• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • zebrans
    Emmissss skrev 2019-05-07 19:38:12 följande:

Okej, jag vet bara att jag brukar få efter appen visar grönt haha. Detta är 8e försöket för oss. Hur länge har ni försökt? :)

Okej, tempar du? Vilken app? Vi försöker inte aktivt utan tar det som det kommer. Är andra gången nu det lyckats pricka vid ÄL.
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 19:18:35 följande:

Ja det är lite av en lättnad även om jag hoppas det tar sig.

Detta är vårt första försök denna månaden. Slutade med p-pillerna efter 12år 25/3 och fick första mensen 19/4.

Har inga barn sedan tidigare.

Du då? Försök länge och barn sedan innan?

Ja det är jätte kul att följa andra som försöker! Känner att sambon får en break från mina miljoner tankar och man får svar på massa funderingar av andra :D

Okej :) spännande!!

Jag har två sen innan från ett tidigare förhållande. Nu försöker jag och min ?nya? få en gemensam liten :)

Jag slutade med mina piller i mitten på feb och har försökt sen dess. Vart lite svårt att få till det då båda jobbar skift och har mina barn varannan vecka. Sedan har jag inte riktigt haft koll på ägglossningen. Men har börjat tempa och såg förra månaden att jag hade haft ägglossning iaf. Dock så ser man inte att man haft ägglossning förens den är över med temp. Så hoppas stickorna kommer vara till hjälp nu :)

Mina barn sen innan kom till på första samt 4:e försöket så tyvärr blir jag ju lite rastlös nu.. haha. Noll tålamod!
  • Emmissss
    zebrans skrev 2019-05-07 19:54:22 följande:

Okej, tempar du? Vilken app? Vi försöker inte aktivt utan tar det som det kommer. Är andra gången nu det lyckats pricka vid ÄL.

Kör Maya, nej använder ÄL tester, så börjar märka nu att det är samma varje månad och alltid lite senare :) Okej, skönt!!!
  • Gabriela11

Bim imorgon. Testade med CB early, negativt! Har tappat hoppet för denna månaden. Lucka till alla! :)

• Smlan

Min lycka blev dessvärre inte så långlivad :( Är på BIM+4 idag och fick ?inte gravid? på Clearblue i morse. Plussade svagt på BIM-1 och testen har blivit svagare för varje dag sen dess så jag anade att allt inte stod rätt till.

Nån annan med erfarenhet som vet när man kan förvänta sig att det börjar blöda? Ska man höra av sig nånstans för att höra om man kan göra nånting, ex ta piller, eller om det bara är att vänta ut det? Jag har ett MA tidigare men inget tidigt missfall så det här är helt nytt för mig.

• Lyra78
    Smlan skrev 2019-05-08 08:11:24 följande:

Min lycka blev dessvärre inte så långlivad :( Är på BIM+4 idag och fick ?inte gravid? på Clearblue i morse. Plussade svagt på BIM-1 och testen har blivit svagare för varje dag sen dess så jag anade att allt inte stod rätt till.

Nån annan med erfarenhet som vet när man kan förvänta sig att det börjar blöda? Ska man höra av sig nånstans för att höra om man kan göra nånting, ex ta piller, eller om det bara är att vänta ut det? Jag har ett MA tidigare men inget tidigt missfall så det här är helt nytt för mig.

Tråkigt att höra Smlan Rynkar på näsan! Då jag har haft tidigt missfall eller kemisk graviditet så har kroppen själv tagit hand om det. Men kanske kolla upp om inte blödningen dyker upp om någon dag?

Misstänker kemisk grav här med, svaga plus som inte vill bli starkare trots att BIM passerats. Blir i så fall mitt andra i år. Rätt deppad idag Rynkar på näsan
  • Smlan
    Lyra78 skrev 2019-05-08 10:46:07 följande:
    Tråkigt att höra Smlan Rynkar på näsan! Då jag har haft tidigt missfall eller kemisk graviditet så har kroppen själv tagit hand om det. Men kanske kolla upp om inte blödningen dyker upp om någon dag?

Misstänker kemisk grav här med, svaga plus som inte vill bli starkare trots att BIM passerats. Blir i så fall mitt andra i år. Rätt deppad idag Rynkar på näsan
    Tack! Känns väldigt motigt idag. Och så har jag sjuuukt mycket att göra på jobbet men kan inte sluta tänka på det här. Känner hur tårarna bränner innanför ögonlocken. Vill bara att arbetsdagen ska ta slut så jag kan gå hem och gråta.

Funderar på om man ändå ska ringa till MVC för att på nåt sätt "registrera" sitt missfall eftersom detta blir mitt andra. Om jag får ett tredje vill jag ju få en utredning utan att behöva tjata. Hur har du tänkt kring det?

Det låter tufft för dig just nu! Jag hoppas innerligt att testerna vänder och blir starkare nu genast Hjärta
  • Tessi1

Känner mig så deppig idag. En vecka kvar till bim...säkert pms på gång :( orkar inte.

• Lillamiia

(Ursäktar i förväg för ett negativt inlägg)

Skrev mig på bim listan den 2/5 men försvann lika fort denna gång med. Nu spelar det ingen roll riktigt för jag verkar inte ha haft ÄL ens. Är på dag 95 i cykeln och har varken ägglossat eller haft mens. Tagit grav test som var negativ. Börjar känna mig less på detta nu. Det känns som att det fungerar för alla andra men inte för mig. Jag är glad för er skull som plussat men känner mig mer och mer deprimerad för att jag känner mig så misslyckad då inget händer. Det känns som att något är fel. Även om det är normalt att det kan ta ett år av försök, så måste man ju bokstavligen ha ägglossning för att ens bli gravid. Skulle bli överlycklig om jag bara fick ha en normal menscykel. Då har jag ju fler chanser. Nu är vi redan inne på månad nio sen vi började försöka. Denna cykeln har sambon och jag legat ca 30 ggr och nu orkar jag inte mer.. någon som har varit med om liknande och blivit gravid fastän man knappt har ägglossning? Känner mig helt förstörd

Svar på tråden BIM maj