• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Clemmentina
    Nicciz skrev 2019-08-05 17:08:29 följande:

    VUL gick bra och de kunde bekräfta ägglossning. Är överlycklig! Han kunde tyvärr inte se mer än så men tyckte att vi hade gett det en bra chans med sex på rätt dagar osv. Tror du skälv att du hade ägglossning i fredags? Litar du på appen?


    Åh vad skönt! :) Förstår att du är lycklig. Jag är rätt säker på att jag hade ägglossning i fredags. Positivt test i torsdags, rejält med molvärk i magen i fredags, och förhöjd temp tre dagar i rad sedan dess. Vi har bim båda två den 17:e! :)
  • Clemmentina
    lilagrodautanben skrev 2019-08-05 17:31:06 följande:

    Nä det understa är från onsdag och torsdag, sen ha det vara blivit svagare.. vad ska man tro?


    Supersvårt att veta! Du kan ha missat att testet blev positivt såklart. Hade du svagare test innan onsdagen? I så fall blev det ju en stegring. Du tempar inte?
  • lilagrodautanben
    Clemmentina skrev 2019-08-05 18:20:52 följande:

    Supersvårt att veta! Du kan ha missat att testet blev positivt såklart. Hade du svagare test innan onsdagen? I så fall blev det ju en stegring. Du tempar inte?


    Tack för svar!! Ja jag har för mig att dom va svagare, eller ja det va dom. Största ökningen va onsdag.. sen blev dom svagare igen. Stör mig på att inte veta om letron hjälp, va ju bara två tabletter.. har egen äl annars, men äter letro för att få en mer jämn cykel. Innan kunde äl inträffa en dag efter mens liksom en dag innan mens. Så då va det svårt att veta.. nä just denna månad tempar jag inte pga semester, sovmorgnar och barn som hoppar på en innan man kliver upp. Om det inte blivit något nu som jag får behålla (11 missfall) så ska jag tempa som vanligt nästa cykel. Tack att du tog dig tid att svara, är så förvirrad <3
  • GlitterLina

    LISTAN

    GlitterLina- mens 5/8 enkeldos letrozol 7/8-11/8

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Efterlängtadsen2014 - Börjar letrozolkur 3, 2/6. Sista tabletten 6/6.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

    Ma18 - Letrozolkur 7, BIM 29/6

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    Lunne - Letrozol kur 6 4-8/8, BIM 29/8.

    Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

    Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

    JordemorKattis - Letrozolkur kur 1. 1 tab/dag. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut. Letrozol kur 2. 2 tab/dag. UL 13/5. 4 mogna ägg. Rekommenderas inte att ha samlag. Letrozol kur 3. 1+2+1+2+1. UL 10/6.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 2, 13-17 juli, ägglossning 2 augusti och bim 17 augusti.

    amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

    Agnianits - letrozol kur 2, började 24:e juni och har bim 20:e juli

    Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 1, 21-25/7. BIM 17/8.[/quote]

  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-08-05 18:19:01 följande:

    Åh vad skönt! :) Förstår att du är lycklig. Jag är rätt säker på att jag hade ägglossning i fredags. Positivt test i torsdags, rejält med molvärk i magen i fredags, och förhöjd temp tre dagar i rad sedan dess. Vi har bim båda två den 17:e! :)


    Då håller vi tummarna för oss båda, och alla andra såklart. Jag har ju en lutealfas på 17 dagar så ÄL lite tidigare än dig. Tänkte testa på ÄL+8, men vet att det är tidigt men jag kan inte hålla mig. Sen väntar jag nog till ÄL+10. När ska du testa?
  • Lunne
    lilagrodautanben skrev 2019-08-05 15:46:18 följande:

    Va tror ni? Har jag missat stegring eller har jag ingen äl denna månad...? Slut på letro och kliniken ha semesterstängt. Nedersta är från förra vecka tis ons och torsdags. Översta från idag. Hade två letro som jag tog på dag 3-5 vid mens så OM dom hjälpt skulle äl vara typ torsdag förra veckan. Om inte och jag får egen äl så ska den va idag eller igår.. snälla, dela era tankar!


    Jag trodde inte jag hade ÄL trots Letrozol i början då denna sorts tester aldrig blev positiva för mig. Har sen efter tips från läkare testat med Clearblue digital, även när de är positiva och jag testat med sticka samtidigt visar stickorna aldrig lika strakt som kontrollstrecket. Så ett tips till nästa månad är att testa med ett bättre test om du vill vara säker :)
  • lilagrodautanben
    Lunne skrev 2019-08-06 11:25:04 följande:

    Jag trodde inte jag hade ÄL trots Letrozol i början då denna sorts tester aldrig blev positiva för mig. Har sen efter tips från läkare testat med Clearblue digital, även när de är positiva och jag testat med sticka samtidigt visar stickorna aldrig lika strakt som kontrollstrecket. Så ett tips till nästa månad är att testa med ett bättre test om du vill vara säker :)


    Tänkte införskaffa cb digital men tyckte det kändes ?onödigt? när jag inte hade letro denna månad. Är det inget nu så ska jag köpa den till nästa månad :)
  • Lunne
    lilagrodautanben skrev 2019-08-06 13:53:54 följande:

    Tänkte införskaffa cb digital men tyckte det kändes ?onödigt? när jag inte hade letro denna månad. Är det inget nu så ska jag köpa den till nästa månad :)


    Jag gör numera så att jag använder stickorna i flera dagar och när jag börjar se en stegring på dem så testar jag med ett digital test, så slipper man slösa fler än 1-2 digitala tester per månad :)
  • lilagrodautanben
    Lunne skrev 2019-08-06 14:34:30 följande:

    Jag gör numera så att jag använder stickorna i flera dagar och när jag börjar se en stegring på dem så testar jag med ett digital test, så slipper man slösa fler än 1-2 digitala tester per månad :)


    Smart! :)
  • Clemmentina
    Nicciz skrev 2019-08-05 22:44:26 följande:

    Då håller vi tummarna för oss båda, och alla andra såklart. Jag har ju en lutealfas på 17 dagar så ÄL lite tidigare än dig. Tänkte testa på ÄL+8, men vet att det är tidigt men jag kan inte hålla mig. Sen väntar jag nog till ÄL+10. När ska du testa?


    Jag har inte bestämt mig...vet inte om jag ska försöka hålla mig till 16-17 och se om tempen fortsätter att vara hög eller om jag ska våga testa tidigare. Äl+8 när är det? Imorgon? Spännande!
Svar på tråden Letrozol - följas åt?