• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-07-16 11:25:09 följande:

    Just därför borde du gå till en samtalsterapeut för att få hjälp att komma vidare.

    För du borde verkligen radera allt som har med honom att göra.

    Frågan är om du verkligen vill det,eller om du vill hänga kvar vid minsta lilla halmstrå om att det kanske kan bli ni.Lite mer än så kanske...


    Jag kommer inte prata med någon om det, inte ännu i alla fall, så är det tyvärr... Du har rätt i att jag vill hänga kvar vid minsta lilla men jag vill också kasta bort precis allt "oss" och bara skita i honom!!!
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (suck) skrev 2019-07-16 11:57:38 följande:

    Och det kommer du aldrig bli så länge du väljer att fortsätta träffa honom. Det är ju som en alkis som säger, "nån gång ska jag bli nykter serru.... nä nu tar vi ett glas till, skål på dig!"

    Det är väl klart att nykterheten kommer bara vara en dröm så länge personen inte aktivt börjar GÖRA något åt det.


    Sant!
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-07-17 08:48:37 följande:
    Jag kommer inte prata med någon om det, inte ännu i alla fall, så är det tyvärr... Du har rätt i att jag vill hänga kvar vid minsta lilla men jag vill också kasta bort precis allt "oss" och bara skita i honom!!!
    Men jag förstår inte vad det är du försöker hänga dig fast vid? Han har ju varit tydlig med att han inte kommer att lämna sin familj för din skull.
    Förlåt om jag är hård nu. Men för honom är du bara något spännande vid sidan av.
    Jag tycker du ska göra det du själv skrev nu. kasta bort allt som har med er att göra. Så länge du fortsätter ha kontakt med honom,läsa era konversationer och kolla när han är aktiv på sociala medier så kommer du aldrig att kunna komma vidare. Tro mig!
    Du gör det bara svårare för dig själv.
    Jag förstår inte varför du inte vill gå och prata med en terapeut?
    Jag tror att det skulle göra dig gott. Och en terapeut kan,och får,inte sitta och moralisera.
    Då är det ju mer moraliseringar här i så fall.
  • Anonym (Yup)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-07-17 08:45:50 följande:

    Det är ju precis det jag gör, går in och läser och kollar när han är "aktiv". Hur kan man vara så dum mot sig själv...

    Tror också det är bra att gråta mellan varven, det gör jag också! Tar en långpromenad och tårarna bara rinner! Är han värd det??

    Är precis som dig förbannad på att han är så jäkla feg och hatar liksom dig situationen!!!

    Ska avfölja både honom och hans sambo...

    Kram


    Har du lyckats avfölja honom (och henne) som du sa? Vad har han och du för slags kommunikation nu? Eller snarare, vad har han för kommunikation?
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-07-17 11:14:50 följande:

    Men jag förstår inte vad det är du försöker hänga dig fast vid? Han har ju varit tydlig med att han inte kommer att lämna sin familj för din skull.

    Förlåt om jag är hård nu. Men för honom är du bara något spännande vid sidan av.

    Jag tycker du ska göra det du själv skrev nu. kasta bort allt som har med er att göra. Så länge du fortsätter ha kontakt med honom,läsa era konversationer och kolla när han är aktiv på sociala medier så kommer du aldrig att kunna komma vidare. Tro mig!

    Du gör det bara svårare för dig själv.

    Jag förstår inte varför du inte vill gå och prata med en terapeut?

    Jag tror att det skulle göra dig gott. Och en terapeut kan,och får,inte sitta och moralisera.

    Då är det ju mer moraliseringar här i så fall.


    Jag vet inte heller vad jag försöker hänga fast vid, vet bara att jag egentligen inte vill sluta träffa honom men att jag måste!

    Jag vet om att en terapeut inte moraliserar (mer än i sitt eget huvud) men jag är inte där. Inte ännu i alla fall...

    Mot mig är den här mannen underbar, jag vet inte ens om jag bryr mig om ifall han bara är det av en enda anledning!
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (Yup) skrev 2019-07-17 20:59:35 följande:

    Har du lyckats avfölja honom (och henne) som du sa? Vad har han och du för slags kommunikation nu? Eller snarare, vad har han för kommunikation?


    Nej jag har faktiskt inte vågat... Är rädd att de ska upptäcka det och ifrågasätta :(

    Vår kommunikation nu är... Inte vad den borde! Vi har både hörts och setts de senaste dagarna.
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-07-18 16:21:53 följande:
    Jag vet inte heller vad jag försöker hänga fast vid, vet bara att jag egentligen inte vill sluta träffa honom men att jag måste!

    Jag vet om att en terapeut inte moraliserar (mer än i sitt eget huvud) men jag är inte där. Inte ännu i alla fall...

    Mot mig är den här mannen underbar, jag vet inte ens om jag bryr mig om ifall han bara är det av en enda anledning!
    Nej,det finns ju inget att hänga fast vid när han har varit så tydlig med vart han står. Eller hur.

    Du tror alltså fortfarande att en terapeut skulle moralisera över det du gör?
    Du måste släppa de tankarna. Du får mer moraliserande här än hos en terapeut,kan jag lova.

    Tycker du att han är en underbar man som ,utan skrupler,kan gå bakom ryggen på sin sambo med hennes vän?
    Vad är det som är så underbart med att behandla dig som en madrass med hål i?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-07-18 16:23:24 följande:
    Nej jag har faktiskt inte vågat... Är rädd att de ska upptäcka det och ifrågasätta :(

    Vår kommunikation nu är... Inte vad den borde! Vi har både hörts och setts de senaste dagarna.
    Så med andra ord allt du säger här är bara BS, du kommer förtsätta som du gör oavsett vad någon tycker. Vad var då syftet med din tråd? 
  • Anonym (X)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-07-18 16:23:24 följande:

    Nej jag har faktiskt inte vågat... Är rädd att de ska upptäcka det och ifrågasätta :(

    Vår kommunikation nu är... Inte vad den borde! Vi har både hörts och setts de senaste dagarna.


    Så du sitter o försöker lura i oss att du lyssnar på det vi skriver. Sen gör du helt tvärtom, hur tänkte du där? Inte alls i vanlig ordning gissar jag.
  • Anonym (Korkad)

    Jag försöker lyssna på er och göra våra spontana möten så korta och korrekta det bara går!

Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.