk upplevelse få se på skärmen. Synd ja kissade innan annars hade det säkert vart mer tydligt. Så försök inte kissa innan haha. Men inte så lätt när man är så nervös. Förstår du längtar. Kommer gå så bra. Hoppas du kan se den lilla bönan bra.


    Åh tack för pepp. Ska låta bli att kissa så man ser så bra som möjligt, tack för tips! :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-27 14:30:25 följande:

    Jag är försiktigt glad jag med. Har inte vågat mig på att va glad på riktigt än, och lever fortfarande i "OM" när man pratar med mannen om de.. Men innerst inne såklart så är man glad, men precis som du säger så skyddar man nog sig själv.

    Jag fick ju ma i v 9 sist, så har precis som du dåliga erfarenheter vid tidiga ul:et.. så man längtar så himla mycket dit, men ändå känns de läskigt. Min puls kommer va i 200 när man ligger där och dom ska börja undersöka:p

    Vilken vecka va du i mer exakt sa du? :)


    Ja precis, det är verkligen inte lätt :( man vill bara att tiden ska gå snabbt så man kan slappna av.

    Åh beklagar :( det är så hemskt när man får det.. när man tror att man e gravid å har symptom å så ba nä.. tyvärr det är inget där.. usch :(

    samma här kommer va livrädd haha kommer nog inte ens våga titta på skärmen. :P

    Jag är 4+3. Låter så fjuttigt nu får tiden gå snabbt! :)
  • Inalina
    Saner skrev 2018-09-27 15:10:11 följande:
    Ja går in i vecka 10....9+0 idag. Så sjuk upplevelse få se på skärmen. Synd ja kissade innan annars hade det säkert vart mer tydligt. Så försök inte kissa innan haha. Men inte så lätt när man är så nervös. Förstår du längtar. Kommer gå så bra. Hoppas du kan se den lilla bönan bra.
    Jättebra tips! har försökt läsa om blåsan ska vara tom eller fylld men alla sidor säger olika typTungan ute wow att kunna säga man är i v 10 - låter som en drömDrömmer
  • Saner
    Inalina skrev 2018-09-27 16:39:11 följande:

    Jättebra tips! har försökt läsa om blåsan ska vara tom eller fylld men alla sidor säger olika typ wow att kunna säga man är i v 10 - låter som en dröm


    Ja det känns skönt va redan vecka 10....det närmar sig vecka 13 när man kan andas ut lite mer kanske. Läkaren sa på vul att fostret redan får näring från moderkakan. Så kanske de kritiska är borta med. De säger ju när hjärtat ska börja slå å när fostret ska gå över från gulkropp till moderkakan är de kritiska...jaja ja vet ej haha. Kan ej slappna av förrän allt är helt klart.
  • Saner
    Mjbo skrev 2018-09-27 15:20:35 följande:

    Åh tack för pepp. Ska låta bli att kissa så man ser så bra som möjligt, tack för tips! :)


    Ja om du kan de så är de nog lite bättre. Lät så på min doktor i alla fall. Vi fick med en bild. Den sitter på kylen hihi
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-09-27 10:59:26 följande:

    Va precis på ultraljud i v 5+0 och såg en liten prick och fostersäck. Man kunde inte se fostret än eftersom det är så tidigt men man såg pricken tydligt och den låg på rätt plats i livmodern. Känner mig mycket lugnare nu även fast det inte innebär så mycket egentligen. Bara att få se att det fanns något där gjorde mig glad :)


    Vad härligt!! Bara att se någonting i ens livmoder är ju en härlig känsla och att den sitter på rätt ställe!:)
  • Mjbo
    Saner skrev 2018-09-27 17:14:06 följande:

    Ja om du kan de så är de nog lite bättre. Lät så på min doktor i alla fall. Vi fick med en bild. Den sitter på kylen hihi


    Åh! :) längtar <3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF