• hoolabandoola88

    Varför har högerpopulismen vunnit över vänsterpopulismen?

    Det kan väl inte ha undgått någon att högerpopulismen är på frammarsch över hela världen. Invandringskritik (ibland hat), antiglobalism, protektionism, nationalism osv har varit frågor som dominerat världspolitiken de senaste fem åren och globalt har vi fler högerpopulistiska stats- eller regeringschefer än på mycket länge (Modi i Indien, Bolzonaro i Brasilien, Trump i USA, osv).

    Samtidigt som detta händer har vänstern inte vunnit mark alls utan snarare gått bakåt. Färre personer tycks ansluta sig till vänstergrupperingar, motståndet mot nätverk åt vänster som exempelvis antifa är stort också bland organisationer som inte är höger (t.ex. anonymous) och färre vill befatta sig med frågor som lyfts fram av vänstern (transpersoners rättigheter exempelvis).

    Detta syns tydligt också på internet. På Youtube (världens näst mest besökta hemsida/app) har högerpopulismen dominerat de senaste åren. Den mest kända och populäraste högerpopulisten, Steven Crowder, har 4 miljoner följare på Youtube. Den mest populära vänsterinfluensern, ContraPoints har drygt 700 000 följare, vilket är färre än exempel den mer extrema Paul Joseph Watson. Den enda sidan som vänstern har ett någorlunda stort inflytande är Reddit, men det har ändå långt ifrån samma dignitet som Youtube.

    Så vad har vänstern gjort för fel? Varför har högerpopulismen vunnit över vänsterpopulismen?

  • Svar på tråden Varför har högerpopulismen vunnit över vänsterpopulismen?
  • klyban
    Anonym (Inte gjort, utan är) skrev 2019-08-20 18:05:51 följande:
    Men du har ju hittills inte kunnat visa en enda gång att du skulle ha rätt..?

    Semantiklekar med högerextrema har jag testat många ggr, men de hoppar runt som hoppetosser alltid och aldrig kan vara sakliga.


     


    Det allra mest intressanta är hur man inbillar sig att ingen kan se.
    Men det är det är enkelt och identifiera, då det alltid följer samma mönster.


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anton Chigurh
    Anonym (Ha!) skrev 2019-08-20 17:29:45 följande:

    Men hans nya taktik går ut på att han låtsas ha sagt det felaktigt för att testa oss. Om vi bad honom att belägga påståendet han kom med betyder det att vi är högerextrema.

    Bevis? Hans erfarenheter. Problemet är att de allra flesta normala människor brukar be om belägg när någon påstår en sån sak. Så då måste de flesta normala människor vara högerextrema enligt klyban-logik.

    Nåja.


    Hehe.... Ja jävlar. Det här är klyban i ett ruttet nötskal.

    Klockrent...
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • klyban
    Anton Chigurh skrev 2019-08-21 10:46:07 följande:
    Hehe.... Ja jävlar. Det här är klyban i ett ruttet nötskal.

    Klockrent...

    Tack, det betyder mycket för mig, och se detta invektiv av dig.


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anonym (Inte gjort, utan är)
    Anonym (2) skrev 2019-08-20 19:16:24 följande:
    OK, du vill alltså inte berätta. Undrar om det är för att man inte ska kunna kolla om det verkligen stämmer, det du skriver. 

    Vad min hemort har med saken att göra förstår jag inte. Jag har inte skrivit något om  hur det är att bo i min hemort, i motsats till dig. 

    Men då vet jag, du kan inte verifiera det du skriver. Då vet jag det.
    Hur många olika nick har du egentligen?

    Jag misstänkte att du bara var ute för att hitta ytterligare ett sätt att försöka misskreditera mig.
    Ack så rätt jag hade.
    Min bostadsort kan ju kanske vara ännu ett sätt för dig att kunna smutskasta mig? Ska du också ha reda på min vikt, skostorlek, om min mamma ammade mig när jag var bebis, eller något annat för att finna fler sätt att försöka misskreditera mig???

    Om du ställer en vettig fråga till mig som har en relevant anknytning till min bostadsort så ska jag gärna försöka ge ett vettigare svar. Men just nu kan jag inte se att något av det jag skrivit skulle ha något relevant samband med min bostadsort?

    F ö kan jag informera dig att jag rätt nyligen bytt bostadsort och flyttat ganska långt inom Sverige och dessutom att jag i dag har två olika bostadsorter som är belägna i olika regioner i Sverige.
    Jag har alltså god erfarenhet från olika geografiska platser vilket är en av orsakerna till att jag inte kan se att min bostadsort skulle vara relevant i sammanhanget?
  • Anonym (Inte gjort, utan är)
    klyban skrev 2019-08-21 06:21:11 följande:

    Semantiklekar med högerextrema har jag testat många ggr, men de hoppar runt som hoppetosser alltid och aldrig kan vara sakliga.


     


    Det allra mest intressanta är hur man inbillar sig att ingen kan se.
    Men det är det är enkelt och identifiera, då det alltid följer samma mönster.


    Varför citerar du mitt inlägg? Inget av det du skriver har någon som helst relevans. Om du ägnar dig åt det du kallar semantiklekar med högerextrema har ju inget med mig att göra, har inget med trådämnet att göra och har inget att göra med något som jag har skrivit.

    Du måste ha citerat fel person, fel inlägg, i fel tråd och förmodligen i fel forum?
  • klyban
    Anonym (Inte gjort, utan är) skrev 2019-08-21 17:10:05 följande:
    Varför citerar du mitt inlägg? Inget av det du skriver har någon som helst relevans. Om du ägnar dig åt det du kallar semantiklekar med högerextrema har ju inget med mig att göra, har inget med trådämnet att göra och har inget att göra med något som jag har skrivit.

    Du måste ha citerat fel person, fel inlägg, i fel tråd och förmodligen i fel forum?
    Känner du att du inte vill bli citerad, sluta skriv.
    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anonym (Inte gjort, utan är)
    klyban skrev 2019-08-21 17:41:54 följande:
    Känner du att du inte vill bli citerad, sluta skriv.
    Nej, tvärtom, jag tycker det är både roligt och lärorikt att bli citerad och att resonera.

    Men inget av det du skriver har någon som helst relevans, har inget med mig att göra, har inget med trådämnet att göra och har inget att göra med något som jag har skrivit.

    Du måste ha citerat fel person, fel inlägg, i fel tråd och förmodligen i fel forum?
  • klyban
    Anonym (Inte gjort, utan är) skrev 2019-08-21 18:02:44 följande:
    Nej, tvärtom, jag tycker det är både roligt och lärorikt att bli citerad och att resonera.

    Men inget av det du skriver har någon som helst relevans, har inget med mig att göra, har inget med trådämnet att göra och har inget att göra med något som jag har skrivit.

    Du måste ha citerat fel person, fel inlägg, i fel tråd och förmodligen i fel forum?

    Hur ska du ha det?


    Bestäm dig.


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anonym (Inte gjort, utan är)
    klyban skrev 2019-08-21 18:14:07 följande:

    Hur ska du ha det?


    Bestäm dig.


    Men har du så svårt med läsförståelsen? Jag har ju klart och tydligt bestämt mig!
    Citat:
    "jag tycker det är både roligt och lärorikt att bli citerad och att resonera"

    Jag har aldrig någonsin sagt att jag inte vill bli citerad eller bett om att få slippa bli citerad!

    Vad är ditt problem och vad är det som du inte klarar att förstå?
  • klyban
    Anonym (Inte gjort, utan är) skrev 2019-08-21 18:22:10 följande:
    Men har du så svårt med läsförståelsen? Jag har ju klart och tydligt bestämt mig!
    Citat:
    "jag tycker det är både roligt och lärorikt att bli citerad och att resonera"

    Jag har aldrig någonsin sagt att jag inte vill bli citerad eller bett om att få slippa bli citerad!

    Vad är ditt problem och vad är det som du inte klarar att förstå?

    Det var du som pratade om citering, inte jag.


    hur många meter var det? 88-ägd
Svar på tråden Varför har högerpopulismen vunnit över vänsterpopulismen?