• Anonym (Ledsen)

    Måste vi byta skola?

    Barnen går i en jättebra skola anpassad efter barn med deras svårigheter.. De har även hundar i skolan som stöd.

    Nu har ena barnet blivit allergisk. Hur löser man det här? Måste vi byta skola eller är skolan skyldiga att anpassa sig?

  • Svar på tråden Måste vi byta skola?
  • Drottningen1970

    Om jag valt den skolan just utifrån hundterapin och du skulle driva igenom att skolan måste göra sig av med hundarna så skulle jag garanterat hata dig innerligt. Visst ditt barn kanske kunde få gå kvar men massa andra barn skulle det kanske bli katastrof för.

    Dina relationer med andra föräldrar skulle bli omöjligt och det skulle via gränslösa föräldrar sippra ned till ditt barn när andra barn tyvärr skulle tycka det var ditt barns fel att hundarna försvann.

  • Fiona M

    Även om ni skulle kunna hitta stöd för att skolan var tvungen att göra sig av med hundarna så skulle era barn inte kunna gå kvar efter att ni tvingat igenom det.

  • Anonym (Mgt)

    Hur har barnet reagerat mot hundarna?

    Jag är allergisk mot hund, katt, kanin och häst. Det enda jag känner av är katt. Jag hade hund i 10 år och jag reda i 6 åt utan att känna av det.

  • Anonym (Mgt)

    Hur har barnet reagerat mot hundarna?

    Jag är allergisk mot hund, katt, kanin och häst. Det enda jag känner av är katt. Jag hade hund i 10 år och jag reda i 6 åt utan att känna av det.

  • Anonym (Ledsen)

    Men ge er, jag har aldrig sagt att de ska göra sig av med dem.

  • Anonym (Ledsen)
    Drottningen1970 skrev 2019-08-17 15:50:08 följande:

    Om jag valt den skolan just utifrån hundterapin och du skulle driva igenom att skolan måste göra sig av med hundarna så skulle jag garanterat hata dig innerligt. Visst ditt barn kanske kunde få gå kvar men massa andra barn skulle det kanske bli katastrof för.

    Dina relationer med andra föräldrar skulle bli omöjligt och det skulle via gränslösa föräldrar sippra ned till ditt barn när andra barn tyvärr skulle tycka det var ditt barns fel att hundarna försvann.


    Du skulle hata en förälder som kämpat sig in i väggen för att få skolgången för dennes barn att fungera någorlunda?
  • Pierott
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-17 16:04:14 följande:

    Men ge er, jag har aldrig sagt att de ska göra sig av med dem.


    Nehe, så vilken form av anpassning hade du tänkt att dom skulle göra då?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mgt) skrev 2019-08-17 16:01:01 följande:

    Hur har barnet reagerat mot hundarna?

    Jag är allergisk mot hund, katt, kanin och häst. Det enda jag känner av är katt. Jag hade hund i 10 år och jag reda i 6 åt utan att känna av det.


    I skolan, inte alls tidigare, allergin har kommit under sommaren. Då med rinnande röda ögon och näsa och kliande i halsen. Träffade hunden flera gånger med samma reaktion, så finns ingen tvekan om att det är hunden som orsakade det.
  • BurningDiamond
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-17 16:09:30 följande:
    I skolan, inte alls tidigare, allergin har kommit under sommaren. Då med rinnande röda ögon och näsa och kliande i halsen. Träffade hunden flera gånger med samma reaktion, så finns ingen tvekan om att det är hunden som orsakade det.
    Men du skrev ju att ni gjort en allergiutredning? Att ni träffat en hund som ni antar är orsaken till symptomen är ingen allergiutredning.

    Oavsett vilket så kan det vara en idé att låta barnet träffa terapi-hundarna, för det är fullt möjligt att vara allergisk mot vissa individer och tolerera andra. Även om det inte är en "allergivänlig" ras. Förutsatt att barnets allergi inte är såpass kraftig att det skulle utsätta barnet för risk så klart.
  • Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-17 16:06:46 följande:

    Du skulle hata en förälder som kämpat sig in i väggen för att få skolgången för dennes barn att fungera någorlunda?


    Om den föräldern förstör för alla andra barn på skolan, varav mitt, som jag kämpat lika mycket för, är ett?

    Tveklöst.
Svar på tråden Måste vi byta skola?