• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • Selmans
    Litenmåne skrev 2018-11-24 01:29:03 följande:

    Är det några andra här som tänkt berätta för era nära på julafton eller orkar ni inte hålla er så länge? :)


    Jag ska göra det! Är så lägligt för vi firar med min och med makens familj ihop så alla vi vill berätta för först är samlade. Julen 2017 klingade vi i glasen och berättade för dem att vi skulle gifta oss, så i år gör vi en repris på det fast med annat budskap. Längtar så mycket!!

    På julafton har jag precis gått in i vecka 11. Du då?
  • Lindsey77
    Litenmåne skrev 2018-11-24 01:29:03 följande:

    Är det några andra här som tänkt berätta för era nära på julafton eller orkar ni inte hålla er så länge? :)


    Skulle jag aldrig göra eftersom jag har ett syskon som är ofrivilligt barnlös, och som precis har misslyckats med tredje IVF:en. Känns ju lite svårt när man själv väntar femte barnet. Känns inte alls kul att berätta faktiskt...

    Jag tror att jag ska berätta när jag är runt vecka 15 om jag kan hålla mig. Känns som om det är mycket som kan gå snett när man är 40+. Ska göra NIPT 3/1. Ska definitivt fått svar före jag berättar.
  • frökenBea

    Känner också lite sådär att berätta för min syrra och hennes man. De har försökt i snart ett år och själv väntar jag fjärde barnet... Hade varit såå underbart om hon också var gravid.

    Imorse vaknade jag och kände mig piggare. Har mått så mycket bättre idag än på över en vecka. Känns ofattbartskönt. Och har kunnat äta idag också. Luktkänsligheten och äcklandet över vissa saker finns där...men inte alls illamående i samma utsträckning. Vågar man hoppas att det är över nu :))

  • Litenmåne
    Selmans skrev 2018-11-24 09:28:48 följande:

    Jag ska göra det! Är så lägligt för vi firar med min och med makens familj ihop så alla vi vill berätta för först är samlade. Julen 2017 klingade vi i glasen och berättade för dem att vi skulle gifta oss, så i år gör vi en repris på det fast med annat budskap. Längtar så mycket!!

    På julafton har jag precis gått in i vecka 11. Du då?


    Åh va roligt!! Jag längtar också så till julen och få berätta! Könns som ett perfekt tillfälle då alla är tillsammans. Kommer sista dagen i vecka 11!
    Lindsey77 skrev 2018-11-24 15:19:29 följande:

    Skulle jag aldrig göra eftersom jag har ett syskon som är ofrivilligt barnlös, och som precis har misslyckats med tredje IVF:en. Känns ju lite svårt när man själv väntar femte barnet. Känns inte alls kul att berätta faktiskt...

    Jag tror att jag ska berätta när jag är runt vecka 15 om jag kan hålla mig. Känns som om det är mycket som kan gå snett när man är 40+. Ska göra NIPT 3/1. Ska definitivt fått svar före jag berättar.


    Självklart, man får tänka in sånt också. Jag vet själv hur det är, jag och min sambo har försökt i nästan ett år aktivt och det är ju egentligen väldigt vanligt och bara under den tiden har det varit otroligt svårt att se på när andra i ens närhet har gått ut med att se väntar barn, har verkligen exploderat i min stad senaste året.

    Jag vet att ingen i min familj/släkt just nu försöker få barn och alla väntar och väntar på att jag ska komma med dom nyheterna, därför känns det extra roligt att berätta på julafton.

    Så jobbigt att hålla inne såna här saker ju! :)
  • Brun-Li

    Hej, hoppar in i tråden. Enligt senaste mens så har jag BF runt den 17e Juli. Jag är 40+ och kommer närmare bestämt fyllt 43 om allt går vägen. Kommer att ligga lågt med att berätta «så länge det går» dels för missfallsrisk och allt det där, men jag har precis bytt jobb så det är lite dålig tajming på så sätt. Antar att jag snart borde sätta mig in i alla varianter av undersökningar/provtagningar för att scanna av ev. avvikelser ganska snart. Bor i Oslo och har fått intrycket att de inte är lika frikostiga med KUB och liknande här. Tror att KUB erbjuds för kvinnor som 38 eller äldre. Nåja, får hänga med här så kanske jag får ett och annat tips :)

  • Brun-Li

    Hej, hoppar in i tråden. Enligt senaste mens så har jag BF runt den 17e Juli. Jag är 40+ och kommer närmare bestämt fyllt 43 om allt går vägen. Kommer att ligga lågt med att berätta «så länge det går» dels för missfallsrisk och allt det där, men jag har precis bytt jobb så det är lite dålig tajming på så sätt. Antar att jag snart borde sätta mig in i alla varianter av undersökningar/provtagningar för att scanna av ev. avvikelser ganska snart. Bor i Oslo och har fått intrycket att de inte är lika frikostiga med KUB och liknande här. Tror att KUB erbjuds för kvinnor som 38 eller äldre. Nåja, får hänga med här så kanske jag får ett och annat tips :)

  • Brun-Li

    Hej, hoppar in i tråden. Enligt senaste mens så har jag BF runt den 17e Juli. Jag är 40+ och kommer närmare bestämt fyllt 43 om allt går vägen. Kommer att ligga lågt med att berätta «så länge det går» dels för missfallsrisk och allt det där, men jag har precis bytt jobb så det är lite dålig tajming på så sätt. Antar att jag snart borde sätta mig in i alla varianter av undersökningar/provtagningar för att scanna av ev. avvikelser ganska snart. Bor i Oslo och har fått intrycket att de inte är lika frikostiga med KUB och liknande här. Tror att KUB erbjuds för kvinnor som 38 eller äldre. Nåja, får hänga med här så kanske jag får ett och annat tips :)

  • Brun-Li

    Tröttsamt med trippelinlägg, sitter på tåget m mobil och klarar inte ut hur jag referat mitt eget inägg:(

  • Lindsey77
    Brun-Li skrev 2018-11-24 17:49:43 följande:

    Hej, hoppar in i tråden. Enligt senaste mens så har jag BF runt den 17e Juli. Jag är 40+ och kommer närmare bestämt fyllt 43 om allt går vägen. Kommer att ligga lågt med att berätta «så länge det går» dels för missfallsrisk och allt det där, men jag har precis bytt jobb så det är lite dålig tajming på så sätt. Antar att jag snart borde sätta mig in i alla varianter av undersökningar/provtagningar för att scanna av ev. avvikelser ganska snart. Bor i Oslo och har fått intrycket att de inte är lika frikostiga med KUB och liknande här. Tror att KUB erbjuds för kvinnor som 38 eller äldre. Nåja, får hänga med här så kanske jag får ett och annat tips :)


    Jag är 42 när barnet föds. Jag ska göra NIPT privat som jag bekostar själv. Tycker inte att KUB är lika tillförlitligt. NIPT hittar 99% av de avvikelser man letar efter.
  • Ida3434
    Litenmåne skrev 2018-11-24 01:29:03 följande:

    Är det några andra här som tänkt berätta för era nära på julafton eller orkar ni inte hålla er så länge? :)


    Vi hade tänkt göra det.:)
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL