• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • Hoppasnu123

    [quote=79660783][quote-nick]Succisa skrev 2019-05-31 22:14:01 följande:[/quote-nick]Känner ångest och panik. Fick igår veta att min svärmor med fyra barn & make ska komma och hälsa på oss (jag & min make bor på Gotland). Hon bokade resan hit utan att fråga oss om det, går bra för våran del. Hon skickade bara bokningsbekräftelsen visa sms till maken.

    Jag är beräknad 31 Juli & dem ska komma den 5 aug & åker härifrån 12. Känner att vi inte kommer få någon egen tid med vår dotter efter att hon är född. Dem vill helst bo hos oss också, så dem slipper hyra nåt ställe eller campa. Ingen av oss vill ha besök då, vi vill ju få tid att lära känna vår dotter, få in dem nya rutinerna innan det kommer något besök. Hon kan inte heller avboka resan för den är en mini (ejombokningsbar) & redan betald.[/

    Oj! Vilket sätt att inte fråga! Kan ju förstå att hon vill träffa sitt barnbarn, men bo ihop den första tiden kan ju bli lite väl bra om man inte har en väldigt nära relation... är ju inte ens säkert att barnet kommit när de dyker upp! Förstår din panik!!

  • naano
    Lestina skrev 2019-05-31 16:31:25 följande:

    Hej alla!

    Måste bara beklaga mig liiiiite :) är i vecka 33+6 och illamåendet har kommit tillbaka med stormsteg....!?!? Kan inte äta, kan inte låta bli att äta, kan inte ligga still och inte röra mig för mycket.. såååå jäkla jobbigt! Så nu har jag fått gnällt lite :)


    Haha gnäll på du, det gör vi nog allihop från och till. Jag är less som fan på att knappt kunna andas vissa dagar och att behöva lägga mig och vila hela tiden. Och ryggen och symfysfoglossningen ska jag inte ens tala om... hehe
    Succisa skrev 2019-05-31 22:14:01 följande:

    Känner ångest och panik. Fick igår veta att min svärmor med fyra barn & make ska komma och hälsa på oss (jag & min make bor på Gotland). Hon bokade resan hit utan att fråga oss om det, går bra för våran del. Hon skickade bara bokningsbekräftelsen visa sms till maken.

    Jag är beräknad 31 Juli & dem ska komma den 5 aug & åker härifrån 12. Känner att vi inte kommer få någon egen tid med vår dotter efter att hon är född. Dem vill helst bo hos oss också, så dem slipper hyra nåt ställe eller campa. Ingen av oss vill ha besök då, vi vill ju få tid att lära känna vår dotter, få in dem nya rutinerna innan det kommer något besök. Hon kan inte heller avboka resan för den är en mini (ejombokningsbar) & redan betald.


    Jag förstår dig! Jag hade inte heller velat ha inneboende så pass tätt inpå! Och som Hoppasnu123 skrev så kanske du inte ens fött då. Hur ska du göra? Vad.säger din partner?
  • Succisa
    naano skrev 2019-05-31 23:15:52 följande:

    Haha gnäll på du, det gör vi nog allihop från och till. Jag är less som fan på att knappt kunna andas vissa dagar och att behöva lägga mig och vila hela tiden. Och ryggen och symfysfoglossningen ska jag inte ens tala om... heheJag förstår dig! Jag hade inte heller velat ha inneboende så pass tätt inpå! Och som Hoppasnu123 skrev så kanske du inte ens fött då. Hur ska du göra? Vad.säger din partner?


    Maken vart inte alls glad, han vill inte att hon ska komma inte så nära inpå förlossningen. Han misstänker att hon planerat & hoppas att jag går över tiden så hon får komma till BB & ta hand om barnet hela tiden medans dem är här.
  • naano
    Succisa skrev 2019-05-31 23:57:29 följande:

    Maken vart inte alls glad, han vill inte att hon ska komma inte så nära inpå förlossningen. Han misstänker att hon planerat & hoppas att jag går över tiden så hon får komma till BB & ta hand om barnet hela tiden medans dem är här.


    Fy vad jobbigt.. Jag vet inte hur jag hade tacklat den situationen... :/ det hade varit riktigt otänkbart för mig också.
  • naano

    Lördag morgon och vi är på väg till Liseberg. Sista längre utflykten nu innan bebis kommer. Ska bli oerhört kul att sitta på parkbänkarna hela dagen haha... Men vad gör man inte för sina barn.

    Blev lite överraskad av en babyshower från sambons familj i förrgår, hade inte räknat med det då jag hade vänligt men bestämt sagt att jag inte ville ha någon. Men det var ju trevligt :)

    Längtar så otroligt tills bebisen kommer, varje dag går jag och funderar på minsta lilla molvärk eller så. Men det är ju trots allt 33 dagar kvar...

  • frökenBea
    naano skrev 2019-06-01 08:42:23 följande:

    Lördag morgon och vi är på väg till Liseberg. Sista längre utflykten nu innan bebis kommer. Ska bli oerhört kul att sitta på parkbänkarna hela dagen haha... Men vad gör man inte för sina barn.

    Blev lite överraskad av en babyshower från sambons familj i förrgår, hade inte räknat med det då jag hade vänligt men bestämt sagt att jag inte ville ha någon. Men det var ju trevligt :)

    Längtar så otroligt tills bebisen kommer, varje dag går jag och funderar på minsta lilla molvärk eller så. Men det är ju trots allt 33 dagar kvar...


    Åh vad kul med en utflykt! Men jag minns hur tråkigt jag tyckt det var den förra graviditeten. Fick ju inte åka nånting :( och barnen åkte en massa men jag fick inte åka med dom.

    Trevligt med babyshower. Jag hade verkligen inte heller väntat mig nån sådan men min syrra hade ordnat en så fin. Jag blev helt chockad och rörd :)

    Samma här. Har haft jättemycket sd de sista dagarna och lite hugg och stickningar nerevid. Som om den lägger sig tillrätta. Hoppas varje dag att något är på gång men samtidigt så säger förnuftet att det är lite för tidigt ännu. Är bara i v 35 imorrn.
  • frökenBea

    Har mått hyfsat den sista månaden, ganska befriad från illamående. Men nu imorse, mitt i min vanliga morgonrutin, får jag världens vändning i magen. Rätt in på toaletten och kaskadspydde.

    Det är så himla märkligt :(

    Hoppas man mår bättre under dagen iaf :)

  • Russianwoman23

    Blir så illamående på morgonen ibland. Senast i tisdags kaskad spydde jag efter att ha ätit frukost och druckit 3 klunkar vatten.. hann inte till toan så blev att man kaskad spydde i hallen.. fräscht... har sjuka sammandragningar titt som tätt också. Kan knappt ligga på sidan. Får foglossningssmärtor så fort jag anstränger mig och gör något jobbigt :/

  • Carolaline
    Succisa skrev 2019-05-31 22:14:01 följande:

    Känner ångest och panik. Fick igår veta att min svärmor med fyra barn & make ska komma och hälsa på oss (jag & min make bor på Gotland). Hon bokade resan hit utan att fråga oss om det, går bra för våran del. Hon skickade bara bokningsbekräftelsen visa sms till maken.

    Jag är beräknad 31 Juli & dem ska komma den 5 aug & åker härifrån 12. Känner att vi inte kommer få någon egen tid med vår dotter efter att hon är född. Dem vill helst bo hos oss också, så dem slipper hyra nåt ställe eller campa. Ingen av oss vill ha besök då, vi vill ju få tid att lära känna vår dotter, få in dem nya rutinerna innan det kommer något besök. Hon kan inte heller avboka resan för den är en mini (ejombokningsbar) & redan betald.


    Fy fan vad upprörd jag hade blivit! Jag förstår dig helt, känner hur min puls går upp. Jag hade sagt tvärnej. Då får de hitta eget boende för huset är inte öppet för besök när bebisen är så liten och bara ska lära känna er och ni henne. Är de så dumma att inte fråga innan får det kosta mer än vad de tänkt i form av annat boende. Hejar på dig!!
  • naano

    Nej Men usch att det fortsätter med kränkningarna.. "tur" att det inte är så länge kvar innan bebisarna anländer. Men det låter riktigt jobbigt för er.

    Igår på Liseberg var det jätte bra, lite trist att vara bänkvärmare men det gick bra ändå :) däremot var vi där från kl 11-22. Jag var heeeelt slut i både rygg och fötter när vi gick tillbaka till hotellet. Herregud haha! La mig i sängen och sen kom jag inte därifrån.

    Lite molvärk under natten men inget annat. Nu är vi hemma igen och nu tänker jag inte bege mig ut på fler längre utflykter eller övernattningar. Märker tydligt att kroppen inte riktigt orkar med mer.

    Visst känns det som om juni månad bara kommer swisha förbi? Skolutflykter, lovdagar, skolavslutningar, midsommar.. sen är det juli! Woohoo!

    Min sambo ska cykla vätterrundan den 15 juni också och tar med husvagnen upp men då följer jag inte med utan håller mig hemma. Fullt upp i juni med andra ord! :)

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL