• Ok1020

    BIM maj

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020

  • Svar på tråden BIM maj
  • LittleAngelbeat
    Mela88 skrev 2019-05-07 19:56:01 följande:

    Okej :) spännande!!

    Jag har två sen innan från ett tidigare förhållande. Nu försöker jag och min ?nya? få en gemensam liten :)

    Jag slutade med mina piller i mitten på feb och har försökt sen dess. Vart lite svårt att få till det då båda jobbar skift och har mina barn varannan vecka. Sedan har jag inte riktigt haft koll på ägglossningen. Men har börjat tempa och såg förra månaden att jag hade haft ägglossning iaf. Dock så ser man inte att man haft ägglossning förens den är över med temp. Så hoppas stickorna kommer vara till hjälp nu :)

    Mina barn sen innan kom till på första samt 4:e försöket så tyvärr blir jag ju lite rastlös nu.. haha. Noll tålamod!


    Förstår Helt det där med noll tålamod! Min sambo har nog fått tålamod för oss bägge sorgligt nog då han alltid är mer chill än vad han borde vara :x

    Åhh vad kul med det positiva äl testet idag! Grattis! Håller tummarna att det blir ett plus för er och att det går lika smidigt som med din första :D

    Själv sitter jag med någon konstigt smärta i typ livmodern, huden över är varm, kan det vara molvärken alla pratar om? Känns lite som blandningen av smärtan när man är så kissnödig att det gör ont och mensvärk? Försöker att inte leta symptom men detta är en helt ny känsla/ smärta jag inte upplevt tidigare så funderar på molvärk eller kanske något som hänger ihop med ägglossning? Mensvärk är uteslutet ialla fall då jag inte ska ha det förens om tidigare en vecka.
  • Josefiiin85

    Den månaden ja släppte allting så plussade jag. Plussa i helgen .. Hade heller inga symptom. De ggr ja trodde ja va gravid hade ja alla möjliga symptom.. konstigt det där.

    Håll ut . Er tur kommer snart :)

  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-08 17:49:50 följande:

    Förstår Helt det där med noll tålamod! Min sambo har nog fått tålamod för oss bägge sorgligt nog då han alltid är mer chill än vad han borde vara :x

    Åhh vad kul med det positiva äl testet idag! Grattis! Håller tummarna att det blir ett plus för er och att det går lika smidigt som med din första :D

    Själv sitter jag med någon konstigt smärta i typ livmodern, huden över är varm, kan det vara molvärken alla pratar om? Känns lite som blandningen av smärtan när man är så kissnödig att det gör ont och mensvärk? Försöker att inte leta symptom men detta är en helt ny känsla/ smärta jag inte upplevt tidigare så funderar på molvärk eller kanske något som hänger ihop med ägglossning? Mensvärk är uteslutet ialla fall då jag inte ska ha det förens om tidigare en vecka.


    Ja man kan ju ha en molvärk, Ska kännas typ som mensvärk säger dem. Sista tiden har jag dock haft värk i magen och brösten från ägglossning till mens. Så störande för har verkligen trott att det tagit sig. Kommit på att jag har ägglossning rätt så snabbt efter mens med. Cirka 10 dagar efter, så min menscykel borde vara rätt så kort. Hoppas den känslan är en gavidkänsla nu. Håller verkligen tummarna för det!

    Min sambo med haha, han är mer ?det kommer när det kommer?. Och jag är ett kontrollfreak typ
  • Luktärtan

    Hej allihopa .

    Jag är skitnervös att det inte kommer att funka å bli gravid . Har en rädsla som är stor . Vet ej varför jag jämt varit rädd för att jag ej skulle kunna bli gravid . Kan ej tjata på sambon om detta för jag förstår om det blir jobbigt. Han är avslappnad med de hela och säger att de kommer att ske . Jag har nog inte samma tålamod . Är i 34 års åldern och känner mig stressad att jag är så pass "gammal"

    Hur gör ni när ni börjar tänka i dessa banor ?

    Grattis Till er som plussat :)

  • Tjoppa12
    Josefiiin85 skrev 2019-05-08 18:24:29 följande:

    Den månaden ja släppte allting så plussade jag. Plussa i helgen .. Hade heller inga symptom. De ggr ja trodde ja va gravid hade ja alla möjliga symptom.. konstigt det där.

    Håll ut . Er tur kommer snart :)


    Hoppas det gäller för mig med, släppte allt den här månaden, vi låg när vi ville, inga tester eller nånting. Inga symtom förutom nån känning i magen ibland men det kan jag ju ha när som, från och till. Nu när det är nära bim så börjar dock tankarna snurra, och känns inte så hoppfullt att inte ha några symtom alls. Men än så länge så lyser menssymtomen också med sin frånvaro, kan ju ta det som ett gott tecken...kanske ? Grattis till ditt plus !!
  • Gabriela11

    Alltså jag fattar ingenting nu. Bim imorgon, inga symtomer. Det här testet har ett super svagt streck. Det ser jag iallafal. Kan de va att man är gravid fast det syns inte ännu? Förra gången plussade jag bim-6. Kan det va ett falskt positivt? Hade ÄL 24/4.. kan någon hjälpa mig? :(

  • NervösAnonym
    Gabriela11 skrev 2019-05-08 21:17:47 följande:

    Alltså jag fattar ingenting nu. Bim imorgon, inga symtomer. Det här testet har ett super svagt streck. Det ser jag iallafal. Kan de va att man är gravid fast det syns inte ännu? Förra gången plussade jag bim-6. Kan det va ett falskt positivt? Hade ÄL 24/4.. kan någon hjälpa mig? :(


    Det kan absolut vara positivt trots att du har Bim imorgon. Allt har ju med hur mycket hormoner din kropp har och hur mycket du druckit innan du tagit testet. Alla graviditeter är olika, vissa kan ha ungefär samma mellan sina barn men andra kan ha motsatsen så du ska inte jämföra. Vänta till imorgon eller två dagar och ta igen så ska du nog se att det visas tydligare om det är positivt.

    Kan dock inte se något på bilden men det är ofta otydligt när man tar kort.
  • pixpoxy

    Inget positivt idag. Trodde jag hade Bim idag men har flera andra dagar enligt min olika appar så jag där prova varje dag nu fram till mens

  • Gabriela11

    Tack för ditt svar! Det har jag tagit nu på kvällen. Hoppas det blir en januari bebis. :)


    NervösAnonym skrev 2019-05-08 21:29:02 följande:

    Det kan absolut vara positivt trots att du har Bim imorgon. Allt har ju med hur mycket hormoner din kropp har och hur mycket du druckit innan du tagit testet. Alla graviditeter är olika, vissa kan ha ungefär samma mellan sina barn men andra kan ha motsatsen så du ska inte jämföra. Vänta till imorgon eller två dagar och ta igen så ska du nog se att det visas tydligare om det är positivt.

    Kan dock inte se något på bilden men det är ofta otydligt när man tar kort.


  • Lillapionen
    CH90 skrev 2019-05-08 17:21:17 följande:

    Kan ju fortfarande vara en liten omställning för kroppen bara. Men kolla med vårdcentralen om du kan få provera, det kanske hjälper för dig :) Japp så lång va den cykeln. Nu har den kommit igång igen (av sig själv) och vi är på vår 17e månad av försök nu, men kanske inte kan räkna med vissa månader. . Men iaf så länge sen vi började. Jag kollade med ÄL-test, mest för att hålla koll, inte för att stressa :) 


Svar på tråden BIM maj