• modsey

    Hur mycket tjänster i hushållet köper ni in

    Jag har sedan tidigare haft städhjälp en till två gånger i månaden. Utöver det här jag köpt matkassar med lite olika intervall. Få jag nu fått mer omkring mig på olika plan känner jag att jag är i behov av mer struktur här hemma. Har beställt matkassar hem till dörren fram till jul. Bokar in mer städhjälp. Kommer lämna in en del stryktvätt till kemtvätten.

    Hur gör ni och hur resonerar ni?

  • Svar på tråden Hur mycket tjänster i hushållet köper ni in
  • modsey
    Glinda från Oz skrev 2018-11-02 17:31:39 följande:

    Men man sparar ju ingen tid, man måste ändå åka och handla.


    Alltså jag får det levererat hem till min dörr
  • Anonym (Linda)

    Inte om man handlar all mat och alla hygienartiklar etc via tex mat.se. Det är ju som en vanlig butik, men på nätet. Sedan har de också attmsn kan välja recept och handla för, men då väljer man ju själv hur många portioner.


    Glinda från Oz skrev 2018-11-02 17:31:39 följande:

    Men man sparar ju ingen tid, man måste ändå åka och handla.


  • modsey
    Anonym (Linda) skrev 2018-11-02 18:17:47 följande:

    Inte om man handlar all mat och alla hygienartiklar etc via tex mat.se. Det är ju som en vanlig butik, men på nätet. Sedan har de också attmsn kan välja recept och handla för, men då väljer man ju själv hur många portioner.


    Jag har bara näthandlat mat två ggr tidigare förutom middagskassarna. Var positivt överraskad över den höga kvalitén! Ska bli spännande att se nästa veckas leveranser!
  • cosinus

    Inget.

    Städhjälp skulle jag vilja ha men mannen vägrar. (Han anser att man ändå måste städa (läs plocka) så städfirman kan städa och då kan man lika gärna städa allt själv).

    Handlar gör jag när jag har tid att döda medan jag väntar på barnens träningar och det känns onödigt åka hem.

    Däcken vill jag ha hemma för att kunna byta spontant och slippa boka tid.

    Snöskottning har vi haft men mannen anser att han kan skotta (och ja det får han göra, jag vägrar :) )

    Fönster har vi provat leja bort men den gubben slutade och jag har inte orkat gräva upp någon ny. Det är väl annars det jag tycker är mest värt slippa göra.

  • modsey
    cosinus skrev 2018-11-02 18:49:34 följande:

    Inget.

    Städhjälp skulle jag vilja ha men mannen vägrar. (Han anser att man ändå måste städa (läs plocka) så städfirman kan städa och då kan man lika gärna städa allt själv).

    Handlar gör jag när jag har tid att döda medan jag väntar på barnens träningar och det känns onödigt åka hem.

    Däcken vill jag ha hemma för att kunna byta spontant och slippa boka tid.

    Snöskottning har vi haft men mannen anser att han kan skotta (och ja det får han göra, jag vägrar :) )

    Fönster har vi provat leja bort men den gubben slutade och jag har inte orkat gräva upp någon ny. Det är väl annars det jag tycker är mest värt slippa göra.


    Vi har också däcken hemma men tar med dem in och byter på dropp in verkstad.
  • RebeckaZ70

    Vi har städhjälp en gång i veckan, sen tar vi hjälp med fönsterputs, trädgårdsskötsel och poolrengöring.


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • modsey
    RebeckaZ70 skrev 2018-11-03 12:58:35 följande:

    Vi har städhjälp en gång i veckan, sen tar vi hjälp med fönsterputs, trädgårdsskötsel och poolrengöring.


    Bad betalar ni för städ en gång i veckan och hur stort hus har ni?
  • Mullbär

    Inget. Har inte barn. Kan tänka mig att det är en fantastisk hjälp och avlastning om man har "mkt att stå i". Då kan den tiden och energin läggas på annat :)

Svar på tråden Hur mycket tjänster i hushållet köper ni in