• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • FruW85
    Ero13 skrev 2019-01-26 18:28:57 följande:
    Okej, tack för att du svarade nu! Min dippade i förrgår och sedan dess har den ökat :) borde fått mens idag, men ännu har den inte kommit. Hade du plussat när du dippade eller kom plusset efter? Och sjönk tempen mycket för dig? :)
    Såhär har kurvorna sett ut:

    Båda gångerna har jag plussat ganska sent, iaf om jag jämfört med när folk här skriver att dom plussat.. Förra gången fick jag inte ett tydligt plus förrän dag 20 och nu fick jag tex bara ett svagt plus igår. Vid bim är det nästan på gränsen till önsketänkande att jag ser streck haha...

  • nathalieejj

    Jag är på äl+9 och jag vill ge upp! Jag tror absolut inte att jag är gravid!! Tagit massa jävla test men nej. Jag borde bara ge upp nu..så ledsen är jag :( jag bara vill att mensen ska komma nu så jag kan börja om på nytt..varföröööör?? Vi prickade äl sjukt bra och hade så bra sekret..ätit rosenrot också. Men nej..

  • FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-26 19:11:35 följande:

    Jag är på äl+9 och jag vill ge upp! Jag tror absolut inte att jag är gravid!! Tagit massa jävla test men nej. Jag borde bara ge upp nu..så ledsen är jag :( jag bara vill att mensen ska komma nu så jag kan börja om på nytt..varföröööör?? Vi prickade äl sjukt bra och hade så bra sekret..ätit rosenrot också. Men nej..


    Jag förstår att det känns segt att vänta, men det är verkligen inte kört än :) På äl+9 skulle jag också bara fått blanka test. Det finns dessutom väldigt många som inte känner av några symtom alls i början (eller knappt senare heller) och alltså inte märker att dom är gravid förrän dom inser att mensen är sen :)
  • Jsv17
    nathalieejj skrev 2019-01-26 19:11:35 följande:

    Jag är på äl+9 och jag vill ge upp! Jag tror absolut inte att jag är gravid!! Tagit massa jävla test men nej. Jag borde bara ge upp nu..så ledsen är jag :( jag bara vill att mensen ska komma nu så jag kan börja om på nytt..varföröööör?? Vi prickade äl sjukt bra och hade så bra sekret..ätit rosenrot också. Men nej..


    Förlåt men varför vill du ge upp på äl+9 ? Och när började du testa om du tagit massor med test?

    Jag plussade äl+10 nu, men med min son först äl+15-16, testade helt blankt innan. Jag vet att man kan få uppfattningen här inne att alla plussar typ äl+9-10 men så är det verkligen inte.
    Pojke 9-12-17
  • Ero13
    FruW85 skrev 2019-01-26 18:40:08 följande:

    Såhär har kurvorna sett ut:

    Båda gångerna har jag plussat ganska sent, iaf om jag jämfört med när folk här skriver att dom plussat.. Förra gången fick jag inte ett tydligt plus förrän dag 20 och nu fick jag tex bara ett svagt plus igår. Vid bim är det nästan på gränsen till önsketänkande att jag ser streck haha...


    Tack för att du delar med dig :) det verkar som att vi har dippat ganska lika. Jag gick från 36,51 till 36,18 och sedan upp till 36,60 idag. Så du har du precis plussat? Grattis :) jag har en kort lutealfas och har äl +11 imorgon, så jag tänkte testa då :)
  • mangon
    nathalieejj skrev 2019-01-26 19:11:35 följande:

    Jag är på äl+9 och jag vill ge upp! Jag tror absolut inte att jag är gravid!! Tagit massa jävla test men nej. Jag borde bara ge upp nu..så ledsen är jag :( jag bara vill att mensen ska komma nu så jag kan börja om på nytt..varföröööör?? Vi prickade äl sjukt bra och hade så bra sekret..ätit rosenrot också. Men nej..


    Fina du!

    Känner igen mig i dina tankar...."varför aldrig jag?"

    Finns ingen tröst mer än att det kommer. Ännu finns chans för dig. Min kompis testa nyligen negativt bim-1 Men plussa på bim.

    Vi är själv på försök nr 6. Bim-3 o toknegativt. :(
  • Tigerkvinna
    nathalieejj skrev 2019-01-26 19:11:35 följande:

    Jag är på äl+9 och jag vill ge upp! Jag tror absolut inte att jag är gravid!! Tagit massa jävla test men nej. Jag borde bara ge upp nu..så ledsen är jag :( jag bara vill att mensen ska komma nu så jag kan börja om på nytt..varföröööör?? Vi prickade äl sjukt bra och hade så bra sekret..ätit rosenrot också. Men nej..


    Käbde som dig för några dagar sedan också speciellt på ÄL+9 tänkte nej många plussar ju då så det är kört för mig. Men fick mitt svaga plus på ÄL+10 istället. Så ge absolut inte upp även om det känns tufft!


    Skickar styrkekramar

  • lena2019
    FruW85 skrev 2019-01-26 14:31:24 följande:
    Jag tempar och för mig kan jag verkligen se dippen då ägglossningen har varit. :) Det gäller ju dock att man sköter tempningen bra, annars är det svårt att få tillförlitliga siffror. Men går man och lägger sig ungefär samma tid varje kväll, sover bra och tempar samma tid varje morgon så får man ofta väldigt bra koll :) Speciellt om man också håller koll på flytningar och lite så :)
    Jag förstår! Jo men det bör ju gå! :) Använder du någon särskild app för att mata in allt? Hört om ett par olika men vet inte riktigt vilken man borde satsa på. 
  • lena2019
    Daphodil skrev 2019-01-26 14:59:45 följande:
    Håller med FruW här ovan, och skriver man ner sina temperaturer i en app (jag använder Fertilityfriend) så sätter den ut ÄL åt en. Svårt att säga hur exakt på dagen det blir, men tyckte ändå det ÄL-datum jag hade denna månad stämde bra med dagen jag plussade.

    Dessutom lärde jag mig att inte sluta sexa förrän tempstegringen var ett faktum varje månad.

    Ah vad smidigt! Har du kombinerat och kollat på något annat sätt också eller enbart kollat på tempen?


    Måste man tempa en månad då innan man kan få en beräkning inför nästa månad? Eller måste man tempa längre än så?

  • lena2019
    Tigerkvinna skrev 2019-01-26 16:14:19 följande:

    Vi kommer nog berätta efter vårt tidiga VUL då vi ska på ett sånt =) Då är det ju ganska safe liksom. 


    Men jag kommer nog inte berätta typ as oficiellt på jobb och så förrens kanske vecka 17-20


    Jag förstår. :D Ja men precis! 


    Åh, lycka till med allting nu och hoppas du får en härlig graviditet! :) 

Svar på tråden Nya BIM januari 2019