• Anonym (Anna Anonym)

    Ni som varit otrogna, hur gick det till?

    Har själv aldrig varit otrogen och skulle nog aldrig kunna vara det. Men jag är nyfiken, ni som varit otrogna någon gång, hur gick det till?

    Hur kom ni i kontakt med varann?
    Vad gjorde ni när ni träffades? Vart det sex direkt eller bara hångel? Var det romantisk stämning?
    Hur kändes det efteråt? Samvetskval eller en lust efter att ses igen?

  • Svar på tråden Ni som varit otrogna, hur gick det till?
  • Anonym (Äh)
    Anonym (yes) skrev 2019-06-30 14:22:21 följande:

    Det beror kanske om man är ute efter att lära sig eller om man är ute efter att försöka få tips på hur man ska rättfärdiga ett svek mot sin partner och barn för sig själv.

    Jag menar, exakt vad är det du tycker TS lär sig genom att läsa om hur andra rättfärdigar sin otrohet? Så länge hon inte pratar med sin man om möjligheten att ha sex med andra så spelar det lixom ingen större roll varför andra varit otrogna, det är fortfarande ett svek.

    Vem avgör hur mycket var och en får "flika in"? Du?


    Men var kommer mannen och sveket in i ts frågeställning? Det är ju du som tar upp det från ingenstans. De är väl inte det som diskuteras. Hör det till ämnet egentligen?

    Om jag säger så här om det här hade varit en tentafråga så hade du fått noll poäng för att du tar med saker som inte har med ts fråga att göra. Du är ute i periferin.

    Men att ha de åsikter du har är inte fel. Men som sagt man kan väl hålla sig till ämnet.

    Det är skillnad på trådämne och relatera till närliggande åsikter som inte hör till tråden.

    Vad ts ska lära sig vet jag inte. Om hon ska prata med sin man? Ingen vet. Bara ts vet.

    Tycker ts att det är ett svek? Ingen vet. bara ts vet om hon vet. Men hon har rätt att starta tråden med dess fråga.

    Du tycker att det är ett svek att vara otrogen. Ja det är väl det. Men som sagt det var ju inte det som ts fråga gällde om det var svek eller inte. Hon vill istället veta andras erfarenheter om hur det gick till när de var otrogna. Eller har jag helt fel?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Äh) skrev 2019-06-30 15:16:20 följande:

    Men var kommer mannen och sveket in i ts frågeställning? Det är ju du som tar upp det från ingenstans. De är väl inte det som diskuteras. Hör det till ämnet egentligen?

    Om jag säger så här om det här hade varit en tentafråga så hade du fått noll poäng för att du tar med saker som inte har med ts fråga att göra. Du är ute i periferin.

    Men att ha de åsikter du har är inte fel. Men som sagt man kan väl hålla sig till ämnet.

    Det är skillnad på trådämne och relatera till närliggande åsikter som inte hör till tråden.

    Vad ts ska lära sig vet jag inte. Om hon ska prata med sin man? Ingen vet. Bara ts vet.

    Tycker ts att det är ett svek? Ingen vet. bara ts vet om hon vet. Men hon har rätt att starta tråden med dess fråga.

    Du tycker att det är ett svek att vara otrogen. Ja det är väl det. Men som sagt det var ju inte det som ts fråga gällde om det var svek eller inte. Hon vill istället veta andras erfarenheter om hur det gick till när de var otrogna. Eller har jag helt fel?


    Det är kanske inte vad DU vill diskutera men det är en ganska självklar del i frågeställningen om man ska eller inte vara otrogen som inte kommer försvinna för att mam låtsas son att sen inte existerar och vägrar prata om den
  • Anonym (yes)
    Anonym (yes) skrev 2019-06-30 15:25:18 följande:

    Det är kanske inte vad DU vill diskutera men det är en ganska självklar del i frågeställningen om man ska eller inte vara otrogen som inte kommer försvinna för att mam låtsas son att sen inte existerar och vägrar prata om den


    Att sitta och låtsas som att TS inte alls vill vara otrogen och att diskussionen enbart är någon teoretisk exercis bara för kul är bara urlöjligt. Bakom TS frågeställning finns det riktiga människor kommer drabbas av vad TS beslutar sig för. Jag undrat hur fan vissa människor här är funtade i skallen när man väljer att låtsas som att det inte är så.

    Vill ni att TS ska svika sin familj?

    Vill ni att TS man och barn ska bli sårade och förnedrade?

    Vad får er att tycka att de förtjänar det?

    Om ni inte vill det, varför i helvete sitter ni och spelar spelar dumma och låtaas som att diskussionen inte alls handlar om TS ska vara otrogen eller ej?
  • AlinaM34
    Anonym (yes) skrev 2019-06-30 15:39:36 följande:
    Att sitta och låtsas som att TS inte alls vill vara otrogen och att diskussionen enbart är någon teoretisk exercis bara för kul är bara urlöjligt. Bakom TS frågeställning finns det riktiga människor kommer drabbas av vad TS beslutar sig för. Jag undrat hur fan vissa människor här är funtade i skallen när man väljer att låtsas som att det inte är så.

    Vill ni att TS ska svika sin familj?

    Vill ni att TS man och barn ska bli sårade och förnedrade?

    Vad får er att tycka att de förtjänar det?

    Om ni inte vill det, varför i helvete sitter ni och spelar spelar dumma och låtaas som att diskussionen inte alls handlar om TS ska vara otrogen eller ej?
    Vart vill du komma egentligen? Vad vill du få ut av alla dina inlägg? 
  • Anonym (Äh)
    Anonym (yes) skrev 2019-06-30 15:39:36 följande:

    Att sitta och låtsas som att TS inte alls vill vara otrogen och att diskussionen enbart är någon teoretisk exercis bara för kul är bara urlöjligt. Bakom TS frågeställning finns det riktiga människor kommer drabbas av vad TS beslutar sig för. Jag undrat hur fan vissa människor här är funtade i skallen när man väljer att låtsas som att det inte är så.

    Vill ni att TS ska svika sin familj?

    Vill ni att TS man och barn ska bli sårade och förnedrade?

    Vad får er att tycka att de förtjänar det?

    Om ni inte vill det, varför i helvete sitter ni och spelar spelar dumma och låtaas som att diskussionen inte alls handlar om TS ska vara otrogen eller ej?


    Absolut. Men allvarligt du är inte hennes eller någon annans moraliska väktare. Även om dina åsikter är vettiga så hör det fortfarande inte till tråden. Huruvida ts vill vara otrogen pga eller avsluta sitt förhållande med en man som är bristfällig när det gäller sex och samlevnad vet ju bara ts om det är värt att göra. Varför vet ingen.

    Själv tycker jag att det ska mycket till innan jag skulle starta en tråd i ämnet överhuvudtaget, Då skulle jag tänkt länge och varit rejält besviken. Det skulle vara riktigt illa i mitt förhållande. Själv hade jag bara gjort slut utan att fundera på någon otrohet överhuvudtaget. Det skulle bara krångla till det och dra ut på det oundvikliga slutet i onödan. Men det är jag det.

    Sedan jag ser att diskussion rör sig i en cirkel. Så jag vill till slut säga att jag respekterar dina åsikter och synpunkter. Varför inte starta en egen tråd i ämnet otrohet. Den skulle nog bli poppis tror jag.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Äh) skrev 2019-06-30 16:36:00 följande:

    Absolut. Men allvarligt du är inte hennes eller någon annans moraliska väktare. Även om dina åsikter är vettiga så hör det fortfarande inte till tråden. Huruvida ts vill vara otrogen pga eller avsluta sitt förhållande med en man som är bristfällig när det gäller sex och samlevnad vet ju bara ts om det är värt att göra. Varför vet ingen.

    Själv tycker jag att det ska mycket till innan jag skulle starta en tråd i ämnet överhuvudtaget, Då skulle jag tänkt länge och varit rejält besviken. Det skulle vara riktigt illa i mitt förhållande. Själv hade jag bara gjort slut utan att fundera på någon otrohet överhuvudtaget. Det skulle bara krångla till det och dra ut på det oundvikliga slutet i onödan. Men det är jag det.

    Sedan jag ser att diskussion rör sig i en cirkel. Så jag vill till slut säga att jag respekterar dina åsikter och synpunkter. Varför inte starta en egen tråd i ämnet otrohet. Den skulle nog bli poppis tror jag.


    Om du med hennes moraliska väktare menar att tycka att hon inte ska vara otrogen så självklart, jag tycker det vore bra att hennes familj slapp bli bedragna.

    Jag har förstått att du inte gillar att meningsmotståndare skriver men som redan påpekat är detta en öppen tråd och det inte upp till dig att avgöra vem som får skriva
  • Anonym (yes)
    AlinaM34 skrev 2019-06-30 16:02:35 följande:

    Vart vill du komma egentligen? Vad vill du få ut av alla dina inlägg? 


    Var jag vill komma? Att TS förhoppningsvis inte bedrar sin familj. Var vill du komma? Vad får du ut av att TS är otrogen.?
  • AlinaM34
    Anonym (yes) skrev 2019-06-30 17:13:47 följande:
    Var jag vill komma? Att TS förhoppningsvis inte bedrar sin familj. Var vill du komma? Vad får du ut av att TS är otrogen.?
    Det har inte jag med att göra, och inte du heller.
  • Anonym (V)
    Anonym (Anna Anonym) skrev 2019-06-26 19:56:28 följande:

    Ja det är ju så att otrohet behöver inte vara helt förkassligt om man ser på det från andra håll. Så länge det hålls hemligt och det gynnar ens äktenskap så kan det ju också vara bra. Nej hoppas du stannar och håller ihop din familj med tanke på att ni har barn.

    Aha, lite bdsm kan vara trevligt ;) Åh det låter ju fantastiskt med en man som kan komma flera gånger under en natt! Fast kanske är du som gör honom extra kåt? ;) Normalt är det ju EN gång och sen sova... :/ Analt har jag aldrig fått från min man, men är lite nyfiken, fast tycker det verkar mest som kvinnan får ont och mannen njuter... Men om din älskare har en grov penis så borde det väl vara extra svårt? Gör det inte ont? Har du testat det med din man något efter att ni gjort det, eller är han bara helt emot analsex?

    Ok det låter helt logiskt för att inte väcka misstanke, att låta din man se underkläderna först. Läste först som att din älskare hade köpt det åt dig, som present typ men det kanske var missuppfattat. Men du brukar alltså köpa själv, som du ska ha på dig när du träffar din älskare? Att vara ännu mera på och kärlekfull mot sin man är ju en bra sak överlag, det kanske stärker ditt äktenskap med honom. Min man har så dåligt luktsinne så jag tror, ifall jag skulle vara otrogen, att han inte skulle märka nåt även om jag inte duschade :)

    Förstår att din man kommer i första hand, men det låter så häftigt med att älskaren kan komma flera gånger. Förstår att ni kan hålla på hela natten då och älska ;) Om din man skulle börja vilja ha mycket mer sex och intimitet skulle du då sluta träffa älskaren tror du?


    Ja så känner jag med. Tror det handlar lite om vad man har för inställning kring sex. Sex för mig är något helt fantastiskt och något jag njuter utav väldigt mycket, inte bara för stunden utan för mig som person också. Att gå omkring frustrerad och förbi-sedd leder till att jag blir lättirriterad och som jag skrev tidigare så bråkade jag och min man över småsaker då jag inte själv mådde bra. Och visst, man kan skilja sig, krossa familjen, barnen får två hem, sälja huset och ändra bekantskapskretsen men förstår inte hur det skulle leda till något positivt. Det min man inte vet ,mår han heller inte dåligt utav och jag ger honom all kärlek han förtjänar trots att vårat sexliv inte är optimalt.

    Ja det är så konstigt, har faktiskt aldrig hört om en man som kan komma så många gånger på en natt hahhha och känner igen igen mig i en gång och sen sova. Han är helt fantastisk. Han har grövre kuk än min man, men genomsnittlig tror jag. Tycker det är skönt med analt men njuter mer av vaginalt helt klart. Det är som en extrakrydda som vi spicar med ibland. Killen måste ta det väldigt försiktigt och långsamt i början och ha en burk vaselin nära till hands ;) nej aldrig testat det med min man. Det händer att min älskare köpt underkläder och jag gör det med, men jag menar bara att man bör visa dessa för sin man då han annars kommer börja undra varför man har sexiga negligéer i lådan som han aldrig sett. Känner igen mig hahhha tror inte min man skulle märka om jag inte duschade heller men gör det iallafall, skulle kännas konstigt att gå från honom med hans doft och annat ;) i mig.

    Sista frågan är svår, jag vet faktiskt inte. Jag äskar min man men älskar att knulla min älskare. I början handlade det om att jag saknade sex, intimiteten, närheten och bekräftelsen men nu känns det att även om jag fick den skulle jag nog träffa min älskare med. Kanske inte lika ofta men nån gång ibland. Det vi har tillsammans i sängen slår verkligen allt. Däremot har jag berättat för honom att om eller när han gifter sig så vill jag sluta träffa honom.
  • Anonym (Titti)
    Anonym (yes) skrev 2019-06-30 15:39:36 följande:

    Att sitta och låtsas som att TS inte alls vill vara otrogen och att diskussionen enbart är någon teoretisk exercis bara för kul är bara urlöjligt. Bakom TS frågeställning finns det riktiga människor kommer drabbas av vad TS beslutar sig för. Jag undrat hur fan vissa människor här är funtade i skallen när man väljer att låtsas som att det inte är så.

    Vill ni att TS ska svika sin familj?

    Vill ni att TS man och barn ska bli sårade och förnedrade?

    Vad får er att tycka att de förtjänar det?

    Om ni inte vill det, varför i helvete sitter ni och spelar spelar dumma och låtaas som att diskussionen inte alls handlar om TS ska vara otrogen eller ej?


    Vadå svika sina barn??? Har ts en monogam sexuell relation med sina barn?

    Den enda man sviker vid otrohet är den partner man har lovat att vara trogen. Barnen drabbas eventuellt om otroheten kommer fram, dvs om partnern drar in barnen i samtalen. Men så länge de vuxna håller barnen utanför problemen i förhållandet så drabbas de inte. Att som förälder gå till sina barn och säga att er mamma/pappa knullar någon annan än mig är helt oförlåtligt mot barnen.
Svar på tråden Ni som varit otrogna, hur gick det till?