• elliss

    Varför tror ni att andra kvinnor inte verkar tycka om mig?

    Hej allihop!

    Jag har nu i några år upptäckt att vissa kvinnor inte verkar direkt "tycka om mig" eller det är kanske fel ord. Mer att de inte är supertrevliga mot mig. Jag behöver knappt säga något och jag känner av det. Jag förstår bara inte varför, men jag kan inte sluta att undra. Jag kan t.ex. gå in i en skoaffär och är själv jättetrevlig och t.ex. frågar om hjälp, då kan jag uppleva att de är lite små dissiga i sitt sätt. Samma sak har hänt på ett nytt jobb. Många var jättefina och trevliga mot mig, eller alla var det egentligen men vissa hade fortfarande den där blicken. Jag tycker det är skittråkigt och blir ibland ledsen. Jag är alltid trevlig mot alla jag möter, jag ler och är genuin. Vissa har jag lyckas "bryta barriären" med, men jag har verkligen fått anstränga mig. Det har nästan känts lite som om jag gjort de något (utan att jag har det) och måste "vinna tillbaka deras förtroende". Känns inte alls kul.

    Nu undrar jag varför ni tror att det här händer? Aldrig någonsin har det hänt bland män, bara bland kvinnor.

    Tack i förhand Glad

  • Svar på tråden Varför tror ni att andra kvinnor inte verkar tycka om mig?
  • elliss
    Anonym (U) skrev 2019-10-13 15:52:40 följande:

    Kan du inte fråga människor som känner dig väl?

    Det är faktiskt omöjligt att veta baserad på en inlägg på FL. Det finns massor av olika anledningar varför man inte gillar vissa människor.

    Det förekommer absolut att vissa människor är illa omtyckta eftersom de är snyggare , smartare och bättre än de andra och råkar ut för avundsjuka personer , men det finns också människor som är övertygade att de är illa omtyckta eftersom de är snyggare , smartare och alla är avundsjuka men det stämmer inte i verkligheten.


    Detta med utseende är inget jag själv kommit på, utan det är min syster, barndomsväninna, förra kollega/vän, släkt och min flickvän/sambo som sagt till mig.

    Sen så känner jag inte riktigt att de "ogillar" mig utan mer som att jag aldrig får chansen att visa vem jag är. Det känns bara av deras energi att de redan dömt ut mig, det är en blick man får från de. Man kan sitta på en morgon rapport och säga något/en observation man har gjort, och då säger vi att den ena kvinnan tittar på en på ett sätt som är lite smått dissigt. Och sen när t.ex chefen eller en annan kollega instämmer så blir plötsligt den personen ställd på nåt vis. Det är jättesvårt att förklara. Det är också drygt att när man är ensam med denna kvinna är hon plötsligt jättetrevlig mot mig, men sen när hennes kollega som är lite lik henne kommer in så ändras hela energin och hon blir återigen smått dryg och undvikande. Tycker beteendet är så barnsligt. Jag har kanske 15 kollegor, 2 är Män, den ena är helt ok och den andra kommer jag bra överens med. Sedan är det kanske 3 kvinnor som är så här som jag beskrev innan. Resten är jättetrevliga mot mig. Och kanske 5-8 av dessa har jag bra kontakt med, 2-3 umgås jag privat med. ..

    Den här sitsen var jag också i under mina universtetsstudier. Många av tjejerna var så här dryga och dissiga. Vet inte riktigt vad det var. En av de jobbade jag senare med, och då var hon skitsnäll och trevlig mot mig helt plötsligt. Tror det var för att vi blev ett team av slump och då kanske hon såg att jag inte är som hon trodde innan. Men det jag försöker säga är att det är Tråkigt då man inte får en chans att visa vem man är. Att man blir dömd på förhand..
  • Anonym (U)
    elliss skrev 2019-10-13 20:00:45 följande:

    Detta med utseende är inget jag själv kommit på, utan det är min syster, barndomsväninna, förra kollega/vän, släkt och min flickvän/sambo som sagt till mig.

    Sen så känner jag inte riktigt att de "ogillar" mig utan mer som att jag aldrig får chansen att visa vem jag är. Det känns bara av deras energi att de redan dömt ut mig, det är en blick man får från de. Man kan sitta på en morgon rapport och säga något/en observation man har gjort, och då säger vi att den ena kvinnan tittar på en på ett sätt som är lite smått dissigt. Och sen när t.ex chefen eller en annan kollega instämmer så blir plötsligt den personen ställd på nåt vis. Det är jättesvårt att förklara. Det är också drygt att när man är ensam med denna kvinna är hon plötsligt jättetrevlig mot mig, men sen när hennes kollega som är lite lik henne kommer in så ändras hela energin och hon blir återigen smått dryg och undvikande. Tycker beteendet är så barnsligt. Jag har kanske 15 kollegor, 2 är Män, den ena är helt ok och den andra kommer jag bra överens med. Sedan är det kanske 3 kvinnor som är så här som jag beskrev innan. Resten är jättetrevliga mot mig. Och kanske 5-8 av dessa har jag bra kontakt med, 2-3 umgås jag privat med. ..

    Den här sitsen var jag också i under mina universtetsstudier. Många av tjejerna var så här dryga och dissiga. Vet inte riktigt vad det var. En av de jobbade jag senare med, och då var hon skitsnäll och trevlig mot mig helt plötsligt. Tror det var för att vi blev ett team av slump och då kanske hon såg att jag inte är som hon trodde innan. Men det jag försöker säga är att det är Tråkigt då man inte får en chans att visa vem man är. Att man blir dömd på förhand..


    Det är såklart möjligt i så fall . Jag tänkte mest på svaren du fick i tråden. Människor i din närhet ser situationen bättre än människor på FL. :)
  • Anonym (Anonym kvinna)

    Jag har själv tidigare I livet kännt av liknande problem. Min pojkvän sa att problemen nog berodde på att jag såg så bra ut och att kvinnorna var osäkra/ avundsjuka (God bless his kind heart).

    Efter några års terapi kom jag fram till följande svårigheter som jag hade:

    1Jag bar med mig från barndomen en rädsla för kvinnor och en tro på att kvinnor skulle bli irriterade på mig och inte tycka om mig, får så var relationen till min mor och andra kvinnor när jag var barn

    Nu har jag mycket bättre relationer och vänskapsförhållanden till kvinnor. Till min glädje känner jag mig mycket omtyckt av kvinnor (inte alla förstås, men av tillräckligt många och för mig betydelsefulla personer)

    Jag har också förstått, att även om kraven på kvinnors utseende är högt, och det finns viss konkurrens, så är detta inget skäl till avvisande mellan kvinnor. Tvärt om. Kvinnor gillar och vill vara vän med andra kvinnor, oavsett deras utseende

  • elliss
    Anonym (U) skrev 2019-10-13 21:50:08 följande:

    Det är såklart möjligt i så fall . Jag tänkte mest på svaren du fick i tråden. Människor i din närhet ser situationen bättre än människor på FL. :)


    Jo men så är det ju såklart :)

    Tänkte bara om ngn mer varit i min situation kanske? Känner bara till en person privat som varit/är med om det i bland. Hon säger att hon har hört att hon har ett "bitch face". Alltså att hennes utseende och hur hon rör sig skulle innebära att hon blir "klassad" som en bitch. Innan folk ens lära känna henne. Hon är absolut ingen bitch. Världens snällaste människa!
  • elliss
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2019-10-13 22:11:07 följande:

    Jag har själv tidigare I livet kännt av liknande problem. Min pojkvän sa att problemen nog berodde på att jag såg så bra ut och att kvinnorna var osäkra/ avundsjuka (God bless his kind heart).

    Efter några års terapi kom jag fram till följande svårigheter som jag hade:

    1Jag bar med mig från barndomen en rädsla för kvinnor och en tro på att kvinnor skulle bli irriterade på mig och inte tycka om mig, får så var relationen till min mor och andra kvinnor när jag var barn

    Nu har jag mycket bättre relationer och vänskapsförhållanden till kvinnor. Till min glädje känner jag mig mycket omtyckt av kvinnor (inte alla förstås, men av tillräckligt många och för mig betydelsefulla personer)

    Jag har också förstått, att även om kraven på kvinnors utseende är högt, och det finns viss konkurrens, så är detta inget skäl till avvisande mellan kvinnor. Tvärt om. Kvinnor gillar och vill vara vän med andra kvinnor, oavsett deras utseende


    Intressant. Om jag skulle se på min barndom så borde jag nog känna så men för män. I och med min biologiska fader. Men tur att jag haft en styvpappa som är min pappa idag som fått mig att tänka till. Har tidigare varit arg på just män, slagits mkt när jag var yngre (med män) alltså muckat gräl med de. Jag var ung... please don't judge :P

    Den sista meningen håller jag helt med om, bra skrivet:)
  • Anonym (***)
    elliss skrev 2019-10-13 20:00:45 följande:
    Detta med utseende är inget jag själv kommit på, utan det är min syster, barndomsväninna, förra kollega/vän, släkt och min flickvän/sambo som sagt till mig.

    Sen så känner jag inte riktigt att de "ogillar" mig utan mer som att jag aldrig får chansen att visa vem jag är. Det känns bara av deras energi att de redan dömt ut mig, det är en blick man får från de. Man kan sitta på en morgon rapport och säga något/en observation man har gjort, och då säger vi att den ena kvinnan tittar på en på ett sätt som är lite smått dissigt. Och sen när t.ex chefen eller en annan kollega instämmer så blir plötsligt den personen ställd på nåt vis. Det är jättesvårt att förklara. Det är också drygt att när man är ensam med denna kvinna är hon plötsligt jättetrevlig mot mig, men sen när hennes kollega som är lite lik henne kommer in så ändras hela energin och hon blir återigen smått dryg och undvikande. Tycker beteendet är så barnsligt. Jag har kanske 15 kollegor, 2 är Män, den ena är helt ok och den andra kommer jag bra överens med. Sedan är det kanske 3 kvinnor som är så här som jag beskrev innan. Resten är jättetrevliga mot mig. Och kanske 5-8 av dessa har jag bra kontakt med, 2-3 umgås jag privat med. ..

    Den här sitsen var jag också i under mina universtetsstudier. Många av tjejerna var så här dryga och dissiga. Vet inte riktigt vad det var. En av de jobbade jag senare med, och då var hon skitsnäll och trevlig mot mig helt plötsligt. Tror det var för att vi blev ett team av slump och då kanske hon såg att jag inte är som hon trodde innan. Men det jag försöker säga är att det är Tråkigt då man inte får en chans att visa vem man är. Att man blir dömd på förhand..
    Så 3 av 15 är gillar inte dig?

    Måste alla gilla dig?
  • elliss
    Anonym (***) skrev 2019-10-13 22:48:36 följande:

    Så 3 av 15 är gillar inte dig?

    Måste alla gilla dig?


    Nej men snälla du.. Jag pratar nu Om min nuvarande arbetsplats och ett mönster jag stött på i massvis med år. Detta specifikt gäller min nuvarande arbetsplats där jag nu blir less och stället frågan.

    Och nej Alla måste inte gilla mig. Jag gillar inte heller alla. Så sluta fjanta dig och läs hela tråden .. typiskt såna som dig Att bara dyka upp och kommentera med ngn så kallad snitsig kommentera. Hur känns det, har det här gjort din kväll eller? Åh men grattis!
  • elliss
    Anonym (***) skrev 2019-10-13 22:48:36 följande:

    Så 3 av 15 är gillar inte dig?

    Måste alla gilla dig?


    Jag pratar inte heller om att gilla eller inte. Utan om ett beteende som är omoget bland vuxna på en arbetsplats. Om jag skulle känna behovet av att bli gillad 24/7 så skulle jag skaffa mig Facebook! Men så stort behov har jag inte av att bli gillad som du uttrycker dig.
  • Anonym (Ronja)
    elliss skrev 2019-10-13 22:59:23 följande:

    Nej men snälla du.. Jag pratar nu Om min nuvarande arbetsplats och ett mönster jag stött på i massvis med år. Detta specifikt gäller min nuvarande arbetsplats där jag nu blir less och stället frågan.

    Och nej Alla måste inte gilla mig. Jag gillar inte heller alla. Så sluta fjanta dig och läs hela tråden .. typiskt såna som dig Att bara dyka upp och kommentera med ngn så kallad snitsig kommentera. Hur känns det, har det här gjort din kväll eller? Åh men grattis!


    En person ställer en fråga till dig på ett öppet forum och detta är din reaktion? Och du undrar varför kvinnor inte gillar dig? Om du visar samma personlighet i verkligheten som du gör här på familjeliv är det inte konstigt om folk undviker dig. Eller nej, det beror ju på att du är "För snygg" lol.
  • elliss
    Anonym (Ronja) skrev 2019-10-13 23:29:47 följande:

    En person ställer en fråga till dig på ett öppet forum och detta är din reaktion? Och du undrar varför kvinnor inte gillar dig? Om du visar samma personlighet i verkligheten som du gör här på familjeliv är det inte konstigt om folk undviker dig. Eller nej, det beror ju på att du är "För snygg" lol.


    Åh här kommer en till som ska trycka ner en med kommentarer. Ni två borde bilda en klubb. Och nej, inte ens de kvinnor jag talar om på mitt jobb beter sig som er. Så då finns det ingen orsak för mig att tala så här i "det verkliga livet".
Svar på tråden Varför tror ni att andra kvinnor inte verkar tycka om mig?