• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-05-27 16:21:20 följande:
    Har plock på onsdag! Är nervös och stressad.. egentligen hade plocket passat bäst på torsdag om man ska se till mina tidigare behandlingar, men då har dom ju stängt. Och på fredag kunde jag inte sövas (vill alltid göra plocket sövd då jag får så ont av ultraljud, spolning etc) så det fick bli på onsdag. Egentligen lite tidigt. Känns inget bra..

    Dessutom kom jag nyss på att vi inte fick med oss något provrör för mannen! Inte heller nån info om när han ska ha utlösning sista gången innan plocket.. fan. Och nu går det inte ringa till dem såklart.

    Vad har dom sagt till er ang när sista utlösningen ska vara? Minns inte hur vi gjort sist.. :/
    Dom hade ändrat från att ha önskat uppehåll på typ 5 dagar till att han gärna skulle ha utlösning absolut så nära inpå som möjligt. Så han hade den kvällen innan. Dock blev de icsi då, så kanske va provet inte så bra? Till spermietestet skulle han spara typ 5 dagar å då såg de så himla bra ut.... 
  • Hoppet19
    Mudcakemonster skrev 2019-05-27 17:56:49 följande:

    Jahapp. Då kom mensen dag 12. Skit också.


    Nee, fy fan va jäkla skittråkigt! Ta hand om dig!
  • LLW
    Mudcakemonster skrev 2019-05-27 17:56:49 följande:

    Jahapp. Då kom mensen dag 12. Skit också.


    Fan också :( beklagar verkligen. Skickar styrkekram <3
  • Mudcakemonster

    Tack alla söta för stöd. Kändes verkligen dåligt när mensen kom nu efter att man hade hoppats så mycket. Sån tur är har vi en liten eskimå som väntar på oss i frysen. 
    Skall ännu ta och testa i morgon för säkerhets skull. Man har ju hört att mensen ändå kan komma.. (konstigt hur man hoppas ändå fastän man har mens). Men den är inte alls lika riklig som den brukar vara.. Och jag har hört att den skall typ vara ännu mer riklig efter ett misslyckat IVF..?? Är det så?

    Kram på er!

  • Mabe

    Håller alla tummar för er!


    Mudcakemonster skrev 2019-05-28 20:16:03 följande:

    Tack alla söta för stöd. Kändes verkligen dåligt när mensen kom nu efter att man hade hoppats så mycket. Sån tur är har vi en liten eskimå som väntar på oss i frysen. 

    Skall ännu ta och testa i morgon för säkerhets skull. Man har ju hört att mensen ändå kan komma.. (konstigt hur man hoppas ändå fastän man har mens). Men den är inte alls lika riklig som den brukar vara.. Och jag har hört att den skall typ vara ännu mer riklig efter ett misslyckat IVF..?? Är det så?

    Kram på er!


  • LLW

    Äggplock imorgon klockan 8. Tredje gången gillt nu, snälla.. Sist fick vi ut 9 totalt, som blev 3 till frysen efter en färskåterföring. Håller tummarna för ett liknande resultat sett i mängd men såklart att något av dem leder till ett plus efter all denna tid.

  • Mudcakemonster
    LLW skrev 2019-05-28 22:10:27 följande:

    Äggplock imorgon klockan 8. Tredje gången gillt nu, snälla.. Sist fick vi ut 9 totalt, som blev 3 till frysen efter en färskåterföring. Håller tummarna för ett liknande resultat sett i mängd men såklart att något av dem leder till ett plus efter all denna tid.


    Håller tunmarna för er!
  • Mudcakemonster

    Tog ett test i mina sorger över att mensen börjat i måndags. Och vad är detta?! Ser ni nåt?

    Hade inte hållit mig så länge så urinet var inte starkt..

  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-05-28 22:10:27 följande:

    Äggplock imorgon klockan 8. Tredje gången gillt nu, snälla.. Sist fick vi ut 9 totalt, som blev 3 till frysen efter en färskåterföring. Håller tummarna för ett liknande resultat sett i mängd men såklart att något av dem leder till ett plus efter all denna tid.


    Lycka till! Hoppas på ett bra resultat :D
    Insta: Ivfskafunka
Svar på tråden IVF maj 2019