• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • sidechick
    liebespuppe skrev 2019-05-10 07:38:29 följande:

Grattis!! Plussade också idag.

Grattis till dig med!! :)
  • Theresia92
    Halindzor skrev 2019-05-10 07:57:59 följande:

Hej! Grattis till er som har plussat. Vore en dröm..

Jag brukar aldrig skriva här, men behöver några och rensa tankarna med.

Jag har bim 16 maj, och hade äl runt 2-4 maj (var hyfsad aktiv med sex) då hade jag även lite ägglossning smärtor.

Men iförrgår, igår så har jag haft såna smärtor äggstockarna, livmodern ner till underlivet lite stickningar som går ut till ländryggen. Gjorde sjukt ont, men jag hoppas att det är av en positiv anledning isåfall!

Det fortsätter idag med lite molande värk, lite mensvärk

Ungefär 1 vecka kvar till mensen, men någon mer som har haft som mig? Man blir ju ändå orolig om det kan vara en cysta eller något, om jag skulle få min mens alltså. Men då är de väl bara o kolla upp det, dock har jag alltid regelbunden mens

:)

Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Jag skulle enligt NC ha BIM 17/5 och enligt appen skulle jag ha haft ÄL i söndags 5/5, vilket stämde överens med det positiva ÄL-testet som fick i lördags 4/5, på söndagen var det negativt igen. Fick exakt samma symtom som du i tisdags-onsdags. Nu på morgonen när jag mätte temperaturen igen så ändrade NC min ÄL-dag till i tisdags 7/5 så nu misstänker jag att det var den jag kände av istället :( men jag förstår inte hur ÄL-testet kunde vara positivt i lördags. Hoppas att dina symtom tyder på graviditet iaf :) du får ta ett gravtest nästa vecka och uppdatera oss!
  • Sparklycake
    Theresia92 skrev 2019-05-10 06:58:14 följande:

Okej, vad spännande! Symtomen verkar ju lovande *hoppas hoppas* göra gravtest idag eller imorrn? :)

Jag trodde jag skulle ha bim 17/5. Använder NC för första gången och var bombsäker på att jag hade ÄL förra helgen då jag fick negativt ÄL test på fredagen och positivt på lördagen och negativt på söndagen igen men idag ändrade appen och visade att jag hade ÄL i tisdags.. så bim 20/5 :( vi låg både lördag och söndag så antar att vi missat ÄL. Vet inte om jag ska lita på NC eller ÄL-test

Vad jobbigt att de visar olika resultat :/ Hoppas ni prickat in det iallafall!

Jag ska nog försöka hålla mig till måndag faktiskt. Jag använder bara p-tracker men den brukar stämma väldigt bra. Jag känner av min ägglossning väldigt tydligt och det stämmer alltid med appen. Men den räknar ju ett snitt på när man har bim. Jag får mens allt mellan dag 27-29 oftast och den här räknat 27 dagar denna månaden så jag tänkte försöka hålla mig till dag 29 åtminstone. Men det blir nog svårt ????
  • Halindzor
    Theresia92 skrev 2019-05-10 08:23:51 följande:

Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Jag skulle enligt NC ha BIM 17/5 och enligt appen skulle jag ha haft ÄL i söndags 5/5, vilket stämde överens med det positiva ÄL-testet som fick i lördags 4/5, på söndagen var det negativt igen. Fick exakt samma symtom som du i tisdags-onsdags. Nu på morgonen när jag mätte temperaturen igen så ändrade NC min ÄL-dag till i tisdags 7/5 så nu misstänker jag att det var den jag kände av istället :( men jag förstår inte hur ÄL-testet kunde vara positivt i lördags. Hoppas att dina symtom tyder på graviditet iaf :) du får ta ett gravtest nästa vecka och uppdatera oss!

Det var tråkigt ;/ det är otroligt hur kroppen fungerar och hur man kämpar för att förstå den.. helst i såna här lägen. Hoppas det funkar för dig ändå trots det, man får ju alltid förhoppningar!

Tack, jag hoppas också på det.. men som sagt man kan aldrig veta :// jag har tagit ÄL tester nu när jag haft dessa besvär men endast negativ

Absolut, nästa vecka är upp till bevis :') i hope
  • Sparklycake
    Theresia92 skrev 2019-05-10 08:23:51 följande:

Men kan det inte vara så att du kanske är gravid då? Är inte så insatt i NC men den mäter väl basaltempen? Och basaltempen är ju alltid förhöjd om man är gravid. Den går ju inte riktigt ner efter ägglossning som den annars bör. Så det kanske är därför den reagerar och sa att du hade ägglossning senare?
  • emuya

Dagarna fram till bim är sååå långa. Är på äl+5 idag.

Har följande "symtom":

- Molvärk

- Frossa (går runt och fryser på jobbet fastän det inte ens är kallt?)

- Ovanligt mycket flytningar

EXAKT så här kändes min första graviditet. Kanske jag inbillar mig, kanske inte. Spännande!

• emuya

Dagarna fram till bim är sååå långa. Är på äl+5 idag.

Har följande "symtom":

- Molvärk

- Frossa (går runt och fryser på jobbet fastän det inte ens är kallt?)

- Ovanligt mycket flytningar

EXAKT så här kändes min första graviditet. Kanske jag inbillar mig, kanske inte. Spännande!

• Theresia92
    Sparklycake skrev 2019-05-10 11:13:02 följande:

Men kan det inte vara så att du kanske är gravid då? Är inte så insatt i NC men den mäter väl basaltempen? Och basaltempen är ju alltid förhöjd om man är gravid. Den går ju inte riktigt ner efter ägglossning som den annars bör. Så det kanske är därför den reagerar och sa att du hade ägglossning senare?

Om det ändå vore så fantastiskt men jag är tveksam nu.. menar du att jag är gravid sen innan? Såhär ser min temperaturkurva ut nu, någon som är duktig på att tyda? :?D

• Oktoberflicka93

Ska jag tolka detta som positivt? :o Är på bim +3, men inte helt regelbunden cykel så det kan skilja några dagar hit eller dit.. Taget mitt på dagen..
Svar på tråden BIM maj