• MariaLilli

    Letrozol 2019

    Någon annan som tar Letrozol för att bli gravid och vill följas mot ett plus? :)
    eller någon som tagit Letrozol och vill dela med sig av sina erfarenheter? 

    Jag och min sambo har försökt bli med barn i drygt ett år. Vi har precis avslutat en fertilietsutredning som inte visar på ngt fel. Jag har haft ganska oregelbunden menstruation ca  28-49 dagar. Dock har de senaste månaderna sedan jag börjat med rosenrot, munkpeppar och progersteralll har jag haft 4 cyklar på 30 dagar med positivt ägglossningtest på dag 18. Men ingen bebis ändå :(

    Alltid fått utslag på ägglossningstester, dock alltid haft ganska kort luetalfas så nu ska jag prova Letrozol och hoppas verkligen det ska hjälpa oss. .

    Tog precis min sista tablett, är på mensdag 7 idag. 

  • Svar på tråden Letrozol 2019
  • Mallanolsson
    EllaLo skrev 2019-12-01 10:35:47 följande:

    Jag kör också på cb och testlagrets stickor :) konstigt du måste ju haft en riktigt snabb stegring denna cykel isåfall?

    Ja tyvärr.. känns som många runtomkring inte behöver kämpa alls, eller jag stöter iallafall mest på ?oops vi blev visst gravida? irl haha. Men tur fl finns så man kan älta lite :)!


    Ja, tyckte det var jättekonstigt.. känns som att vi inte riktigt kunde maxa chanserna denna gången :( Tycker du att stickorna funkar på samma sätt med letrozolen?

    Eller hur! Väldigt skönt att där är andra som förstår hur det känns att få negativa besked när man inte vill någon annat än få ett fint plus.. Blir ju glad för andras skull men samtidigt känns det som att sorgen hos en själv bara växer.
  • EllaLo
    Mallanolsson skrev 2019-12-01 12:40:21 följande:

    Ja, tyckte det var jättekonstigt.. känns som att vi inte riktigt kunde maxa chanserna denna gången :( Tycker du att stickorna funkar på samma sätt med letrozolen?

    Eller hur! Väldigt skönt att där är andra som förstår hur det känns att få negativa besked när man inte vill någon annat än få ett fint plus.. Blir ju glad för andras skull men samtidigt känns det som att sorgen hos en själv bara växer.


    Men letrozolet hade jag inget konstigt omslag på stickorna, men när jag tog ovitrelle nu hade jag posetivt äl test flera dagar. Det innehåller ju massa hormoner så jag kan bland annat inte testa med gravtest ännu då det kan ge falskt posetivt.

    Ja där satte du orden, verkligen tvådelade känslor...
  • minnie768
    EllaLo skrev 2019-11-29 17:05:22 följande:
    Hoppas verkligen på att sprutan gett mig den skjutsen jag behövde denna cykel, 1 vecka kvar till BIM ca och jag tror jag kan ha haft en nidblödning igår. Pratar även med en annan tjej här på fl som var i liknande sits som dig/mig/alla andra här och hon åt en lur letro + ovitrelle och det fungerade :)!! Hoppas på samma tur denna gång. Så ja tjata dig till den där sprutan, det kan lixom inte göra något sämre :)!
    Spännande! Har du fått ovitrelle tidigare? :)
    Fick dock tillbaka provresultaten från min läkare i fredags där hon sa att mina progesteronvrden är bättre vilket tyder på att jag hade ägglossning förra månaden :/ Men oavsett kommer jag tjata till mig sprutan för precis som du säger, det kan ju inte skada! :)
  • Mallanolsson
    EllaLo skrev 2019-12-01 13:25:20 följande:

    Men letrozolet hade jag inget konstigt omslag på stickorna, men när jag tog ovitrelle nu hade jag posetivt äl test flera dagar. Det innehåller ju massa hormoner så jag kan bland annat inte testa med gravtest ännu då det kan ge falskt posetivt.

    Ja där satte du orden, verkligen tvådelade känslor...


    Brukar ni köra varannan dag under den perioden eller hur tänker ni? ????

    Usch ja.. väntar fortfarande på mensen, har sån mensvärk men ingen mens ännu..
  • EllaLo
    minnie768 skrev 2019-12-02 11:29:26 följande:
    Spännande! Har du fått ovitrelle tidigare? :)
    Fick dock tillbaka provresultaten från min läkare i fredags där hon sa att mina progesteronvrden är bättre vilket tyder på att jag hade ägglossning förra månaden :/ Men oavsett kommer jag tjata till mig sprutan för precis som du säger, det kan ju inte skada! :)
    Nej det var första omgången nu :) ja alltså jag tänker ju typ att ovitrelle kan ge en liten boost istället , haha? hoppas du får testa iallafall, men sen är det ju så att man måste komma ihåg att kroppen fortfarande måste sköta sitt! :)
    Mallanolsson skrev 2019-12-02 16:23:39 följande:
    Brukar ni köra varannan dag under den perioden eller hur tänker ni? ????

    Usch ja.. väntar fortfarande på mensen, har sån mensvärk men ingen mens ännu..

    Ja för det mesta, om inte vi går om varandra helt när vi jobbar.

    När hade du BIM?
  • Asplövet18

    Hörni hjälp mig...

    Är galet tidigt att testa, bim -7/8 och är kväll, har druckit en flaska bubbelvatten (1l) på 2h ca.

    Har bara en så konstig känsla i kroppen, har haft tillfällen med plötsligt jätteömma bröst och dragningar i höger äggstock.

    Jag ser ett tydligt skuggigt streck i verkligheten, tycker jag även ser på bild. Har inte väntat länge utan tittade efter 5 min.

    Vad tror ni??

  • minnie768
    EllaLo skrev 2019-12-02 19:07:15 följande:
    Nej det var första omgången nu :) ja alltså jag tänker ju typ att ovitrelle kan ge en liten boost istället , haha? hoppas du får testa iallafall, men sen är det ju så att man måste komma ihåg att kroppen fortfarande måste sköta sitt! :)
    Mallanolsson skrev 2019-12-02 16:23:39 följande:
    Brukar ni köra varannan dag under den perioden eller hur tänker ni? ????

    Usch ja.. väntar fortfarande på mensen, har sån mensvärk men ingen mens ännu..

    Spännande! :) Jag har tagit 3e tabletten letro idag..
    Visst är det så! "Vill" den inte bli gravid är det inte mycket vi kan göra åt det förutom att hoppas på det bästa. Ska försöka bortse från allt för mycket grubblande och testande denna månaden har jag bestämt mig för. Har redan nu bestämt mig för att inte ta något test oavsett förrän 23/12, då är jag på cd25. Haha! Håll oss uppdaterade på ev symptom och ev test! :)
  • minnie768
    Asplövet18 skrev 2019-12-02 21:04:39 följande:

    Hörni hjälp mig...

    Är galet tidigt att testa, bim -7/8 och är kväll, har druckit en flaska bubbelvatten (1l) på 2h ca.

    Har bara en så konstig känsla i kroppen, har haft tillfällen med plötsligt jätteömma bröst och dragningar i höger äggstock.

    Jag ser ett tydligt skuggigt streck i verkligheten, tycker jag även ser på bild. Har inte väntat länge utan tittade efter 5 min.

    Vad tror ni??


    Jag kan dessvärre inte se något streck :/ Men som du säger är det väldigt tidigt och du hade druckit mycket vatten innan så din urin var utspädd.. Tog du något nytt test nu idag på morgonen?
  • EllaLo
    minnie768 skrev 2019-12-03 08:30:51 följande:

    Spännande! :) Jag har tagit 3e tabletten letro idag..

    Visst är det så! "Vill" den inte bli gravid är det inte mycket vi kan göra åt det förutom att hoppas på det bästa. Ska försöka bortse från allt för mycket grubblande och testande denna månaden har jag bestämt mig för. Har redan nu bestämt mig för att inte ta något test oavsett förrän 23/12, då är jag på cd25. Haha! Håll oss uppdaterade på ev symptom och ev test! :)


    Har du upplevt några biverkningar av letro? :)

    Jag tog faktiskt ett test igår em, kunde typ skymta något svagt men det kan likaväl vara ovitrelle som ger falskt utslag.. testade med ett vanligt test med och inte testa tidigt så det kändes rätt utdömt ändå. :/ ska avvakta till lördag TROR jag haha.

    Angående symtom har det varit iprincip 0.. har inte alls haft spända bröst eller illamående. Dock hade jag migrän 2 dagar i rad förra veckan och vad jag tror och hoppas haft en nidblödning på torsdagen. Har inte tempat hela cykeln men har kollat lite nu under några dagar och det har varit allt ifrån 36,8-37,1..
  • Asplövet18
    minnie768 skrev 2019-12-03 08:33:13 följande:

    Jag kan dessvärre inte se något streck :/ Men som du säger är det väldigt tidigt och du hade druckit mycket vatten innan så din urin var utspädd.. Tog du något nytt test nu idag på morgonen?


    Ibland undrar jag om man lurar sig själv lite grann :( ja det gjorde jag, i mina ögon lika svagt som igår men både jag och sambon ser att det är en skugga, det var det inte alls förra månaden...

    Kan ju lika gärna ha ett sk spökstreck antar jag. Ska försöka hålla mig från att testa varje dag och kanske satsa på varannan istället, haha <3
Svar på tråden Letrozol 2019