• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Sommar15
    Hedblomster skrev 2019-01-23 13:34:01 följande:

    Jaaa vad kul! Det blir säkert flera stycken ska du se!


    Toffsen90 skrev 2019-01-23 14:15:45 följande:

    Jag fick 11 befruktade ägg. 7 till Frys. Grattis till så många. Det finns dem som inte alla äggen klarar sig, men det får man inte tro. =)


    Åh, tror ni? Jag hoppas sååå mkt att vi kan få ut ett gäng försök ur detta.
  • Toffsen90
    Sommar15 skrev 2019-01-23 15:01:39 följande:

    Åh, tror ni? Jag hoppas sååå mkt att vi kan få ut ett gäng försök ur detta.


    Återkom gärna med resultatet när du får det. =)
  • Hedblomster
    Toffsen90 skrev 2019-01-23 14:15:45 följande:

    Jag fick 11 befruktade ägg. 7 till Frys. Grattis till så många. Det finns dem som inte alla äggen klarar sig, men det får man inte tro. =)


    Wow, jag hoppas det blir så för mig också :)
    CrookedTail skrev 2019-01-23 14:51:16 följande:

    Gjorde mitt första äggplock idag. 3 ägg blev det, precis som de kunde se på förra UL. Jag hoppas så att minst ett blir befruktat. Skulle vi få två befruktade kommer vi att sätta in båda.


    Hoppas ni får sätta in två! Håller tummarna!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Xrissy
    Sommar15 skrev 2019-01-23 13:27:41 följande:

    Nu fick vi svaret, 16 av 19 är befruktade. Så någon av de 16 borde ju hålla i ända till frysen får man hoppas...


    Som de sa till oss: En lovande start! Vi fick ut 16 ägg, 2 omogna. Av de 14 som var kvar blev 13 befruktade. En 5-dagars bär jag runt på nu, 1 frös de ner och sedan skulle de bevaka ?några stycken?. Ingen aning om vi får fler till frysen i nuläget alltså. Det kommer tydligen ett brev hem med besked.

    Jag håller i alla fall tummarna för dig! Är ju så otroligt olika från person till person :)
  • carola18

    Jag är också ruvare nu.

    Av 16 ägg blev 9 befruktade.

    1 sattes in. 2 till frysen och resten odlas tills imorgon

  • Sommar15
    Xrissy skrev 2019-01-23 18:09:26 följande:

    Som de sa till oss: En lovande start! Vi fick ut 16 ägg, 2 omogna. Av de 14 som var kvar blev 13 befruktade. En 5-dagars bär jag runt på nu, 1 frös de ner och sedan skulle de bevaka ?några stycken?. Ingen aning om vi får fler till frysen i nuläget alltså. Det kommer tydligen ett brev hem med besked.

    Jag håller i alla fall tummarna för dig! Är ju så otroligt olika från person till person :)


    Ah ok. Jag hoppas det blir fler än en till frysen eftersom det blev totalfrys för oss (risk för överstimulering) och vi gör ivf pga missfall så vi behöver nog många graviditeter/försök innan vi kan få en levande bebis... blir ingen återföring förrän mars/april.
  • Wictoria90

    Nu är alla sprutorna klara och äggplock blir imorgon på privat klinik i Gbg. Såg på ultraljudet i måndags bara 5 lagom stora blåsor så dosen höjdes för att öka på det hela. Har ju lågt AMH så hade inte räknat med några ägg alls så jag blev glad. Hoppas nu att det funkar för oss :)

  • Toffsen90

    Lycka till Wictoria! Det kommer gå bra!

    Hum konstigt. Dem odlar inte äggen längre än 5-6 dagar. Hoppas alla går i frys.

  • Hedblomster
    carola18 skrev 2019-01-23 19:07:43 följande:

    Jag är också ruvare nu.

    Av 16 ägg blev 9 befruktade.

    1 sattes in. 2 till frysen och resten odlas tills imorgon


    Vad härligt! Håller tummarna nu.
    Wictoria90 skrev 2019-01-24 08:12:57 följande:

    Nu är alla sprutorna klara och äggplock blir imorgon på privat klinik i Gbg. Såg på ultraljudet i måndags bara 5 lagom stora blåsor så dosen höjdes för att öka på det hela. Har ju lågt AMH så hade inte räknat med några ägg alls så jag blev glad. Hoppas nu att det funkar för oss :)


    Kul och spännande! På mitt första ultraljud såg de fem till sju blåsor men på ÄP ca en vecka senare fick de ut 13 ägg!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Sasso122
    Har varit bortkopplad härifrån i några dagar nu. Natten mot lördag fick jag det fruktansvärda beskedet att min brors fru och deras ofödda barn hade dött. Känns fortfarande overkligt och kommer ta ett bra tag för det att sjunka in...

    Var osäker på om jag skulle orka med äggplock och eventuell återföring men bestämde till slut för att fortsätta behandlingen och i måndags plockades 4 ägg varav 2 blev befruktade och återfördes idag. Så mitt i all sorg ruvar jag nu på 2 st 2 dagars embryon vilka läkaren sa såg mycket fina ut :)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019