• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • CrookedTail

    Jag är helt under isen idag. Känns redan som att det är kört. Ett gratis-försök förbrukat och jag fick inte ens nån återföring :(

    Känns inte som att det här kommer att gå vägen. Även om vi får ut ett befruktat ägg nästa gång, hur stor är chansen att det kommer fästa lixom? Usch, har sån ångest.


    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • carola18
    CrookedTail skrev 2019-01-28 11:07:04 följande:

    Jag är helt under isen idag. Känns redan som att det är kört. Ett gratis-försök förbrukat och jag fick inte ens nån återföring :(

    Känns inte som att det här kommer att gå vägen. Även om vi får ut ett befruktat ägg nästa gång, hur stor är chansen att det kommer fästa lixom? Usch, har sån ångest.


    Här har du en till med sjuk ångest idag. Testdag 5/2 pendlar mellan hopp och förtvivlan
  • CrookedTail
    carola18 skrev 2019-01-28 12:03:06 följande:

    Här har du en till med sjuk ångest idag. Testdag 5/2 pendlar mellan hopp och förtvivlan


    Jag förstår det! Många dagar kvar att våndas. Har ju hört att det är de värsta dagarna under en behandling. Trots det så hoppas jag att jag får uppleva det någon gång.
    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • Gylleneprinsessa

    Jag har testdag den 4 februari efter att ha satt in vårt enda frysta embryo. Är på RD 6 idag. 34 år gammal. Vid femtiden i morse vaknade jag av att jag blev klarvaken och jätteillamående. Hjärtat bankade som en tok och jag var extremt nära att kräkas. Jag lyckades dock lugna ner kroppen och somnade till slut om. Jag har sjukt ont i huvudet idag. Jag vet inte vad det var för något. Jag googlade lite och hittade en annan på FL som skrev att hon vaknade och höll på att kräkas just på RD 6 också och hon var gravid. Jag testade men det var negativt. Kanske är tidigt än? Dessutom använde jag billiga stickor från testlagret. Annars känner jag molvärk i livmodern och bäckenet sedan ca RD 3. Tänk om det hade kunnat vara en graviditet. Vill ju inte sitta och kräkas helt i onödan.

    (Tidigare har vi gjort ett färskförsök i november 2018. Det är vår första IVF-behandling.)

  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-01-28 08:49:32 följande:

    Lycka till! Håller tummarna :)

    Vi gör FET om ca en vecka, väntar bara på positivt ÄL test nu :)


    Nu är det på plats! Testdag 10/2...
  • Loviisa89
    Mect skrev 2019-01-28 13:28:30 följande:

    Nu är det på plats! Testdag 10/2...


    Tjohoo, härligt att det gick bra:D
  • Sommar15

    Stort grattis till er som fått återföringar! Håller alla tummar!

    Fick precis resultatet av vår totalfrys, 5 embryon klarade sig till frysen, av 17 befruktade. Så många ägg men sämre kvalitet som jag befarade... men är så tacksam för fem! Nu hoppas jag tiden går fort till återföring förhoppningsvis i mars...

  • Mect
    Wictoria90 skrev 2019-01-28 17:00:22 följande:

    Av mina 3 ägg hade 1 ägg befruktats och sattes in!! Så nu ruvar jag!! Hoppas så att detta ska gå vägen <3


    Härligt! Jag har fått tillbaka ett från frysen idag :)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019