• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • carola18

    Ännu ett neg test. 2 veckor efter äggplock beräknad mens i helgen testdag 5/2 så känns som det borde visat något idag...

  • Xrissy
    Sommar15 skrev 2019-01-31 22:25:15 följande:

    Wow grattis till alla plus!

    När jag har tagit ovitrelle har den suttit i 11-12 dagar så jag skulle testa så man ser att det ökar om det är precis däromkring i dagar...

    För mig känns det så konstigt att inte ta några sprutor eller mediciner, var så länge sedan... och det dröjer ju länge till vår insättning också så har ett gäng såna veckor till framför mig. :(


    Sprutor och mediciner, hur tuffa de än kan vara, ger ju en känsla av att en faktiskt gör någonting. Men att vänta och låta kroppen få vila några veckor är faktiskt också att göra någonting :) Kan du fylla tiden med saker att göra? Smått som stort!

    När är insättning planerad?
  • CrookedTail

    Jag lämnar denna tråden nu då IVF inte verkar vara lösningen för oss. Jag är så fruktansvärt ledsen och tycker livet är så sjukt orättvist. För 2,5 år sedan lämnade jag en mammagrupp här på FL för att jag fick missfall. Misslyckande på misslyckande. Hur ska man orka?

    Läkarna har rekommenderat oss att inte fortsätta med IVF då chansen att lyckas är minimal. Jag försöker nu att acceptera att äggdonation verkar vara vårat nästa steg, men jag kan inte. Jag vill ha en mini-me, jag vill ha ett barn som är hälften mig, hälften min sambo. Jag kan inte släppa det. 

    Jag önskar er alla här lycka till med era försök, men att se en efter en här plussa gör för ont. 


    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
  • Sommar15
    Xrissy skrev 2019-02-01 07:53:25 följande:

    Sprutor och mediciner, hur tuffa de än kan vara, ger ju en känsla av att en faktiskt gör någonting. Men att vänta och låta kroppen få vila några veckor är faktiskt också att göra någonting :) Kan du fylla tiden med saker att göra? Smått som stort!

    När är insättning planerad?


    Blir insättning typ slutet av mars skulle jag gissa... ja jag har gått på olika fertilitetsbehandlingar i över ett halvår nu så det känns tomt! :) ska iaf på kontrastultraljud nästa vecka så helt sysslolös är jag inte, haha! Jag har en massa jobb just nu och en 3,5 åring så nog finns det grejer att fylla tiden med, men inte med det man helst vill!
  • carola18
    CrookedTail skrev 2019-02-01 08:09:13 följande:

    Jag lämnar denna tråden nu då IVF inte verkar vara lösningen för oss. Jag är så fruktansvärt ledsen och tycker livet är så sjukt orättvist. För 2,5 år sedan lämnade jag en mammagrupp här på FL för att jag fick missfall. Misslyckande på misslyckande. Hur ska man orka?

    Läkarna har rekommenderat oss att inte fortsätta med IVF då chansen att lyckas är minimal. Jag försöker nu att acceptera att äggdonation verkar vara vårat nästa steg, men jag kan inte. Jag vill ha en mini-me, jag vill ha ett barn som är hälften mig, hälften min sambo. Jag kan inte släppa det. 

    Jag önskar er alla här lycka till med era försök, men att se en efter en här plussa gör för ont. 


    Men fy beklagar men förstår dig. Blir också ledsen när andra plussar och inte jag
  • Xrissy
    CrookedTail skrev 2019-02-01 08:09:13 följande:

    Jag lämnar denna tråden nu då IVF inte verkar vara lösningen för oss. Jag är så fruktansvärt ledsen och tycker livet är så sjukt orättvist. För 2,5 år sedan lämnade jag en mammagrupp här på FL för att jag fick missfall. Misslyckande på misslyckande. Hur ska man orka?

    Läkarna har rekommenderat oss att inte fortsätta med IVF då chansen att lyckas är minimal. Jag försöker nu att acceptera att äggdonation verkar vara vårat nästa steg, men jag kan inte. Jag vill ha en mini-me, jag vill ha ett barn som är hälften mig, hälften min sambo. Jag kan inte släppa det. 

    Jag önskar er alla här lycka till med era försök, men att se en efter en här plussa gör för ont. 


    Jag känner verkligen med dig CrookedTail! Det måste vara så många känslor som snurrar i dig just nu. Jag hoppas att det i framtiden känns lättare att andas, oavsett hur det blir för er. Stor styrkekram!
  • LottaU
    melissa8601 skrev 2019-01-31 17:36:11 följande:

    Åh vad spännande :) Vi fick testdag fredag 15/2 men kommer definitivt testa innan. Tänkte testa rd8 och framåt, lite tidigt men något ska en ju fördriva tiden med! När tänkte du börja tjuva?


    Åh, en hel helg innan oss! :)

    Jag har redan testat för att se hur starkt utslag ovitrelle gav på stickorna och hålla koll på att den går ur kroppen. Tänkte nog testa ca varannan dag beroende på hur det ser ut. Testar du varje dag efter rd 8? Jag köpte ett 20-pack så har massa stickor att leka med. :)

    Håller tummarna för oss båda!
  • LottaU
    Hedblomster skrev 2019-01-31 17:45:39 följande:

    8/2 så imorgon bara en vecka kvar... Jag har ju alltid testat tidigt när vi försökt naturligt men jag vet att sambon skulle bli sååå besviken på mig om jag testade utan honom nu när vi gör ivf och han vägrar testa tidigt. Får se om jag får mens på måndag eller inte!


    Hoppas ingen mens! Tar du lutinus?

    Vad jag förstår så kan det fördröja mensen, men vet inte hur mycket? Sist vi gjorde äggplock blev det ingen återföring och då kom mensen 9 dagar efter äp, vet inte hur jag skall räkna bim nu. :)
  • LottaU
    carola18 skrev 2019-02-01 07:51:54 följande:

    Ännu ett neg test. 2 veckor efter äggplock beräknad mens i helgen testdag 5/2 så känns som det borde visat något idag...


    Hoppas så att mensen håller sig borta!
  • Hedblomster
    LottaU skrev 2019-02-01 12:31:05 följande:

    Hoppas ingen mens! Tar du lutinus?

    Vad jag förstår så kan det fördröja mensen, men vet inte hur mycket? Sist vi gjorde äggplock blev det ingen återföring och då kom mensen 9 dagar efter äp, vet inte hur jag skall räkna bim nu. :)


    Ja det gör jag! Vet att lutinus kan stoppa mens också... Jag räknar dock bim som 14 dagar efter äggplock eftersom jag brukar ha mens 14 dagar efter ägglossning haha. Men tror inte att jag automatiskt är gravid om mensen inte kommer... Men nu har sambon sagt att vi kanske kan testa tidigare än testdag men jag vet inte om jag vågar längre!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019