• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Wictoria90

    Går som på nålar här hemma!

    De skulle ringa om inget av de 3 äggen klarade sig, men ännu inget samtal så hoppas på återföring på måndag :)

  • CrookedTail
    Wictoria90 skrev 2019-01-26 14:41:09 följande:

    Går som på nålar här hemma!

    De skulle ringa om inget av de 3 äggen klarade sig, men ännu inget samtal så hoppas på återföring på måndag :)


    Så spännande och så nervöst! Vet precis hur det känns (tyvärr ringde de ju mig). Jag hoppas verkligen att de inte ringer och att det blir återföring på måndag. Har du blivit erbjuden att sätta in två ägg om det skulle bli flera?
    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • Wictoria90
    CrookedTail skrev 2019-01-26 15:39:37 följande:

    Så spännande och så nervöst! Vet precis hur det känns (tyvärr ringde de ju mig). Jag hoppas verkligen att de inte ringer och att det blir återföring på måndag. Har du blivit erbjuden att sätta in två ägg om det skulle bli flera?


    Nej det har jag inte, får man få det på sista första IVF-försök?

    Vi har än så länge inte fått något samtal så hoppas <3
  • CrookedTail
    Wictoria90 skrev 2019-01-26 18:45:17 följande:

    Nej det har jag inte, får man få det på sista första IVF-försök?

    Vi har än så länge inte fått något samtal så hoppas <3


    Vi fick frågan precis innan ägguttaget och den läkaren tyckte det var konstigt att vi inte fått frågan tidigare. Om man är lite äldre (jag är snart 38) så är risken för flerbördsgraviditet så låg att de ofta sätter in två ägg (iaf på Sahlgrenska).Det var mitt första ägguttag.
    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • CrookedTail

    Jag funderar lite...om man får ut få ägg och det inte blir så många befruktade om ens något, borde man inte kunna köra ICSI nästa gång för att förbättra oddsen?


    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • H@llon

    Hm.. spontant tänker jag att det beror på spermakvaliteten.


    CrookedTail skrev 2019-01-27 06:12:40 följande:

    Jag funderar lite...om man får ut få ägg och det inte blir så många befruktade om ens något, borde man inte kunna köra ICSI nästa gång för att förbättra oddsen?


  • H@llon

    Igår blev jag ruvare igen. De fick ut 10 ägg men 1 var tomt. 8 blev befruktade och 1 blev dubbelbefruktat. De sa att 7 blivit tidiga blastocyster, jag fick tillbaka en sån och de övriga 6 skulle odlas vidare till idag. Ska få brev hem om något går att frysa. Blandade känslor som vanligt och denna långa väntan har börjat..

  • Hedblomster
    CrookedTail skrev 2019-01-27 06:12:40 följande:

    Jag funderar lite...om man får ut få ägg och det inte blir så många befruktade om ens något, borde man inte kunna köra ICSI nästa gång för att förbättra oddsen?


    Värt att testa, absolut! Fråga kliniken om de kan göra det nästa gång!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    H@llon skrev 2019-01-27 08:46:53 följande:

    Igår blev jag ruvare igen. De fick ut 10 ägg men 1 var tomt. 8 blev befruktade och 1 blev dubbelbefruktat. De sa att 7 blivit tidiga blastocyster, jag fick tillbaka en sån och de övriga 6 skulle odlas vidare till idag. Ska få brev hem om något går att frysa. Blandade känslor som vanligt och denna långa väntan har börjat..


    Härligt och vilket bra resultat! Då fick du en femdagars antar jag? :) satte också in igår så då är vi på samma dag. När har du testdag? Ni borde ju verkligen få något till frysen :)
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • H@llon

    Ja precis, testdag 8/2, du också antar jag? :) Mitt första försök fick jag mens ruvardag 9, lär få mer o mer ångest ju närmare det jag kommer. Jag hoppas jag får till frysen, sist fick jag två och inget överlevde upptining dock. Hoppas på bättre ägg den här gången. Heja oss!


    Hedblomster skrev 2019-01-27 08:57:56 följande:

    Härligt och vilket bra resultat! Då fick du en femdagars antar jag? :) satte också in igår så då är vi på samma dag. När har du testdag? Ni borde ju verkligen få något till frysen :)


Svar på tråden IVF vintern 2018/2019