• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • Lindsey77
    Kumminsilver skrev 2018-11-25 12:20:38 följande:

    Oj, ja, får hoppas det går fort för dig dit då :) Vad är NIPT egentligen? Kollar man om barnet har rätt antal kromosomer eller vad går det ut på och hur utförs det? Gör alla detta?


    Man kollar om barnet har vissa kromosomavvikelser bl.a Downs syndrom. Det är 99% tillförlitligt om det visar att det inte finns några avvikelser. I detta landsting får man NIPT endast om man får dåligt resultat på KUB. NIPT är ett blodprov. Jag bekostar det själv (5900 , gör det privat. Ingår även ett UL. Jag tänker hoppa över KUB, känns mer tillförlitligt med NIPT.
  • LiCh
    Litenmåne skrev 2018-11-24 01:29:03 följande:

    Är det några andra här som tänkt berätta för era nära på julafton eller orkar ni inte hålla er så länge? :)


    Ja, jag har tänkt berätta det på jul! Skrattande Min mamma vet det redan då jag ville att hon skulle veta tidigt då det är hennes första barnbarn och jag har lite oro för missfall (fler i släkten har haft det) och ville ha hennes stöd om något inträffar Glad
  • Kumminsilver
    Lindsey77 skrev 2018-11-25 17:44:09 följande:
    Man kollar om barnet har vissa kromosomavvikelser bl.a Downs syndrom. Det är 99% tillförlitligt om det visar att det inte finns några avvikelser. I detta landsting får man NIPT endast om man får dåligt resultat på KUB. NIPT är ett blodprov. Jag bekostar det själv (5900 , gör det privat. Ingår även ett UL. Jag tänker hoppa över KUB, känns mer tillförlitligt med NIPT.
    Okej. Varför har ni valt att göra det? Vet inte om jag också ska göra det eller inte. Tänkte nu först att det kanske inte är något för mig, för man kan ju ändå inte göra något åt det om det skulle finnas kromosomavvikelser, men det kanske är bra att göra ändå så vet man i så fall och kan förbereda sig och läsa på. Blir liksom inte en sån chock vid födseln då :)

    Från en sak till en annan så vaknade jag i panik och nästan gråtandes imorse. Drömde att jag hade blod på pappret när jag torkade mig.. Usch vad hemskt det kändes. Hoppas inte det var en sanndröm. Känns som tiden går så långsamt. Går bara runt och är orolig och väntar på ultraljudet som är bokat för torsdag.
  • Lestina

    Måste bara få skriva av mig lite :) mår så galet illa! Om jag inte äter direkt mår jag illa.. om jag äter för mycket mår jag illa.. om jag inte äter tillräckligt mår jag illa... salt hjälper lite ibland men bara kort tid..

    Sååååå nu har jag fått det ur mig, hahahah! Är så jobbigt att gå på jobbet och bita ihop, försöka inte visa något!

  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:08:32 följande:

    Måste bara få skriva av mig lite :) mår så galet illa! Om jag inte äter direkt mår jag illa.. om jag äter för mycket mår jag illa.. om jag inte äter tillräckligt mår jag illa... salt hjälper lite ibland men bara kort tid..

    Sååååå nu har jag fått det ur mig, hahahah! Är så jobbigt att gå på jobbet och bita ihop, försöka inte visa något!


    Skulle kunna vara jag som skrev det där, mår precis som du och det e hemskt!!

    Men antar att det bara är att bita ihop :(

    Jag jobbar även som förskole kock och klara inte av visa dofter av mat Haha
  • Lestina
    Tokigsnart skrev 2018-11-26 14:13:25 följande:

    Skulle kunna vara jag som skrev det där, mår precis som du och det e hemskt!!

    Men antar att det bara är att bita ihop :(

    Jag jobbar även som förskole kock och klara inte av visa dofter av mat Haha


    Åh nej! Som kock...?! Det vet jag inte om jag hade fixat just nu, all eloge till dig behöver göra det!

    Ja! Det är nog bara att bita ihop, men ibland är det så jäkla jobbigt.
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:16:17 följande:

    Åh nej! Som kock...?! Det vet jag inte om jag hade fixat just nu, all eloge till dig behöver göra det!

    Ja! Det är nog bara att bita ihop, men ibland är det så jäkla jobbigt.


    Haha Tack!!

    Det e skit jobbigt, hela dagen idag har jag varit jätte nära att ringa till mvc och rådfråga eller funderar på att stanna hemma men samtidigt vill jag inte ge mig!

    Hur långt gången e du?
  • Lestina
    Tokigsnart skrev 2018-11-26 14:25:55 följande:

    Haha Tack!!

    Det e skit jobbigt, hela dagen idag har jag varit jätte nära att ringa till mvc och rådfråga eller funderar på att stanna hemma men samtidigt vill jag inte ge mig!

    Hur långt gången e du?


    Jag har googlat massor och till och med funderat på om jag ska testa ett hokuspokus armband..!! Haha!

    Jag är 6+5 så det är lååååååångt kvar, du?
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:34:29 följande:

    Jag har googlat massor och till och med funderat på om jag ska testa ett hokuspokus armband..!! Haha!

    Jag är 6+5 så det är lååååååångt kvar, du?


    Haha kanske värt att pröva ;)

    Jag är bara 6+1 så ännu längre
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL