• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Nextchapter
    HejsanJenny skrev 2019-10-07 14:56:00 följande:

    Har just fått se ett litet tickande hjärta <3 Så lättad och glad.


    Åh så spännande! :)

    Har mitt första bm möte idag o blev erbjuden tidigt ultraljud när jag är i ca v 12-13, så det bokade vi in idag :D längtar!! :)
  • Millemupp
    lillpeanut skrev 2019-10-07 14:39:36 följande:

    Antingen tänker jag inte alls på det, eller så tänker jag svinnmycket på det, vad jag kan och inte kan äta osv! Mycket att tänka på känns det som...

    Ringde och har första möte på Bm nu denna veckan, så det känns bra!

    Ang symptomen känner jag nog en stor oro kring det... Var gravid för ca 10 år sen, upptäckte ganska tidigt att det var mf, men jag blödde liksom inte, så det tänker jag ganska mycket på, om det är likadant denna gången.

    Hur tänker du kring avsaknaden av symtom? Lättad? Oro?


    Är ganska splittrad.. förra graviditeten var jag så oerhört lugn och säker hela vägen. (Hade iofs inte så många symptom då heller) Fick en välskapt pojke och allt gick bra. Och nu förra cykeln blev jag gravid och försökte gå in i samma tänk. Blev MF v 5, och plussade sen direkt cykeln efter. Och nu går det inte alls att tänka positivt längre... snarast motsatsen, räknar liksom med att det inte ska gå bra.

    Hade du inga symptom då för tio år sen heller? Jobbigt när man får en massa hjärnspöken..
  • brownfox
    lillpeanut skrev 2019-10-06 23:56:10 följande:

    Oj, många majbebisar på gång!

    Själv har jag bim 28/5 2020, är i vecka 7, alltså väldigt tidigt än!

    Hur går det för alla?
    Har ni massa symptom, eller finns det fler som mig som har ca noll?


    En till här men nästan noll symtom, först var jag orolig men nu är jag bara tacksam för detta.
    Har en kollega på jobbet som är också gravid och klagar på något hela tiden, hur jobbigt det är och så.... känns inte alls roligt så hoppas noll symtom förtsätter här. Skrattande

    Jag känner mig lite mer trött då och då och kan lätt hända att jag sover över hela eftermiddag nån helg, men annars mår jag bra. Är nu i v10, alla säger att det roliga kommer snart så vi för se Spöke

    Har boka en tidigt UL privat nu på onsdag bara för att kolla om jag verkligen är gravid eller om jag har inbillat mig att jag är det Skrattande
  • Gabby

    Jag är i v. 11 och har inte så mycket symptom förrutom när jag rör mig. Går jag upp till övervåningen hemma får jag knappt luft och blir sjukt andfådd. Igår gick jag på en liten promenad på lunchen och höll inte på ta mig tillbaka, och då gick jag knappt 2 km totalt. 
    Har varit väldigt aktiv under alla år men nu är de som att jag gått in i en vägg. Jag får ingen luft :/

  • Ssk91

    Igår fick jag se vår plutt på UL. ÄR I V. 10 och allt syntes så tydligt. Hjärtat slog fint och man såg både gulesäcken och det som snart ska bli moderkakan. Så himla mysigt???????? kändes värt att jga varit sjukskriven i 4 vveckor pga konstant illamående och kräkningar.

  • Daphodil

    Har nu kräkts tre gånger sedan v 12 började, varav två gånger idag. Mår verkligen kasst. Nån mer med tilltagande illamående såhär sent?

  • nypan78
    brownfox skrev 2019-10-08 00:03:43 följande:
    En till här men nästan noll symtom, först var jag orolig men nu är jag bara tacksam för detta.
    Har en kollega på jobbet som är också gravid och klagar på något hela tiden, hur jobbigt det är och så.... känns inte alls roligt så hoppas noll symtom förtsätter här. Skrattande

    Jag känner mig lite mer trött då och då och kan lätt hända att jag sover över hela eftermiddag nån helg, men annars mår jag bra. Är nu i v10, alla säger att det roliga kommer snart så vi för se Spöke

    Har boka en tidigt UL privat nu på onsdag bara för att kolla om jag verkligen är gravid eller om jag har inbillat mig att jag är det Skrattande
    Jag mår alldeles för bra också, ingen mage och inga direkta symptom mer heller förutom att mina bröst har blivit lite större. Detta är min 4:e graviditet och jag trodde att jag visste hur det känns, men icke. Yngsta är redan 5 år, så det var ju ett tag sedan sist...

    Igår var en mycket dålig dag med negativa tankar så jag ringde till min kvinnoklinik - får komma på ett extra UL nästa vecka på tisdag. 

    Eftersom jag redan är 40 år har vi bestämt oss för att göra KUB, men är mycket kluven till provets tillförlitlighet ...det kanske blir NIPT också, men vi väntar först på KUB resultatet den 22 oktober. Vid förhöjd risk kan man få NIPT via landstinget då, om mycket förhöjd får man direkt remiss till mkp eller liknande. Jag är helt klart orolig denna gång...hoppas kunna njuta lite mer om allt ser bra ut på kommande tester.

    Fler här som är "lite äldre" och går med liknande oro?
  • Charlieellerså

    [quote=79950921][quote-nick]nypan78 skrev 2019-10-09 10:21:01 följande:[/quote-nick]Jag mår alldeles för bra också, ingen mage och inga direkta symptom mer heller förutom att mina bröst har blivit lite större. Detta är min 4:e graviditet och jag trodde att jag visste hur det känns, men icke. Yngsta är redan 5 år, så det var ju ett tag sedan sist...

    Igår var en mycket dålig dag med negativa tankar så jag ringde till min kvinnoklinik - får komma på ett extra UL nästa vecka på tisdag. 

    Eftersom jag redan är 40 år har vi bestämt oss för att göra KUB, men är mycket kluven till provets tillförlitlighet ...det kanske blir NIPT också, men vi väntar först på KUB resultatet den 22 oktober. Vid förhöjd risk kan man få NIPT via landstinget då, om mycket förhöjd får man direkt remiss till mkp eller liknande. Jag är helt klart orolig denna gång...hoppas kunna njuta lite mer om allt ser bra ut på kommande tester.

    Fler här som är "lite äldre" och går med liknande oro?[/

    Jag är gravid i v 7+5 och är 39 år. Snart 40. I går fick jag se ett hjärta ticka på vul men känner att jag är met orolig att det ska vara något fel som visar sig på kub/nipt och att jag ska behöva avbryta. Mår så illa hela tiden och vet inte om jag då skulle orka försöka igen då jag har flera barn att orka med. Förut har jag varit mer orolig för missfall än att något ska vara fel.

  • Andreaaaa

    Igår fick även vi se ett litet hjärta, och fostret var tom lite större än beräknat. Vi blev förstås otroligt glada men känner jag mig lugnare för det? - NOPE, för nu är det ju "på riktigt", suck! Kämpar mycket med hjärnspöken och funderar på terapi om det inte blir bättre, min förra graviditet var stundvis otroligt jobbig pga oron. Någon som har erfarenhet av terapi för just denna typ av oro?

    Hur tränar ni nu? Jag styrketränar normalt sett men har inte vågat sedan jag plussade, har varit trött och förkyld med nojar också över att jag ska göra något som orsakar en blödning under tex ett ben- eller magpass... Och konditionsträning känns väl allra minst lockande just nu, är yr och blir flämtig av minsta ansträngning. Hur resonerar ni andra?

  • Trostar
    Andreaaaa skrev 2019-10-10 07:42:50 följande:

    Hur tränar ni nu? Jag styrketränar normalt sett men har inte vågat sedan jag plussade, har varit trött och förkyld med nojar också över att jag ska göra något som orsakar en blödning under tex ett ben- eller magpass... Och konditionsträning känns väl allra minst lockande just nu, är yr och blir flämtig av minsta ansträngning. Hur resonerar ni andra?


    Har försökt att styrketräna, men blir oerhört illamående så fort min puls går upp för mycket. Så mycket så jag sist fick lägga mig på golvet i en timme för jag klarade inte av att stå upp. Trist för jag är van vid att träna och vara väldigt aktiv.

    Just nu är det promenader som gäller. Försöker med lite lätt yoga/pilates för det går bra när jag tar det lugnt. Funderar på att simma senare i graviditeten!