• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Anonym (S.J)
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-22 19:21:07 följande:

    Åh, känner verkligen igen de där känslorna! När jag mår som sämst ligger jag verkligen och tänker: Är det här värt det? Ska man må såhär? Hur fan orkar man?!

    Men antar att allt det där är glömt om 7 månader.. :)


    Testade citronvatten idag, de har fungerat! Ätit första riktiga måltiden och fått behålla de för första gången på 2 veckor! Hoppas verkligen att de fortsätter så även senare! Ett tips som är värt att testa!! Försöker tänka att de är värt de, men när de är som värst är de jäkla svårt att hålla fokuset positivt. :(
  • Anonym (A)

    Blir galen på en graviditetssymtom jag har fått nu, har nämligen blivit överdrivet känslig för beröring så nu har jag legat vaken hela natten för det gör ont att ligga i min annars så sköna säng... Kan inte alls ligga som jag brukar eller på andra sätt heller utan att det börjar göra ont. Så det blir att iaf ta och sjuka sig halva dagen för att få någon sömn och sen se om man orkar jobba hemifrån resten av dagen. Var likadant när jag väntade dottern så det är väl en graviditetssymtom jag får dras med. Jag är dock sjukt trött och vill inget annat än sova men svårt när man känner sig som prinsessan på ärten.

    Någon annan som har liknande symtom?

  • Anonym (Helena)
    Anonym (S.J) skrev 2019-09-22 20:03:40 följande:

    Testade citronvatten idag, de har fungerat! Ätit första riktiga måltiden och fått behålla de för första gången på 2 veckor! Hoppas verkligen att de fortsätter så även senare! Ett tips som är värt att testa!! Försöker tänka att de är värt de, men när de är som värst är de jäkla svårt att hålla fokuset positivt. :(


    Exakt! Jag testade också citronvatten för några dagar sen och halleluja, haha!
  • Anonym (B)

    Hej alla! Jag börjar undra om jag har kommit in i det som folk kallar för spökveckor? Eller om mina symtom kanske helt enkelt bara har avtagit? Eller asså jag fattar helt enkelt ingenting av mina symtom?! Har inte gjort sedan jag plussade, tycker att dom kommer och går, vet inte vad jag inbillar mig och vad som är på riktigt.

    Men idag känner jag mig inte gravid över huvud taget! Det var inte ens det första jag tänkte på när jag vaknade?! Det tog ett tag innan jag ba: just det, jag är ju gravid. Tycker att magen är mindre svullen och mår inte illa längre, har slutat ta mina postafen-tabletter till och med. Känner mig inte lika trött heller. Inte ens ont i brösten!!!

    Jag har fått göra två VUL och sett hjärtslag och sprattlande foster men vet ju att det bara är ögonblicks-bilder. Jag har inte haft ont och inga blödningar men hur ska man liksom FÖRSTÅ att man är gravid? Ska man bara gå omkring och undra och känna sig icke-gravid?

    Det här inlägget blev jättekonstigt, jag vet... Men om det är någon som känner igen sig eller så...

    Kram till er alla!

  • Chokos
    Anonym (B) skrev 2019-09-23 12:39:12 följande:

    Hej alla! Jag börjar undra om jag har kommit in i det som folk kallar för spökveckor? Eller om mina symtom kanske helt enkelt bara har avtagit? Eller asså jag fattar helt enkelt ingenting av mina symtom?! Har inte gjort sedan jag plussade, tycker att dom kommer och går, vet inte vad jag inbillar mig och vad som är på riktigt.

    Men idag känner jag mig inte gravid över huvud taget! Det var inte ens det första jag tänkte på när jag vaknade?! Det tog ett tag innan jag ba: just det, jag är ju gravid. Tycker att magen är mindre svullen och mår inte illa längre, har slutat ta mina postafen-tabletter till och med. Känner mig inte lika trött heller. Inte ens ont i brösten!!!

    Jag har fått göra två VUL och sett hjärtslag och sprattlande foster men vet ju att det bara är ögonblicks-bilder. Jag har inte haft ont och inga blödningar men hur ska man liksom FÖRSTÅ att man är gravid? Ska man bara gå omkring och undra och känna sig icke-gravid?

    Det här inlägget blev jättekonstigt, jag vet... Men om det är någon som känner igen sig eller så...

    Kram till er alla!


    Jag känner exakt lika! Illamåendet som bortblåst idag 9+0. Vill nästan ha tillbaka det!???? allt såg bra ut på ul för 5 dagar sedan.
  • Anonym (B)
    Chokos skrev 2019-09-23 14:35:54 följande:

    Jag känner exakt lika! Illamåendet som bortblåst idag 9+0. Vill nästan ha tillbaka det!???? allt såg bra ut på ul för 5 dagar sedan.


    Pjuuuh... Skönt att någon känner samma. Jag ska träffa barnmorskan imorgon så ska fråga lite mer kring dessa känslor jag har om att inte känna av sin graviditet.
  • DVQ
    Anonym (B) skrev 2019-09-23 12:39:12 följande:

    Hej alla! Jag börjar undra om jag har kommit in i det som folk kallar för spökveckor? Eller om mina symtom kanske helt enkelt bara har avtagit? Eller asså jag fattar helt enkelt ingenting av mina symtom?! Har inte gjort sedan jag plussade, tycker att dom kommer och går, vet inte vad jag inbillar mig och vad som är på riktigt.

    Men idag känner jag mig inte gravid över huvud taget! Det var inte ens det första jag tänkte på när jag vaknade?! Det tog ett tag innan jag ba: just det, jag är ju gravid. Tycker att magen är mindre svullen och mår inte illa längre, har slutat ta mina postafen-tabletter till och med. Känner mig inte lika trött heller. Inte ens ont i brösten!!!

    Jag har fått göra två VUL och sett hjärtslag och sprattlande foster men vet ju att det bara är ögonblicks-bilder. Jag har inte haft ont och inga blödningar men hur ska man liksom FÖRSTÅ att man är gravid? Ska man bara gå omkring och undra och känna sig icke-gravid?

    Det här inlägget blev jättekonstigt, jag vet... Men om det är någon som känner igen sig eller så...

    Kram till er alla!


    Jag känner igen mig! Jag har också gjort ultraljud och jag försöker tänka att även om ultraljud bara är ögonblicksbilder, ökar ändå chansen för att allt ska gå bra om hjärtljud har konstaterats. Sedan är det väl ungefär nu som många börjar må bättre och illamåendet och trötthet avtar.
  • hjärtekrossad

    Mina synptom har kommit och gått. Nu har jag inga ömma bröst alla bara lite illamående ibland. Var på vul igår och jag var 11+4 allt såg bra ut och det lilla hjärtat slog så fint.

  • EmmasaraL

    Hej! Plussade för snart 3 veckor sedan. Går in i 9+0 på fredag. BF runt 30 april. Tredje barnet (5 graviditeten). Var gravid förra hösten men tvingades avbryta i v 17 pga gravt hjärtfel. Är inte orolig att det ska bli så igen dock. Har förlikat mig med tanken att jag inte kan påverka missfall eller eventuella missbildningar mm. Det får man ta då. Och hoppas under tiden att det kommer gå vägen. Men visst. Jag har två friska barn så ev förluster är på ett förståeligt vis enklare att uthärda

    Avskyr de 14 första veckorna. Deprimerad och helt tappat livslusten.. kommer som ett brev på posten så snart man plussat.

    Är väldigt nyfiken på det där citronvattnet som några av er pratar om - recept? :)

  • Anonym (Helena)
    EmmasaraL skrev 2019-09-25 09:15:26 följande:

    Hej! Plussade för snart 3 veckor sedan. Går in i 9+0 på fredag. BF runt 30 april. Tredje barnet (5 graviditeten). Var gravid förra hösten men tvingades avbryta i v 17 pga gravt hjärtfel. Är inte orolig att det ska bli så igen dock. Har förlikat mig med tanken att jag inte kan påverka missfall eller eventuella missbildningar mm. Det får man ta då. Och hoppas under tiden att det kommer gå vägen. Men visst. Jag har två friska barn så ev förluster är på ett förståeligt vis enklare att uthärda

    Avskyr de 14 första veckorna. Deprimerad och helt tappat livslusten.. kommer som ett brev på posten så snart man plussat.

    Är väldigt nyfiken på det där citronvattnet som några av er pratar om - recept? :)


    Ja, de här första veckorna är en pina.. Jag har förutom illamående dragit på mig ett ryggskott och kan inte jobba just nu.. Igår bröt jag ihop fullständigt och förstår inte hur man ska orka! Men man måste ju..

    Jag vet inte hur andra gör med citronvatten, men jag häller helt enkelt upp en stor kanna med iskallt vatten och pressar ner en halv citron! Enkelt men för mig funkar det! :)
Svar på tråden BF April 2020