• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Raggie
    LottaU skrev 2019-01-22 09:41:15 följande:

    Spännande! Är det första omgången för dig?

    Har bara gjort ett långt, det vi kör just nu, och har inga känningar av nässprayen. Kamske lite märkligt att en kan hamna i klimakteriet och inte känna nån skillnad. :) Sprutorna kör jag för tredje gången och har inte märkt av mycket mer än att det känns i magen då blåsorna har vuxit. Den här omgången har det spännt lite i brösten också.


    Första gången ja.. haha ja, blir spännande ett se om man känner någon skillnad eller inte. Bara vänta och se
  • Sommar15
    Hedblomster skrev 2019-01-22 11:44:11 följande:

    Tack alla för era hejarop! Kliniken ringde nyss och berättade att 10 ägg är befruktade!!! Såååå glad! Insättning på lördag!


    Wow grattis! 10 av 13 måste väl vara ett superbra resultat?

    Inväntar samma samtal imorn :)
  • Mect

    Hej!

    Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?

  • Jooosen
    Mect skrev 2019-01-22 19:56:52 följande:

    Hej!

    Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?


    Fem dagar senare. En vän hade som du: 6 dagar!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • My102
    Mect skrev 2019-01-22 19:56:52 följande:

    Hej!

    Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?


    6 dagar senare :) fick jag positivt på ÄL på måndagen så hade jag insättning söndag :)
  • Mect
    My102 skrev 2019-01-22 21:39:36 följande:

    6 dagar senare :) fick jag positivt på ÄL på måndagen så hade jag insättning söndag :)


    Nu har jag fått lugnande svar från flera så jag får helt enkelt lita på att de vet vad de gör :)
  • H@llon

    Det är för att blastocysten ska sättas in i rätt fas i menscykeln. Ägget plockades ut vid ägglossningen och befruktades, sedan odlades det till en blastocyst. Hade det satts in som färskt hade det ju blivit återföring den dagen, alltså måste man vänta lika länge för att stoppa in ett upptinat. Hoppas du hänger med i hur jag menar. :)


    Mect skrev 2019-01-22 22:25:38 följande:

    Nu har jag fått lugnande svar från flera så jag får helt enkelt lita på att de vet vad de gör :)


  • FrökenLängtan

    Ni som också vet vad man ska komma efter; kan ni ärligt säga vad ni ser? Ser jag bara något som inte finns? Eller ser jag ett spökstreck? Har dessutom hort att det är vanligt med spökstreck på dess test.. vad tror ni?

    Tog testet på ruvardag 9, är på 12 idag.

  • Hedblomster
    Sommar15 skrev 2019-01-22 17:53:31 följande:

    Wow grattis! 10 av 13 måste väl vara ett superbra resultat?

    Inväntar samma samtal imorn :)


    Tror det är bra iaf! :) sen försvinner ju många på vägen mot dag 5 men ändå... Hoppas på mellan 1 och 3 till frysen men blir det 0 så får jag gilla läget.

    Åh hoppas du får bra besked också! Uppdatera sen :)
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • nypan78
    Mect skrev 2019-01-22 19:56:52 följande:

    Hej!

    Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?


    Får du tillbaka en bastocyst låter det rimligt väl!?
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019