• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Loviisa89
    Wictoria90 skrev 2019-01-28 17:00:22 följande:

    Av mina 3 ägg hade 1 ägg befruktats och sattes in!! Så nu ruvar jag!! Hoppas så att detta ska gå vägen <3


    Åh vad härligt! Håller tummarna att det fäster nu :)
  • Wictoria90
    Mect skrev 2019-01-28 17:02:09 följande:

    Härligt! Jag har fått tillbaka ett från frysen idag :)


    När är din testdag då?

    Då är vi exakt på samma ju??????
  • Mect
    Wictoria90 skrev 2019-01-28 17:29:13 följande:

    När är din testdag då?

    Då är vi exakt på samma ju??????


    Jag har testdag 10/2, jag vet inte om det spelar någon roll att jag har en typ sexdagars blasto.

    När har du testdag?
  • Sasso122
    CrookedTail skrev 2019-01-24 19:32:46 följande:
    Åh fy vad hemskt!! Jag beklagar verkligen! Förstår att det är svårt att ta beslut i en sådan situation, men det bästa är kanske att fortsätta som vanligt, precis som det låter som att du gör.
    Tack så mycket! <3 
    Känner att vi tog rätt beslut, särskilt om det skulle gå vägen den här gången:)

    Såg att inget av dina ägg blev befruktade :( Lider verkligen med dig. Mina två första behandlingar fick ju avbrytas för att det bara blev en äggblåsa så vet hur tungt det är att gå igenom alla sprutor vad som känns som helt i onödan. Sen var ju du tvungen att även gå igenom ett äggplock... :( 
    Mitt råd är att sörja och smälta det här och sen känna efter om/när ni är redo att göra ett nytt försök <3
  • Sasso122
    Wictoria90 skrev 2019-01-25 10:59:23 följande:
    Beklagar verkligen och skickar massa styrkekramar och omtanke härigenom <3
    Tack så jättemycket!! <3
  • Sasso122
    Hedblomster skrev 2019-01-26 12:21:50 följande:

    Nu har vi varit på får första återföring! Ett femdagars till oss, två till frysen och fyra som odlas vidare till imorgon! Förväntningarna är skyhöga och vi hoppas så mycket. Men känns skönt med två i frysen som "reserv".


    Vad spännande!! Och kul med några till frysen också!! :)
    Håller tummarna för att det går vägen för er <3
  • Sasso122
    Mect skrev 2019-01-28 13:28:30 följande:
    Nu är det på plats! Testdag 10/2...
    Vad spännande! :) Jag har testdag 9/2. Känns som en evighet till dess...
    Håller tummarna för att det går vägen för oss båda! :)
  • Mect
    Sasso122 skrev 2019-01-28 21:14:55 följande:

    Vad spännande! :) Jag har testdag 9/2. Känns som en evighet till dess...

    Håller tummarna för att det går vägen för oss båda! :)


    Ja vi får verkligen hålla tummarna! Jag tycker att de senaste veckorna har rasslat förbi i en väldans fart så jag hoppas dessa två går lika snabbt :)
  • CrookedTail
    Wictoria90 skrev 2019-01-28 17:00:22 följande:

    Av mina 3 ägg hade 1 ägg befruktats och sattes in!! Så nu ruvar jag!! Hoppas så att detta ska gå vägen <3


    Åh, vad skönt!! Lycka till!
    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • H@llon

    Testet mäter ju hormoner, du har mycket hormoner båda dagarna, men du ägglossar bara en gång.


    Hoppomliv skrev 2019-01-28 16:55:25 följande:

    Hej!

    En fråga: betyder detta att jag har ägglossning både igår och idag?


Svar på tråden IVF vintern 2018/2019