• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Jojjans
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-02-03 13:01:44 följande:

    Behöver bara skriva av mig lite. Jag är i vecka 10 och känner mig just nu så otroligt nedstämd och orolig. Känner mig så värdelös då jag varit (och fortfarande är) så väldigt trött nästan hela graviditeten, orkar liksom inte lyfta ett finger här hemma. Mina dagar går verkligen ut på att jobba, gå hem och äta för att sedan sova. Helgerna sover jag i princip mig igenom förutom några undantag då jag orkar titta på tv i soffan. Orkar inte laga mat och känner mig dessutom illamående bara av tanken att ta i ingredienser och stå i matos. I vanliga fall älskar jag att laga mat. Detta har hur som helst lett till mycket onyttig hämtmat och jag som i vanliga fall inte äter kött har gjort fler och fler undantag då kött och brie är typ det enda jag är sugen på.

    Jag går också ganska rejält ont i magen då och då, det kommer och går och är som starkast på kvällarna. Min bm säger att det förmodligen är växtvärk men jag blir ändå så orolig. Så fort jag går ont i magen är jag säker på att det blir missfall och stunderna emellan är jag rädd att den lille redan dött för flera veckor sedan. Har inte varit på vul och känner att jag säkert bara lurar mig själv.

    Nu blev det en lång och väldigt klagande text men behöver som sagt bara skriva av mig lite. Kanske känner någon igen sig lite?


    Oj för man äta brie? Några särskilda restriktioner eller vilken som helst? Har ett sjukt sug efter goda ostar nämligen ;)
  • Tigerkvinna
    Jojjans skrev 2019-02-03 13:46:19 följande:
    Oj för man äta brie? Några särskilda restriktioner eller vilken som helst? Har ett sjukt sug efter goda ostar nämligen ;)
    Inte enligt livsmedelsverket :P Alla mjukostar med någonform utav mögel ska man undvika =)
  • Anonym (Nr 1)

    Är inne i v.7 och mår konstant dåligt och är riktigt trött. Lukter är inget jag vill vara i närheten av, hoppas verkligen det här illamåendet avtar. Hua

  • Jojjans
    Jojjans skrev 2019-02-03 13:46:19 följande:

    Oj för man äta brie? Några särskilda restriktioner eller vilken som helst? Har ett sjukt sug efter goda ostar nämligen ;)


    Äsch typiskt, det var väl det jag hade för mig. Tändes ett litet hopp här :)
  • Anonym (Seppebebbe)
    Jojjans skrev 2019-02-03 13:46:19 följande:

    Oj för man äta brie? Några särskilda restriktioner eller vilken som helst? Har ett sjukt sug efter goda ostar nämligen ;)


    Nej man får ju inte det tyvärr, men jag är också extremt sugen på ostar. Därför jag ger efter gällande mitt sug på kött trots ärr jag i vanliga fall inte äter det.
  • September89
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-02-03 13:01:44 följande:

    Behöver bara skriva av mig lite. Jag är i vecka 10 och känner mig just nu så otroligt nedstämd och orolig. Känner mig så värdelös då jag varit (och fortfarande är) så väldigt trött nästan hela graviditeten, orkar liksom inte lyfta ett finger här hemma. Mina dagar går verkligen ut på att jobba, gå hem och äta för att sedan sova. Helgerna sover jag i princip mig igenom förutom några undantag då jag orkar titta på tv i soffan. Orkar inte laga mat och känner mig dessutom illamående bara av tanken att ta i ingredienser och stå i matos. I vanliga fall älskar jag att laga mat. Detta har hur som helst lett till mycket onyttig hämtmat och jag som i vanliga fall inte äter kött har gjort fler och fler undantag då kött och brie är typ det enda jag är sugen på.

    Jag går också ganska rejält ont i magen då och då, det kommer och går och är som starkast på kvällarna. Min bm säger att det förmodligen är växtvärk men jag blir ändå så orolig. Så fort jag går ont i magen är jag säker på att det blir missfall och stunderna emellan är jag rädd att den lille redan dött för flera veckor sedan. Har inte varit på vul och känner att jag säkert bara lurar mig själv.

    Nu blev det en lång och väldigt klagande text men behöver som sagt bara skriva av mig lite. Kanske känner någon igen sig lite?


    Jag har känt likadant fram tills den här veckan, så jag förstår verkligen hur du mår och känner dig! Jag tänker att man inte kan göra så mycket mer än att tillåta sig själv att må dåligt, göra ingenting och äta det som funkar. Vad kan man annars göra liksom? Vet att det känns pissigt tråkigt och man vill bara ha sitt liv tillbaka, men det kommer. Ingen kommer må bättre av att du sliter ut dig, lagar mat som du mår illa av, har dåligt samvete för vad du äter och vad du inte orkar göra osv. Det är bara att vila och uthärda. Det går över även om det inte känns så just nu <3
  • Daphodil

    Nån mer vars gravidkropp bara öser in virus och bakterier? Avslutade antibiotika mot halsfluss i fredags, och dagen därpå fick jag den värsta förkylningen jag haft, är helt sängliggande. Lägg till illamående så är dagen gjord =\

  • Lita89
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-02-03 13:01:44 följande:

    Behöver bara skriva av mig lite. Jag är i vecka 10 och känner mig just nu så otroligt nedstämd och orolig. Känner mig så värdelös då jag varit (och fortfarande är) så väldigt trött nästan hela graviditeten, orkar liksom inte lyfta ett finger här hemma. Mina dagar går verkligen ut på att jobba, gå hem och äta för att sedan sova. Helgerna sover jag i princip mig igenom förutom några undantag då jag orkar titta på tv i soffan. Orkar inte laga mat och känner mig dessutom illamående bara av tanken att ta i ingredienser och stå i matos. I vanliga fall älskar jag att laga mat. Detta har hur som helst lett till mycket onyttig hämtmat och jag som i vanliga fall inte äter kött har gjort fler och fler undantag då kött och brie är typ det enda jag är sugen på.

    Jag går också ganska rejält ont i magen då och då, det kommer och går och är som starkast på kvällarna. Min bm säger att det förmodligen är växtvärk men jag blir ändå så orolig. Så fort jag går ont i magen är jag säker på att det blir missfall och stunderna emellan är jag rädd att den lille redan dött för flera veckor sedan. Har inte varit på vul och känner att jag säkert bara lurar mig själv.

    Nu blev det en lång och väldigt klagande text men behöver som sagt bara skriva av mig lite. Kanske känner någon igen sig lite?


    Känner lite likadant, är också i v 10, skulle orka med så mkt men allt känns som en pina. Jag har världens bästa sambo som roddar allt men det tär på mitt samvete. Jag försöker kämpa på och hoppas det vänder snart. Är vegetarian men osäker på om det är bra för barnet, eller har barnet dött så det spelar ingen roll? Så många frågor. En del kanske får svar på inskrivningen i veckan :). Kram på dig!
  • Lbem
    Anonym (Nr 1) skrev 2019-02-03 13:57:37 följande:

    Är inne i v.7 och mår konstant dåligt och är riktigt trött. Lukter är inget jag vill vara i närheten av, hoppas verkligen det här illamåendet avtar. Hua


    Hoppas verkligen jag också! Har två barn att ta hand om men sambon gör väldigt mkt just nu pga mitt mående :/
Svar på tråden Bf September 2019