• Anonym (Undrar)

    Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

    Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

  • Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
  • Anonym (Undrar)
    EnAnonumius skrev 2019-06-19 20:37:43 följande:

    Du vände ju dig hit av någon anledning..

    Här har du ju ett problem.

    Du kan inte skilja på "hur andra uppfattar dig egentligen", från "hur du anser att andra skall uppfatta dig enligt dig".

    Bara för att en mängd andra personer uppfattar dig på ett visst sätt så är det inte samma sak som att andra avsiktligt missförstår dig. Det handlar om att du har svårt att ta till dig att folk inte ser dig med samma ögon som du vill att de skall se dig.

    Kan ju göra en jämförelse (ja den är adekvat).

    Om 100 personer missförstår en text, bör då inte skribenten tänka på att kanske formulera om sig en smula?

    Eller anser du att det är de 100 läsarnas fel att de inte förstår hens text?

    Vi är ju flera här inne som uppfattar dig på samma sätt. I stället för att självreflektera på hur du skriver och formulera dig så lägger du hela skulden på "de andra" och anklagar dem för att "avsiktligt missförstå dig", d.v.s du gör ingen fel alls utan det är alla andra som gör fel emot dig.


    Du läser selektivt. Jag hat varit väldigt tydlig med att jag behöver förstå bättre hur andra läser mig.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-20 08:14:49 följande:
    Du läser selektivt. Jag hat varit väldigt tydlig med att jag behöver förstå bättre hur andra läser mig.
    Även jag missuppfattade det du skrev och fick den felaktiga bilden av en bitter kvinnohatande man som skyller på andra för sin situation.


  • Anonym (Alltid)

    Trådstartaren Undrar: det är enkelt.
    Du ska bara träffa en kvinna som det klickar med, för båda. Och att du är oskuld ska du Ljuga om.
    That's it.

  • EnAnonumius
    Kjell2 skrev 2019-06-20 08:25:05 följande:
    Även jag missuppfattade det du skrev och fick den felaktiga bilden av en bitter kvinnohatande man som skyller på andra för sin situation.
    Tack.
    Då var jag knappast ensam om det.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 08:57:15 följande:

    Trådstartaren Undrar: det är enkelt.
    Du ska bara träffa en kvinna som det klickar med, för båda. Och att du är oskuld ska du Ljuga om.
    That's it.


    Ja grattis smartskalle, till dit korkade råd.

    Har du något korkat råd att ge till TS när sanningen kommer fram och kvinna är förbannad för att han ljög för henne?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Alltid)
    EnAnonumius skrev 2019-06-20 10:03:03 följande:
    Ja grattis smartskalle, till dit korkade råd.

    Har du något korkat råd att ge till TS när sanningen kommer fram och kvinna är förbannad för att han ljög för henne?
    Har inget korkat råd, däremot ett lysande råd. Ge henne bra sex.
    Och en kvinna kan inte veta om en man är oskuld eller inte.
  • Överste Senap
    EnAnonumius skrev 2019-06-20 10:03:03 följande:

    Ja grattis smartskalle, till dit korkade råd.

    Har du något korkat råd att ge till TS när sanningen kommer fram och kvinna är förbannad för att han ljög för henne?


    Om han berättar det för henne ett halvår senare, att hon var hans första, tror du hon bryter upp då?
  • Anonym (Alltid)
    Överste Senap skrev 2019-06-20 10:34:58 följande:
    Om han berättar det för henne ett halvår senare, att hon var hans första, tror du hon bryter upp då?
    Jag berättade dagen efter för hon som blev min första. Hon ryckte på axlarna, "ok" sa hon. Sen träffades vi igen och hade sex, och hon ville bli ihop.
  • Anonym (O)

    TS, är det aspergers du misstänker att du har?

    I så fall förstår jag dig på ett annat sätt. Jag tror att jag har det också om än högfungerande.

    Jag var extremt blyg som barn och hade stora sociala problem men jag kämpade verkligen för att förstå det sociala spelet. Jag studerade hur andra betedde sig och läste böcker i psykologi för att förstå mig själv och andra.

    Jag fatrar fortfarande inte poängen med vissa sociala aktiviteter men jag har lärt mig hur jag ska bete mig för att ta mig igenom dem. Dejtande är nästan olidligt för mig men jag är bra på det eftersom jag har lärt mig hantera det.

    Du verkar vara högfungerande i övrigt oavsett vilken eventuell diagnos du har. Du är antagligen intelligent också så du har alla förutsättningar att lära dig det som är svårt idag.

    Det här med att kunna se saker ut andras perspektiv är en träningsfråga om det inte faller sig naturligt. Det kanske är det största hindret för dig, i alla fall större än att du är oskuld.

    Läs böcker och börja i terapi (KBT), där du specifikt tar upp de här problemen. Visa dina nätdejtingprofiler för någon du litar på eller för terapeuten för feedback. Att skriva profiltexter är en övning i självreflektion.

    Du är inte för gammal för att få egna barn, särskilt inte om du träffar en tjej som är några år yngre. Det ska framgå av dina profiltexter att du vill ha en seriös relation och bilda familj.

    Ensamma mammor är inte en bra målgrupp för det. De vill, precis som alla andra, bli valda för de personer de är och inte för att det är ett praktiskt upplägg för någon som inte själv har barn.

    En singelkvinna i din ålder med en biologisk klocka som tickar är ett mycket bättre kort i det fallet. Det finns ju otaliga trådar här av kvinnor som är trötta på män som bara är ute efter sex. Förbättra din sociala kompetens så här du en nisch där om det är en familj du vill ha.

  • Anonym (.....)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 10:20:35 följande:
    Har inget korkat råd, däremot ett lysande råd. Ge henne bra sex.
    Och en kvinna kan inte veta om en man är oskuld eller inte.
    Överste Senap skrev 2019-06-20 10:34:58 följande:
    Om han berättar det för henne ett halvår senare, att hon var hans första, tror du hon bryter upp då?
    Suck. Sex, sex, sex... blir f-n äcklad av hur enkelspåriga många män är. Kan ni inte tänka på relationer ur någon annan synvinkel än sexuellt? Yuck.

Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?