• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • DVQ
    Erinyh123 skrev 2019-10-01 08:59:34 följande:

    Det kan ju vara lite väntetid men jag åkte ju in akut och då gick det ju rätt så fort att få komma in liksom. Eller hör med din barnmorska om dina tankar och funderingar (: jag skulle boka in ett ul på vare sig det är privat eller inte för att lugna nerverna. Oftast är det inte nåt att oroa sig för att symptomen avstannat. Vilken vecka är du i ?? Kanske du skrivit men ja har missat det.


    Vecka 12+2. Jag har redan gjort ett ultraljud i vecka 9 för nipt. Både ultraljudet och testet såg fint ut och jag har egentligen inga konstiga symtom eller så. Snarare tvärtom mår jag helt som vanligt och det känns ovant efter 9 veckor som supergravid. Kom på i morse att jag låg och drog mig i sängen i stället för att kasta mig upp för att gå och kissa. Jag är inte extremt kissnödig längre, men det kanske beror på hur fostret ligger.

    Jag är bara lite rädd för att avfärdas som en neurotiker om jag försöker boka in ul, har förstått att det kan vara ganska strikt vilka som får det om man inte har akuta problem.
  • Daphodil
    DVQ skrev 2019-10-01 09:11:32 följande:

    Vecka 12+2. Jag har redan gjort ett ultraljud i vecka 9 för nipt. Både ultraljudet och testet såg fint ut och jag har egentligen inga konstiga symtom eller så. Snarare tvärtom mår jag helt som vanligt och det känns ovant efter 9 veckor som supergravid. Kom på i morse att jag låg och drog mig i sängen i stället för att kasta mig upp för att gå och kissa. Jag är inte extremt kissnödig längre, men det kanske beror på hur fostret ligger.

    Jag är bara lite rädd för att avfärdas som en neurotiker om jag försöker boka in ul, har förstått att det kan vara ganska strikt vilka som får det om man inte har akuta problem.


    Då skulle jag boka ett privat UL, för ser det bra ut nu borde du kunna andas ut. Så slipper du våndas ända fram till RUL.
  • banan123

    Var hos min barnmorska idag för att få hjälp med mina kräkningar. Kräker flera gånger om dagen. Är helt slut! Tog första tabletten vid 12.30 idag. Peppar peppar ingen kräkning än så länge (går nog inte så snabbt för tabletten men jag försöker vara positiv haha)

    Fick även se den lilla i magen. Barnmorskan kunde även se att jag väntat tvillingar men den ena har inte klarat sig. Men det finns en frisk med hjärtslag. Lite chokad och lite ledsen men är så glad över att där faktisk var en liten där inne :)

  • banan123

    Någon som har cravings? Hela mitt liv kretsar runt fanta. Iskall fanta. Tänker på Fanta 24/7, drömmer om fanta, tänker på hur den luktar osv..Har inte kunnat drick pga bubblorna förvärrar Kräkningarna. Men tog mig ett litet sipp idag. OMG säger jag bara haha

  • Anonym (Helena)
    banan123 skrev 2019-10-02 14:59:05 följande:

    Någon som har cravings? Hela mitt liv kretsar runt fanta. Iskall fanta. Tänker på Fanta 24/7, drömmer om fanta, tänker på hur den luktar osv..Har inte kunnat drick pga bubblorna förvärrar Kräkningarna. Men tog mig ett litet sipp idag. OMG säger jag bara haha


    Haha, jag tänkte på detta idag! Jag har faktiskt ingen som helst craving! Kan inte tänka ut nån mat jag är sugen på alls! Finns mat jag äcklas av och mat som jag föredrar vecka från vecka. Vill också ha nåt att suckta efter, haha!
  • idetenklabordetvackra
    banan123 skrev 2019-10-02 14:59:05 följande:

    Någon som har cravings? Hela mitt liv kretsar runt fanta. Iskall fanta. Tänker på Fanta 24/7, drömmer om fanta, tänker på hur den luktar osv..Har inte kunnat drick pga bubblorna förvärrar Kräkningarna. Men tog mig ett litet sipp idag. OMG säger jag bara haha


    haha jag har så fast med Pepsi Max/lime , kan inte dricka kaffe så har ersatt de med en burk om dagen ,skulle nog kunna dricka de hela tiden.. sen har jag blivit så sugen på kött de senaste , äter de inte särskilt ofta annars så lite ovant men ger kroppen de den vill ha ????
  • banan123
    Anonym (Helena) skrev 2019-10-02 17:47:08 följande:

    Haha, jag tänkte på detta idag! Jag har faktiskt ingen som helst craving! Kan inte tänka ut nån mat jag är sugen på alls! Finns mat jag äcklas av och mat som jag föredrar vecka från vecka. Vill också ha nåt att suckta efter, haha!


    Det kommer säkert! :) haha
  • banan123
    idetenklabordetvackra skrev 2019-10-02 18:07:42 följande:

    haha jag har så fast med Pepsi Max/lime , kan inte dricka kaffe så har ersatt de med en burk om dagen ,skulle nog kunna dricka de hela tiden.. sen har jag blivit så sugen på kött de senaste , äter de inte särskilt ofta annars så lite ovant men ger kroppen de den vill ha ????


    Jag dricker Pepsi Max stort sätt var dag (innan jag blev gravid) jag har inte tänkt på Pepsi på veckor! Finns bara Fanta i min hjärta nu haha. Någon mat har jag inte blivit direkt sugen på. De kanske kommer :)
  • Susbus13

    Hej hopp alla! Första gången på FL för mig =) 39 år, bor i Mölndal, väntar barn nr 3 och bf 5 april. Gjorde Nipt idag efter 2 kub där liten inte ville samarbeta =) Nervös väntan på resultat nu....

Svar på tråden BF April 2020