• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Anonym45) skrev 2019-01-09 23:20:06 följande:
    Våga och vinn
    Resonerar du likadant när andra tar risker med DITT välmående?
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Hej.

    Jag har inte bestämt om jag kommer uppdatera här mer framöver, men bestämde men iaf för att säga nåt då fler av er undrat.

    Resan med familjen har gjort gott. Jag kan dock inte säga att jag helt kommit över tankarna på min kollega, men allt känns lättare. Men jo, vi har fikat på tu man hand sen jag kom tillbaka. Men tiden ifrån gjorde också att vi vande oss vid att inte höras lika mkt, och vi hörs inte lika intensivt som innan jag åkte heller upplever jag. Men vi skämtar och skrattar fortfarande. Och hängde rätt länge och snackade idag, men det kändes bra - som två vänner som hänger. Kanske vi båda har fått tänka lite under några veckor? Jag känner mig starkare, och än mer säker på att jag bestämt mig för att nej, detta får stanna som en fantasi. En härlig sådan ska gudarna veta, men likväl en fantasi.

  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Hej TS
    Kul att höra av dig igen. Härligt att ni haft det bra på Bali och att du fått tid att refelktera. Som jag skrev så hoppades jag och trodde på att du satt ner foten efter daten och hoppas att det blir så nu. 
    Ja vi är många som engagerat oss i dig - känns som sagt märkligt och ovant för mig iaf jag brukar inte bry mig så jag vill nog höra det "lyckliga slutet" om jag får bestämma.

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-01-10 21:01:58 följande:

    Hej TS

    Kul att höra av dig igen. Härligt att ni haft det bra på Bali och att du fått tid att refelktera. Som jag skrev så hoppades jag och trodde på att du satt ner foten efter daten och hoppas att det blir så nu. 

    Ja vi är många som engagerat oss i dig - känns som sagt märkligt och ovant för mig iaf jag brukar inte bry mig så jag vill nog höra det "lyckliga slutet" om jag får bestämma.


    Tack! Jag vill också ha ett lyckligt slut. (Det är tur att han inte gjort några närmanden under dessa månader, för då vet jag inte vart jag hade stått.)

    Med det sagt.

    Känslan av att vara nedstämd / lite ledsen har suttit i sen innan resan, när jag landade i beslutet att låta bli. Den känslan sitter i än. Allt detta har varit och är en process. Men att den känslan av ledsamhet suttit - och sitter i än - tyder för mig just på att jag faktiskt HAR bestämt mig och jag nu tillåter mig - hur sjukt det än kan låta - att sörja något som aldrig blev. Och hålla det till det enda det får vara - en fantasi.

    Wish me luck!
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Låter bra det fortsätt så. Hemma leker lyckan som tidigare och inga misstankar pga nedstämdheten?

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-01-10 21:58:16 följande:

    Låter bra det fortsätt så. Hemma leker lyckan som tidigare och inga misstankar pga nedstämdheten?


    Nej, inget min man tagit upp. Vi har det bra. Nu ska det bli bättre.
  • Anonym (Orolig man)

    Kul att det verkar ha löst sig, även om du inte verkar helt 100 än, kanske 99%Flört


    Hoppas din kollega kan hålla sig till vänskapsnivån och inte försöker med nåt mer.


    Hoppas du och din man nu får många sköna år tillsammans.

  • Anonym (Knullabörman)

    Trist hade hoppats du skulle rida i väg den vita kuken in i kåthimlen

  • Anonym (Gör inget)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-01-10 22:05:10 följande:

    Nej, inget min man tagit upp. Vi har det bra. Nu ska det bli bättre.


    Heja, och lycka till dig och din familj framöver!
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift