• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Trostar

    Hur är era symptom?

    Jag är i vecka 9+4 idag.

    Var väldigt illamående förra veckan, men började äta b-vitamin då. Nu är jag inte alls lika illamående. Kommer illamående då och då.

    Brösten är lika stora som tidigare men inte alls lika spända och ömma. Vaknar varje natt och måste kissa + vaknar tidigt och kan inte somna om ( har ALDRIG haft sömnproblem tidigare). Lite tröttare än vanligt + trög mage.

    Fortfarande oro för missfall. Så orolig för att vi ska komma på kubtestet (i slutet av oktober) och så finns det inget där eller så är bebisen död.... Har inte varit på något vul så har ingen aning om hur det ser ut där inne.

    Mest orolig för att brösten ömmar mindre. Så började mitt senaste missfall....

  • pappersdocka
    Andreaaaa skrev 2019-10-10 07:42:50 följande:

    Igår fick även vi se ett litet hjärta, och fostret var tom lite större än beräknat. Vi blev förstås otroligt glada men känner jag mig lugnare för det? - NOPE, för nu är det ju "på riktigt", suck! Kämpar mycket med hjärnspöken och funderar på terapi om det inte blir bättre, min förra graviditet var stundvis otroligt jobbig pga oron. Någon som har erfarenhet av terapi för just denna typ av oro?

    Hur tränar ni nu? Jag styrketränar normalt sett men har inte vågat sedan jag plussade, har varit trött och förkyld med nojar också över att jag ska göra något som orsakar en blödning under tex ett ben- eller magpass... Och konditionsträning känns väl allra minst lockande just nu, är yr och blir flämtig av minsta ansträngning. Hur resonerar ni andra?


    Normalt så tränar jag mycket högintensiv men nu blir jag anfådd så fort jag går i en trappa så försöker mest styrketräna när jag orkar. Har inte orkat så mycket dock och nojar då istället över att jag inte orkar träna och inbillar mig att det är dåligt för barnet när jag bara ligger hemma i soffan och inte orkar göra något. :(
  • Saga92
    Trostar skrev 2019-10-10 09:04:56 följande:

    Hur är era symptom?

    Jag är i vecka 9+4 idag.

    Var väldigt illamående förra veckan, men började äta b-vitamin då. Nu är jag inte alls lika illamående. Kommer illamående då och då.

    Brösten är lika stora som tidigare men inte alls lika spända och ömma. Vaknar varje natt och måste kissa + vaknar tidigt och kan inte somna om ( har ALDRIG haft sömnproblem tidigare). Lite tröttare än vanligt + trög mage.

    Fortfarande oro för missfall. Så orolig för att vi ska komma på kubtestet (i slutet av oktober) och så finns det inget där eller så är bebisen död.... Har inte varit på något vul så har ingen aning om hur det ser ut där inne.

    Mest orolig för att brösten ömmar mindre. Så började mitt senaste missfall....


    Jag är i v.10+3 nu. För ett par veckor sedan blev illamåendet lite mer frekvent men aldrig så jag kräkts. Tror det har börjar minska nu. Annars har jag nog inte så mycket symtom, precis som när jag var gravid med mitt första barn för ett par år sedan. Jag har hört hjärtljuden ett par gånger hemma med doppler. Det har lugnat mig lite. Har varit ganska orolig för missfall då jag hade 2 st i somras. Idag ska jag på ultraljud och NIPT-test. Hoppas på att få se en liten med fina hjärtslag!
  • Evee

    Hej,

    Nu vågar även jag skriva i denna tråd. Är i v.9+6 idag och har precis varit hos första besöket hos barnmorskan - och vi fick höra hjärtljud! Så skönt, nu vågar jag tro lite mer på att det faktiskt kommer att bli ett barn. Beräknad 8 maj ????

    Min första graviditet slutade i MA och den andra resulterade i världens finaste, underbaraste (och mest envisa) pojke, han är 4,5 år nu ?

  • LinneaWookie
    Trostar skrev 2019-10-10 09:04:56 följande:

    Hur är era symptom?

    Jag är i vecka 9+4 idag.

    Var väldigt illamående förra veckan, men började äta b-vitamin då. Nu är jag inte alls lika illamående. Kommer illamående då och då.

    Brösten är lika stora som tidigare men inte alls lika spända och ömma. Vaknar varje natt och måste kissa + vaknar tidigt och kan inte somna om ( har ALDRIG haft sömnproblem tidigare). Lite tröttare än vanligt + trög mage.

    Fortfarande oro för missfall. Så orolig för att vi ska komma på kubtestet (i slutet av oktober) och så finns det inget där eller så är bebisen död.... Har inte varit på något vul så har ingen aning om hur det ser ut där inne.

    Mest orolig för att brösten ömmar mindre. Så började mitt senaste missfall....


    Gick in i vecka 10 idag. Har mått illa av och till varje dag sedan v7 ungefär, mest precis innan middag (mellan 17 och 18) och andra tider på dygnet när jag börjar bli hungrig. Har även varit extremt trött, har gått och lagt mig senast 21 varje kväll i flera veckor , helt magiskt att sova 9h varje natt!
    Nu känner jag mig något piggare  

    Fortfarande lite orolig då jag gått igenom ett MF och ett MA tidigare, men de gångerna hade jag NOLL symptom, så allt jag känner nu plus att vi sett hjärtat slå på tidigt VUL i v7+4 gör att jag känner mig hyfsat lugn.

    Håller alla tummar för dig!
  • nypan78
    Saga92 skrev 2019-10-10 09:19:33 följande:

    Jag är i v.10+3 nu. För ett par veckor sedan blev illamåendet lite mer frekvent men aldrig så jag kräkts. Tror det har börjar minska nu. Annars har jag nog inte så mycket symtom, precis som när jag var gravid med mitt första barn för ett par år sedan. Jag har hört hjärtljuden ett par gånger hemma med doppler. Det har lugnat mig lite. Har varit ganska orolig för missfall då jag hade 2 st i somras. Idag ska jag på ultraljud och NIPT-test. Hoppas på att få se en liten med fina hjärtslag!


    Kan du höra hjärtljud med doppler redan i v10?
  • EmmaAF
    nypan78 skrev 2019-10-10 12:04:21 följande:

    Kan du höra hjärtljud med doppler redan i v10?


    Det kan man Jag lyssnar också och hörde första gången 9+1
  • Saga92
    nypan78 skrev 2019-10-10 12:04:21 följande:

    Kan du höra hjärtljud med doppler redan i v10?


    Ja det gick faktiskt, redan 9+1. En vecka innan det gick det inte. Sen vet jag inte om det var ljud från hjärtat eller navelsträngen jag hörde. I vilket fall som helst hörde jag ju skillnad på min och barnets puls så jag var ändå säker på att jag hörde något. Jag har en Sonoline ultrajudsmonitor.
  • LinneaWookie
    Gabby skrev 2019-10-08 07:30:37 följande:

    Jag är i v. 11 och har inte så mycket symptom förrutom när jag rör mig. Går jag upp till övervåningen hemma får jag knappt luft och blir sjukt andfådd. Igår gick jag på en liten promenad på lunchen och höll inte på ta mig tillbaka, och då gick jag knappt 2 km totalt. 
    Har varit väldigt aktiv under alla år men nu är de som att jag gått in i en vägg. Jag får ingen luft :/


    Jag har också varit fysiskt aktiv alltid alltid och har normalt god kondis, men nu är det samma för mig som du beskriver ovan. Ok, inte riktigt så illa att jag inte får luft, men jag blir andfådd av bara en trappa, känns helt sjukt.