• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • CrookedTail
    Sasso122 skrev 2019-01-24 19:03:02 följande:

    Har varit bortkopplad härifrån i några dagar nu. Natten mot lördag fick jag det fruktansvärda beskedet att min brors fru och deras ofödda barn hade dött. Känns fortfarande overkligt och kommer ta ett bra tag för det att sjunka in...Var osäker på om jag skulle orka med äggplock och eventuell återföring men bestämde till slut för att fortsätta behandlingen och i måndags plockades 4 ägg varav 2 blev befruktade och återfördes idag. Så mitt i all sorg ruvar jag nu på 2 st 2 dagars embryon vilka läkaren sa såg mycket fina ut :)


    Åh fy vad hemskt!! Jag beklagar verkligen! Förstår att det är svårt att ta beslut i en sådan situation, men det bästa är kanske att fortsätta som vanligt, precis som det låter som att du gör.
  • CrookedTail
    Wictoria90 skrev 2019-01-24 08:12:57 följande:

    Nu är alla sprutorna klara och äggplock blir imorgon på privat klinik i Gbg. Såg på ultraljudet i måndags bara 5 lagom stora blåsor så dosen höjdes för att öka på det hela. Har ju lågt AMH så hade inte räknat med några ägg alls så jag blev glad. Hoppas nu att det funkar för oss :)


    Jag har oxå lågt AMH och var rädd att det inte skulle bli något, men jag fick ut 3 (på maxdos). Håller tummarna att dina ägg är fina och att det kanske blir ännu fler ????
  • Wictoria90
    CrookedTail skrev 2019-01-24 19:34:41 följande:

    Jag har oxå lågt AMH och var rädd att det inte skulle bli något, men jag fick ut 3 (på maxdos). Håller tummarna att dina ägg är fina och att det kanske blir ännu fler ????


    Hemma nu!

    Fick med ut 3 stycken ägg så vi är nöjda! Hoppas då att ett guldägg finns bland dessa tre <3
  • Wictoria90

    [quote=79389477][quote-nick]Hedblomster skrev 2019-01-24 09:02:06 följande:[/quote-nick]Vad härligt! Håller tummarna nu.Kul och spännande! På mitt första ultraljud såg de fem till sju blåsor men på ÄP ca en vecka senare fick de ut 13 ägg![/

    3 ägg blev det!! Bättre än inga och jag hoppas detta blir bra och att något tar sig <3

  • Wictoria90
    Sasso122 skrev 2019-01-24 19:03:02 följande:

    Har varit bortkopplad härifrån i några dagar nu. Natten mot lördag fick jag det fruktansvärda beskedet att min brors fru och deras ofödda barn hade dött. Känns fortfarande overkligt och kommer ta ett bra tag för det att sjunka in...Var osäker på om jag skulle orka med äggplock och eventuell återföring men bestämde till slut för att fortsätta behandlingen och i måndags plockades 4 ägg varav 2 blev befruktade och återfördes idag. Så mitt i all sorg ruvar jag nu på 2 st 2 dagars embryon vilka läkaren sa såg mycket fina ut :)


    Beklagar verkligen och skickar massa styrkekramar och omtanke härigenom <3
  • CrookedTail
    Wictoria90 skrev 2019-01-25 10:58:00 följande:

    Hemma nu!

    Fick med ut 3 stycken ägg så vi är nöjda! Hoppas då att ett guldägg finns bland dessa tre <3


    Håller tummar och tår för din skull! Tyvärr klarade sig inget av mina 3 ägg, så det blev ingen återföring idag :(
  • CrookedTail

    Vi skulle gjort återföring idag, men inget av äggen klarade sig. Vet inte om de inte blev befruktade eller om de inte utvecklades som de skulle, läkaren ska ringa sen.

    Känner mig helt tom.

  • Hedblomster
    Wictoria90 skrev 2019-01-25 10:58:41 följande:

    [quote=79389477][quote-nick]Hedblomster skrev 2019-01-24 09:02:06 följande:[/quote-nick]Vad härligt! Håller tummarna nu.Kul och spännande! På mitt första ultraljud såg de fem till sju blåsor men på ÄP ca en vecka senare fick de ut 13 ägg![/

    3 ägg blev det!! Bättre än inga och jag hoppas detta blir bra och att något tar sig <3


    Vad bra att ni fick 3! Behövs bara ett bra :) Håller tummarna!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    CrookedTail skrev 2019-01-25 11:50:38 följande:

    Vi skulle gjort återföring idag, men inget av äggen klarade sig. Vet inte om de inte blev befruktade eller om de inte utvecklades som de skulle, läkaren ska ringa sen.

    Känner mig helt tom.


    Men så hemskt :( gå igenom hela stimuleringen bara för att landa i detta :(
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • CrookedTail
    Hedblomster skrev 2019-01-25 12:20:29 följande:

    Men så hemskt :( gå igenom hela stimuleringen bara för att landa i detta :(


    Ja, det känns skitjobbigt. Vi visste ju att risken var ganska stor, men det gör det inte lättare. Har pratat med läkaren nu iaf, ett ägg blev tydligen befruktat, men delade sig inte som det skulle. Vi kommer att göra ett nytt försök, innan vi fortsätter diskutera äggdonation.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019