• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • LiCh

    Hej.


    Vet inte om det är ett känsligt ämne men jag ställer frågan i allafall....


    Hur har ni det med ständig kissnödighet? Är i v.20 och har i princip haft det sedan början av grav. och nu börjar det även vara lite smärta i njuren/urinblåsan stundtals under dagen. Även läckage vid aktivitet.... Rynkar på näsan


    Tänkte ringa BM idag och fråga kring just smärtan!


    Dricker kaffe, vilket ju är vätskedrivande men enbart nån kopp på morgonen. Så inga mängder!

  • naano
    Granskott skrev 2019-02-25 22:24:11 följande:

    Idag hade vi vårt rul. Allt var fortsatt fint med lilla ärtan och så häftigt att se henne sparka och röra sig där inne. Jag kan heller inte känna något än men har moderkakan i framvägg vilket jag förstått ska försvåra. Mår fortfarande illa men har inte kräkts på en vecka nu så anar ljuset i tunneln:)


    Grattis till lyckat rul {#emotions_dlg.flower} Hoppas nu bara att kräkningarna snart är ett minne blott.
    LiCh skrev 2019-02-27 08:51:46 följande:

    Hej.


    Vet inte om det är ett känsligt ämne men jag ställer frågan i allafall....


    Hur har ni det med ständig kissnödighet? Är i v.20 och har i princip haft det sedan början av grav. och nu börjar det även vara lite smärta i njuren/urinblåsan stundtals under dagen. Även läckage vid aktivitet.... Rynkar på näsan


    Tänkte ringa BM idag och fråga kring just smärtan!


    Dricker kaffe, vilket ju är vätskedrivande men enbart nån kopp på morgonen. Så inga mängder!


    Vad sa din barnmorska? Du kanske har åkt på någon uvi om du har ont? Jag är kissnödig men jag kan ändå sova 5-6 timmar utan att behöva gå på toaletten. Och när jag vaknar brukar jag hålla mig lite till för jag är så lat... Flört

    Själv har min rygg börjat ge med sig. Ont i ländryggen och får också känningar av foglossning numer. Det kommer särskilt då jag städar och fejar i huset eller om jag är på arbetet. Efter 10 timmars nattpass är jag oftast helt slut i rygg och "höfter". Försöker peppa mig själv med att det inte är så långt kvar till min havandeskapspenning borde gå igenom, den bör träda i kraft 5 maj. Men jag tänker nog ta och gå hem liiite tidigare, plocka någon semesterdag här och där så jag får gå hem nån gång i april alternativt plocka bort pass så jag bara jobbar 1 natt i veckan det sista.

    Nu har jag mitt nästkommande besök hos barnmorskan den 12 mars så då antar jag att jag får mitt moderskapsintyg. 

    Nähä, nu ska jag ta och baka lite knäckebröd. Blev galet sugen på fröknäcke.. Skrattande
  • sorgmanteln
    LiCh skrev 2019-02-27 08:51:46 följande:

    Hej.


    Vet inte om det är ett känsligt ämne men jag ställer frågan i allafall....


    Hur har ni det med ständig kissnödighet? Är i v.20 och har i princip haft det sedan början av grav. och nu börjar det även vara lite smärta i njuren/urinblåsan stundtals under dagen. Även läckage vid aktivitet.... Rynkar på näsan


    Tänkte ringa BM idag och fråga kring just smärtan!


    Dricker kaffe, vilket ju är vätskedrivande men enbart nån kopp på morgonen. Så inga mängder!


    Att kaffe skulle vara vätskedrivande är tack och lov en myt. Om man inte sveper i sig typ 4 koppar på en och samma gång så är det inte mer vätskedrivande än att  dricka samma mängd vatten. Så vi kan alla lugnt njuta av vårt morgonkaffe utan att behöva känna att vi får "betala för det" senare. :)

    Det låter väldigt besvärligt att vara kissnödig hela tiden... Det är ett av få graviditetssymtom som jag hittills varit förskonad från, men jag antar att det bara är en tidsfråga... :/
  • Kinan
    Kumminsilver skrev 2019-02-22 21:43:06 följande:

    Tack! RUL igår gick ganska bra. Allt som de såg såg bra ut, men det var en del av hjärtat som de inte fick en tillräckligt tydlig bild av så de ringde efteråt och ville att jag skulle komma tillbaka på måndag så de kunde kolla just den delen igen och ta en bättre bild. Vi får se hur det går.


    Håller tummarna för att allt såg fint ut med hjärtat i måndags!
  • Kinan

    Då har även vi varit på RUL. Allt såg fint ut och det är fortfarande (fick veta redan vid nipt) en liten flicka i magen - t o m jag kunde se det när BM visade! Namnfunderingarna har tagit fart hemma men oj vad svårt det är! Vi har ju en av varje sedan innan så har inte direkt några namn på lager. BM vid RUL var förresten toppen och tog sig verkligen tid att förklara allt! Lycka till alla ni som har RUL kvar!

  • klippans

    En liten rörlig krabat som gjorde kullerbyttor och gömde sig bakom moderkakan. Men allt som gick att se sa bra ut fick vi veta. Kanske kan jag slappna av lite nu?

  • Hoppasnu123
    klippans skrev 2019-02-27 19:23:29 följande:

    En liten rörlig krabat som gjorde kullerbyttor och gömde sig bakom moderkakan. Men allt som gick att se sa bra ut fick vi veta. Kanske kan jag slappna av lite nu?


    Så skönt att få se att ser bra ut! Hoppas du får slappna av!

    Vi väntar vårat rul på måndag... så otroligt spänd å rädd att de ska visa att de inte finns nått.. dessa järnspöken kan minsann ställa till de..
  • SofieElise
    Hoppasnu123 skrev 2019-02-27 19:33:37 följande:

    Så skönt att få se att ser bra ut! Hoppas du får slappna av!

    Vi väntar vårat rul på måndag... så otroligt spänd å rädd att de ska visa att de inte finns nått.. dessa järnspöken kan minsann ställa till de..


    Vi har också vårt nästa vecka, nervös och längtar!
  • LiCh
    naano skrev 2019-02-27 12:27:57 följande:
    Vad sa din barnmorska? Du kanske har åkt på någon uvi om du har ont? Jag är kissnödig men jag kan ändå sova 5-6 timmar utan att behöva gå på toaletten. Och när jag vaknar brukar jag hålla mig lite till för jag är så lat... Flört

    Själv har min rygg börjat ge med sig. Ont i ländryggen och får också känningar av foglossning numer. Det kommer särskilt då jag städar och fejar i huset eller om jag är på arbetet. Efter 10 timmars nattpass är jag oftast helt slut i rygg och "höfter". Försöker peppa mig själv med att det inte är så långt kvar till min havandeskapspenning borde gå igenom, den bör träda i kraft 5 maj. Men jag tänker nog ta och gå hem liiite tidigare, plocka någon semesterdag här och där så jag får gå hem nån gång i april alternativt plocka bort pass så jag bara jobbar 1 natt i veckan det sista.

    Nu har jag mitt nästkommande besök hos barnmorskan den 12 mars så då antar jag att jag får mitt moderskapsintyg. 

    Nähä, nu ska jag ta och baka lite knäckebröd. Blev galet sugen på fröknäcke.. Skrattande

    Troligen är det när blåsan är fylld och det är tryck på som smärtan skapas, gör det mer ont alternativt ont när man kissar skulle jag söka Vc.
    Jag kan oftast sova en hel natt men hela tiden en känsla av att man liksom inte "kissat klart" finns där hela tiden. 


    Det där med ryggen fasar jag för, har haft problem med ryggen under min uppväxt då jag är ganska lång så anar nu vad som komma skall {#emotions_dlg.djavulsk}
    Hoppas att det går bra för dig och att du får gå hem när du planerar Skrattande

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL