• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-22 16:38:19 följande:
    haha eller hur! Ja faktiskt...

    Aha ok! Jag körde enkel, ingen ovitrelle, inte fått det ännu. Frågade bm om det förra gången och hon sa att det var en annan form av behandling??

    Sen körde jag ju letrozol på egen hand denna gången hehe, så jag sa ju inget till gyn eller bm...
    hm vad märkligt, tror att det är en ganska vanlig behandling med letrozol och ovitrelle, men typ standrad vid ivf så kanske det hon menade? :)

    haha justja! varför var det så, fick du inte köra med letrozol eller? kommer inte ihåg anledningen haha, men det verkade ju gått bra om du ägglossat! 
  • light


    Okej då Amanda :) :) :) nu tar jag det som positivt. Har fortfarande lite spottings men testet jag tog nu på kvällen (hållt mig max 2 timmar) är ju klart starkare. Bim-1 idag

    Nu ska jag sluta vela och tjata :)
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-22 17:10:44 följande:
    hm vad märkligt, tror att det är en ganska vanlig behandling med letrozol och ovitrelle, men typ standrad vid ivf så kanske det hon menade? :)

    haha justja! varför var det så, fick du inte köra med letrozol eller? kommer inte ihåg anledningen haha, men det verkade ju gått bra om du ägglossat! 
    ja kanske är det så!!

    Haha jag vet inte faktiskt, de har ju pausat allas behandlingar pga corona. Så de sa kom tillbaka efter sommaren, men jag hade ingen lust att vänta... Är mest orolig att fler än 2 ägg släppts typ..
  • Asplövet18

    Grattis!! Hur många dagar efter äl tog du första testet?? :)


    light skrev 2020-06-22 21:37:49 följande:


    Okej då Amanda :) :) :) nu tar jag det som positivt. Har fortfarande lite spottings men testet jag tog nu på kvällen (hållt mig max 2 timmar) är ju klart starkare. Bim-1 idag

    Nu ska jag sluta vela och tjata :)
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 08:55:24 följande:
    ja kanske är det så!!

    Haha jag vet inte faktiskt, de har ju pausat allas behandlingar pga corona. Så de sa kom tillbaka efter sommaren, men jag hade ingen lust att vänta... Är mest orolig att fler än 2 ägg släppts typ..
    justja så var det :D haha jag kommer ju också köra utan koll från kliniken i juli, dock med ok från dem iofs, men jag skulle nog också kört på om jag var du! du hade väl kollat ultraljud tidigare också va?
  • amandakollb
    light skrev 2020-06-22 21:37:49 följande:


    Okej då Amanda :) :) :) nu tar jag det som positivt. Har fortfarande lite spottings men testet jag tog nu på kvällen (hållt mig max 2 timmar) är ju klart starkare. Bim-1 idag

    Nu ska jag sluta vela och tjata :)
    yeeey grattis!! :D vad kul! 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-23 09:36:39 följande:
    justja så var det :D haha jag kommer ju också köra utan koll från kliniken i juli, dock med ok från dem iofs, men jag skulle nog också kört på om jag var du! du hade väl kollat ultraljud tidigare också va?
    Jaha ok!! Körde du enkel eller dubbeldos?? Skönt att de iaf vet om det!!

    Ja det har jag! NC bekräftade äl mellan dag 14-16, jag glömde dock skriva upp när vi låg då och minns inte om det var tisdagen eller onsdagen, vi hann inte med torsdagen eller fredagen :( så nu är jag orolig att det är kört pga det... 
  • akalei
    light skrev 2020-06-22 21:37:49 följande:

    Okej då Amanda :) :) :) nu tar jag det som positivt. Har fortfarande lite spottings men testet jag tog nu på kvällen (hållt mig max 2 timmar) är ju klart starkare. Bim-1 idag

    Nu ska jag sluta vela och tjata :)


    Grattis!!
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 09:45:32 följande:
    Jaha ok!! Körde du enkel eller dubbeldos?? Skönt att de iaf vet om det!!

    Ja det har jag! NC bekräftade äl mellan dag 14-16, jag glömde dock skriva upp när vi låg då och minns inte om det var tisdagen eller onsdagen, vi hann inte med torsdagen eller fredagen :( så nu är jag orolig att det är kört pga det... 
    kör dubbeldos :) okej det låter ju super att du fått den bekräftad! okej men en gång räcker ju!! :) jag är typ orolig att vi ligger för mkt, varje dag runt ovitrelle, så tänker att sperman blir trött och seg hahah
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 08:56:20 följande:

    Grattis!! Hur många dagar efter äl tog du första testet?? :)


    Tack :) Jag tog första testet 9-10 dagar efter äl, det visade svagt positivt :) Använde predictor early eller vad det heter då. Dessa från babyplan visade pos först 12 dagar efter äl.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?