• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Clemmentina
    agnianits skrev 2019-06-16 16:25:00 följande:

    Vad bra att ni får hjälp med letrozol. Då är du ju snart färdig med första kuren:) Är det sagt något kring hur länge ni ska testa detta?

    Ja, vi har träffat en väldigt bra gynekolog som verkligen ville hjälpa oss. Det gör mycket att känna så. Inga symptom alls. Har inbillat mig symptom andra månader så nu försöker jag att inte känna efter så mycket.

    Hur går det för er andra här inne?:)


    Ja precis, tog sista tabletten igår. Nu början en nervös väntan inför UL nästa vecka. Vi ska köra några månader, sen får vi se vad som händer.

    Det förstår jag verkligen! Vad skönt! Det är nog bra (men lättare sagt än gjort) att inte känna efter. Inga symptom behöver inte vara negativt!
  • GlitterLina

    Här går la inget vidare..

    Hade ägglossning igår måndag men inte haft sex sen i onsdags förra veckan då jag haft urinvägsinfektion :( :(

  • emphz
    GlitterLina skrev 2019-06-18 00:28:08 följande:

    Här går la inget vidare..

    Hade ägglossning igår måndag men inte haft sex sen i onsdags förra veckan då jag haft urinvägsinfektion :( :(


    Åh får man inte ha samlag då?
  • Sara900

    Hej!

    Hänger gärna med här :) Vi har försökt att bli gravida i två år nu och jag började kuren med letrozol förra månaden och är nu inne på dag 3 med kur nr 2.  Jag har fått fysiska biverkningar av tabletterna så som extrem mensvärk och extremt ont vid ägglossning. Även huvudvärk under vissa dagar (dagarna vid vid ägglossning och runt mens)  Humöret har dock varit stabilare och mindre PMS än vanligt, så det är skönt :)

    //Mathilda

  • Lunne
    Listan

    GlitterLina- mens 4/6. dubbeldos letrozol 6-10/6

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Efterlängtadsen2014 - Börjar letrozolkur 3, 2/6. Sista tabletten 6/6.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

    Ma18 - Letrozolkur 7, BIM 29/6

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    Lunne - Letrozol kur 4 9-13/6. VUL 18/6 visade en blåsa på 18 mm, ÄL sannolikt senare i veckan, BIM 5/6.

    Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

    Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

    JordemorKattis -

    Letrozolkur kur 1. 1 tab/dag. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut.

    Letrozol kur 2. 2 tab/dag. UL 13/5. 4 mogna ägg. Rekommenderas inte att ha samlag.

    Letrozol kur 3. 1+2+1+2+1. UL 10/6.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 1, börjar 13/6 och har VUL 24/6.
  • Lunne

    Jag börjar bli rejält trött att allt ser perfekt ut på VUL varje månad, och ändå händer det inget =/ Det börjar kännas som att något mer måste vara fel när jag nu med Letrozol får regelbunden ÄL varje månad, men vi inte kommer någon vart ändå... Nån mer som är i samma situation?

  • emphz
    Lunne skrev 2019-06-18 10:09:18 följande:

    Jag börjar bli rejält trött att allt ser perfekt ut på VUL varje månad, och ändå händer det inget =/ Det börjar kännas som att något mer måste vara fel när jag nu med Letrozol får regelbunden ÄL varje månad, men vi inte kommer någon vart ändå... Nån mer som är i samma situation?


    Får du lämna blodprov för att se så äl verkligen skett? Eller Ovitrelle för att hjälpa ägget att släppa? Kan ju vara så att ägget aldrig släpper trots att de mognar fint.
  • Lunne
    emphz skrev 2019-06-18 10:33:43 följande:
    Får du lämna blodprov för att se så äl verkligen skett? Eller Ovitrelle för att hjälpa ägget att släppa? Kan ju vara så att ägget aldrig släpper trots att de mognar fint.
    Jag har fått bekräfta med både blodprov och VUL senare under cykeln att ägglossning faktiskt skett under 3 cykler, och allt det var stämt exakt med beräkningar. Mensen har även varit på dagen regelbunden, utan Letrozol hoppade den ganska mycket som den ville. Så att jag får ägglossning nu är jag så säker som man kan vara på. Vilket kändes väldigt hoppfulltför några månader sen, men nu mest irriterande när det inte leder till något =/ 
  • Anonym (Anonym JJ)

    Exakt samma här.. så tröttsamt!!

    Men jag frågade sist jag var hos gyn och hon menade på att det kan ta upp emot 1år utan att det är ?konstigt?. Jag har varken mens eller ÄL utan tabletter och dem som har det sägs det ju att det är ?normalt? att det kan ta upp till 1år. Så jag tror det bara är att fortsätta kämpa på helt enkelt.


    Lunne skrev 2019-06-18 10:09:18 följande:

    Jag börjar bli rejält trött att allt ser perfekt ut på VUL varje månad, och ändå händer det inget =/ Det börjar kännas som att något mer måste vara fel när jag nu med Letrozol får regelbunden ÄL varje månad, men vi inte kommer någon vart ändå... Nån mer som är i samma situation?


  • JordemorKattis

    Listan

    GlitterLina- mens 4/6. dubbeldos letrozol 6-10/6

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Efterlängtadsen2014 - Börjar letrozolkur 3, 2/6. Sista tabletten 6/6.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

    Ma18 - Letrozolkur 7, BIM 29/6

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    Lunne - Letrozol kur 4 9-13/6. VUL 18/6 visade en blåsa på 18 mm, ÄL sannolikt senare i veckan, BIM 5/6.

    Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

    Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

    JordemorKattis -

    Letrozolkur kur 1. 1 tab/dag. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut.

    Letrozol kur 2. 2 tab/dag. UL 13/5. 4 mogna ägg. Rekommenderas inte att ha samlag.

    Letrozol kur 3. 1+2+1+2+1. UL 10/6. 1 ägg moget! ÄL 15/6. BIM 29/6.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 1, börjar 13/6 och har VUL 24/6.

Svar på tråden Letrozol - följas åt?